F1: Εκπληκτική βελτίωση και στρατηγική από τη Ferrari στο GP ΗΠΑ – motorone.gr
Έπειτα από το sprint qualifying του Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών, η Ferrari είχε βρεθεί στην 8η και 10η θέση εκκίνησης. Ακόμα και αν οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc ανέβηκαν στην 4η και 5η θέση έπειτα από το ατύχημα της πρώτης στροφής που έθεσε εκτός μάχης τις McLaren. και τον Fernando Alonso και έριξε τον Nico Hulkenberg στις πίσω θέσεις. Ωστόσο, ο Hamilton δεν είχε το ρυθμό να πλησιάσει τη Williams του Carlos Sainz.
Λίγη ώρα αργότερα όμως, στις κατατακτήριες δοκιμές για τον αγώνα, η Ferrari παρουσιάστηκε αναγεννημένη, καθώς ήταν πολύ πιο ανταγωνιστική. Χρησιμοποίησε τα μαθήματα που πήρε από το σπριντ και διόρθωσε το στήσιμο του μονοθεσίου, μαλακώνοντας τις ρυθμίσεις, καθώς είχε διαπιστώσει ότι είχε επιλέξει πολύ σκληρό αρχικό στήσιμο.
Μαζί με την κατάλληλη προετοιμασία των ελαστικών, η Ferrari ήταν τόσο βελτιωμένη στις κατατακτήριες δοκιμές, που εξέπληξε ακόμα και τον Leclerc. Είδε η Ferrari ότι είχε στήσει το μονοθέσιό της πολύ συντηρητικά για το sprint qualifying και μπορούσε να το χαμηλώσει μετά το σπριντ; Είναι πολύ πιθανό.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
O επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, δήλωσε: «Ειλικρινά πιστεύω ότι πρόκειται για βελτιστοποίηση με έμφαση στα ελαστικά, γιατί η διακύμανση της απόδοσης ήταν πραγματική για εμάς και κάπως το αντίθετη για τη Red Bull και τη McLaren, γιατί αν δεν βάλεις τα ελαστικά στο σωστό πλαίσιο, χάνεις εύκολα 5 ή 6 δέκατα, όπως μας συνέβη την Παρασκευή».
Παράλληλα, η Ferrari κατάφερε να επιλέξει την ιδανική στρατηγική για τον Leclerc, στο μονοθέσιο του οποίου τοποθέτησε τα μαλακά ελαστικά για την εκκίνηση του αγώνα. Όταν ο Μονεγάσκος ενημερώθηκε ότι ήταν ο μόνος στην πρώτη δεκάδα με τα μαλακά ελαστικά, ανησύχησε λίγο, όπως είπε. Αλλά ήταν πιθανότατα αυτή η επιλογή που επέτρεψε στον Leclerc να παλέψει καθ’ όλη σχεδόν τη διάρκεια του αγώνα για τη 2η θέση με τον Lando Norris και να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Ο Leclerc δήλωσε: «Ήξερα ότι ήταν μια επιθετική στρατηγική. Ο στόχος μου ήταν να είμαι πρώτος μετά την πρώτη στροφή. Δεν τα κατάφερα, αλλά τουλάχιστον κέρδισα μια θέση, κάτι που με βοήθησε λίγο με τον καθαρό αέρα. Και αυτό σίγουρα βοήθησε τον αγώνα μας. Ξέρω ότι ήταν επιθετική στρατηγική, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την αίσθηση που είχα με τα σκληρά ελαστικά στο FP1, ήμουν αρκετά σίγουρος ότι δεν ήθελα να τα χρησιμοποιήσω».
Ο Vasseur συμπλήρωσε: «Η ιδέα ήταν να βρεθούμε στην 1η θέση στον πρώτο γύρο και παρότι λειτούργησε μόνο κατά 50%, ήταν μία πολύ καλή ανάκαμψη έπειτα από μία δύσκολη Παρασκευή. Ήταν η καλύτερη επιλογή για εμάς. Ωστόσο, έπρεπε να πάρουμε αυτό το ρίσκο και πήγε αρκετά καλά, χάρη και στην εξαιρετική διαχείριση του Charles. Μας ενθουσίασε με την απίστευτη άμυνα του απέναντι στον Lando. Είχε ένα σταθερό Σαββατοκύριακο και ήταν επιθετικός, οδηγώντας πολύ καλά. Είμαι πολύ χαρούμενος για αυτόν και για την ομάδα».
Ήταν μία τονωτική ένεση που οι άνθρωποι της Ferrari χρειάζονταν. Στην άλλη πλευρά του ιταλικού γκαράζ, παρότι ο Lewis Hamilton τερματίζοντας στην 4η θέση το GP ΗΠΑ συμπλήρωσε μία πολύ καλή ημέρα για τη Ferrari και ο Βρετανός έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που έχει σημειώσει περισσότερους από 5.000 βαθμούς, κατέρριψε και ένα άλλο ρεκόρ, αυτή τη φορά αρνητικό. Έχει συμπληρώσει πλέον 19 αγώνες για τη Ferrari χωρίς βάθρο.
Ο οδηγός της Scuderia που είχε περιμένει στο παρελθόν περισσότερο ήταν ο Γάλλος Didier Pironi, o οποίος αγωνίστηκε ολόκληρο το 1981 χωρίς βάθρο και «έκλεψε» τη νίκη στο GP Σαν Μαρίνο του 1982 από τον Gilles Villeneuve, στο 19ο αγώνα του με τα κόκκινα. Ο οδηγός με τους περισσότερους αγώνες χωρίς βάθρο για τη Ferrari είναι ο Ιταλός Ivan Capelli από το 1992.
Ο Vasseur δήλωσε: «Ο Lewis είχε καλό ρυθμό από την αρχή του Σαββατοκύριακου και αυτό είναι κάτι που επαναλαμβάνεται στους τελευταίους αγώνες. Ίσως έλειπε ο γύρος στο Q3, αλλά καταφέρνουμε να βελτιωνόμαστε και να τα βάλουμε όλα μαζί».
Επίσης, για τη ψήφο εμπιστοσύνης που έδωσε δημόσια προς τον Γάλλο επικεφαλής της Scuderia ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, ο Vasseur δήλωσε: «Είναι καλό για όλους να υπάρχει ένα τέτοιο μήνυμα. Αλλά καθώς έχουμε μόνιμη επαφή, είχαμε ήδη το μήνυμα, το οποίο απευθυνόταν περισσότερο σε τρίτους και σε εξωτερικούς στόχους. Είναι σημαντικό, γιατί έτσι σταματάς τη συζήτηση και επικεντρώνεσαι στην επόμενη, αντί να απαντάς σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά με αυτό».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.







