BYD Yangwang U9: Οδηγώντας το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο
Τι γίνεται όταν ένας κολοσσός στις μπαταρίες αποφασίζει να φτιάξει hypercar; Η BYD έχει την απάντηση, και λέγεται Yangwang U9. Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτό supercar, δεν είναι απλώς μία επίδειξη δύναμης – είναι ένα τεχνολογικό μανιφέστο, σχεδιασμένο για να αποδείξει, μέχρι πού μπορούν να φτάσουν οι Κινέζοι σε επίπεδο απόδοσης, ηλεκτρικών κινητήρων και ολοκληρωμένης εξέλιξης. Με μήκος σχεδόν 4,97 μέτρα, το U9 αποτελεί την «κορωνίδα» της νεότατης premium μάρκας Yangwang, η οποία πλέον λειτουργεί ως βιτρίνα τεχνολογίας για όλο τον όμιλο BYD. Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα e⁴, μια αρχιτεκτονική με τέσσερις ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε τροχό. Συνολικά αποδίδουν 960 kW, δηλαδή περίπου 1.305 PS, με ροπή που φτάνει τα 1.680 Nm και είναι διαθέσιμη ακαριαία. Το αποτέλεσμα; 0–100 km/h σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα, χρόνος επιπέδου καθαρών dragster.
Μπαταρία Blade: Δύναμη, φόρτιση και αυτονομία
Την ενέργεια παρέχουν δύο συστοιχίες Blade Battery LFP, με συνολική χωρητικότητα 80 kWh. Η BYD έχει αναπτύξει μία μοναδική λειτουργία: οι δύο μπαταρίες μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα, φτάνοντας συνολική ισχύ φόρτισης έως 500 kW. Στο κινεζικό πρωτόκολλο CLTC, το U9 πετυχαίνει θεωρητική αυτονομία έως 450 km, αν και στον πραγματικό κόσμο, η BYD αναφέρει πιο ρεαλιστικά 350–400 km — λογικό για ένα hypercar με τέτοια ισχύ.

Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 2.475 κιλά, αριθμός που ακούγεται υψηλός, όμως η BYD έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε μείωση αδράνειας. Το μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα, το οποίο αναπτύχθηκε in-house, προσφέρει τεράστια ακαμψία, ενώ πανίσχυρα κεραμικά φρένα από ανθρακονήματα, φροντίζουν να σταματούν την «ηλεκτρική θύελλα» με εκπληκτική σταθερότητα. Τα ελαστικά διαστάσεων πέλματος 275 εμπρός και 325 πίσω πάνω σε ζάντες 21 ιντσών, ολοκληρώνουν το πακέτο. Η BYD παράγει σχεδόν όλα τα εξαρτήματα μόνη της, δείχνοντας εντυπωσιακή κάθετη ολοκλήρωση — από τους κινητήρες και τις μπαταρίες, έως την ανάρτηση και το software.

DiSus-X: Η ανάρτηση που «χορεύει»
Η καρδιά της τεχνολογικής υπεροχής του U9 είναι η ηλεκτροϋδραυλική ανάρτηση DiSus-X. Κάθε τροχός διαθέτει ανεξάρτητο ενεργοποιητή, που ρυθμίζει απόσβεση και ύψος ανάρτησης έως 100 φορές το δευτερόλεπτο. Το σύστημα αντισταθμίζει έντονα φαινόμενα κλίσης, κρατά το αυτοκίνητο απόλυτα ουδέτερο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες και μπορεί, αν το επιλέξεις, να σηκώσει κυριολεκτικά και τους τέσσερις τροχούς στιγμιαία από το έδαφος. Το περίφημο «hop mode» έγινε viral στα social media, όμως πέρα από εντυπωσιακό κόλπο, δείχνει πόσο γρήγορα ανταποκρίνονται οι ενεργοποιητές. Στην εξίσωση προστίθεται και ένα εξελιγμένο ενεργό αεροδυναμικό σύστημα, με τέσσερα κινούμενα πτερύγια, καθώς και μία πίσω αεροτομή, που προαιρετικά ρυθμίζεται ηλεκτρονικά.

Εσωτερικό: Sci-fi ατμόσφαιρα με premium φινίρισμα
Μπαίνοντας στο U9 καταλαβαίνεις ότι η BYD ήθελε να συνδυάσει φουτουρισμό και πολυτέλεια. Πρώτο highlight: οι πόρτες τύπου «ψαλίδι» δεν ανοίγουν με κλασική λαβή. Πρέπει να χτυπήσεις τρεις φορές το βαμμένο τμήμα κάτω από το παράθυρο — και τότε ανοίγουν αυτόματα. Υπάρχει φυσικά και κρυφή χειροκίνητη «έξοδος κινδύνου» σε ειδική εισαγωγή αέρα. Η καμπίνα είναι εντυπωσιακή: ψηλή κεντρική κονσόλα, λεπτή οριζόντια οθόνη αφής για τις βασικές λειτουργίες, ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων και ένα ιδιαίτερα λεπτό τιμόνι, με carbon επένδυση. Παρά το έντονα τεχνολογικό περιβάλλον, ο εργονομικός σχεδιασμός, είναι καθαρός και εύχρηστος. Υλικά όπως alcantara, γνήσιο δέρμα, ανθρακονήματα και αλουμίνιο δημιουργούν μία premium εικόνα, ενώ τα καθίσματα με κόκκινες λεπτομέρειες, δεν είναι μόνο όμορφα αλλά και άνετα: θερμαινόμενα, αεριζόμενα και με επτά προγράμματα μασάζ. Ναι, σε hypercar. Με σχεδόν 2,5 τόνους συνολικού βάρους, το να αφαιρεθούν άνεση και εξοπλισμός δεν είχε νόημα. Η BYD προτίμησε να συνδυάσει επιδόσεις με καθημερινή χρηστικότητα.

Στο δρόμο: Ένα ηλεκτρικό τέρας που ζωντανεύει
Η δοκιμή έγινε στην πίστα δοκιμών της BYD, περίπου μία ώρα από το Zhengzhou. Η οδήγηση ήταν σύντομη, μόλις δύο γύροι, αλλά αρκετή για να αποκαλύψει χαρακτήρα. Το τιμόνι είναι απίστευτα ακριβές, αν και όχι όσο βαρύ και σπορτίφ θα περίμενε κανείς. Τα φρένα έχουν «δάγκωμα» αγωνιστικού αυτοκινήτου και προσαρμόζονται άριστα στη δύναμη του οδηγού. Σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, το U9 παραμένει ουδέτερο και σταθερό, κρατώντας τη γραμμή με τρομακτική αυτοπεποίθηση. Τα καθίσματα ρυθμίζονται αυτόματα ώστε να στηρίζουν πλευρικά τον οδηγό. Και όταν τελειώνει η στροφή και πατάς γκάζι; Η απόδοση των 1.300 PS απλώς σε… «καταπίνει». Κι όμως, αυτό είναι μόνο το βασικό μοντέλο. Πάνω από αυτό υπάρχει το U9 Xtreme, με απόδοση 2.200 kW, δηλαδή περίπου 3.000 PS. Το αυτοκίνητο αυτό κατέγραψε το 2025 ταχύτητες 472,41 km/h και στη συνέχεια 496,22 km/h στο Papenburg — επίδοση υψηλότερη από την Bugatti Chiron Super Sport 300+. Κάπως έτσι, ο τίτλος του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, πέρασε για πρώτη φορά στα χέρια ενός κινεζικού brand.

Άφιξη στην Ευρώπη: Το σχέδιο της BYD
Το Yangwang U9 αναμένεται να φτάσει και στην Ευρώπη, αν και η BYD δεν έχει δώσει χρονοδιάγραμμα. Προς το παρόν, η εταιρεία προτεραιοποιεί την ανάπτυξη του δικτύου της και την ενίσχυση των premium θυγατρικών της, όπως η Denza και η Fangchengbao. Είναι πιθανό το αυτοκίνητο να έρθει στην Ευρώπη με ελαφρώς διαφοροποιημένο εξωτερικό, αφού η τεράστια πίσω αεροτομή και ο μηχανισμός ανοίγματος των θυρών, δύσκολα θα πάρουν έγκριση. Αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια, μπροστά στο μήνυμα που στέλνει το U9: μέσα σε μόλις 20 χρόνια, η BYD πέρασε από startup σε πρωταγωνιστή, στο πιο απαιτητικό κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




