F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε ενόψει του GP Εμίλια Ρομάνια

Από την πίστα της Imola, που φέρει το -βαρύ σαν… ιστορία- όνομα Autodromo Enzo e Dino Ferrari, θα ξεκινήσει το ευρωπαϊκό τμήμα της φετινής σεζόν της Formula 1 με το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, τον πρώτο από τους δύο αγώνες επί ιταλικού εδάφους για το 2025. Η ιταλική πίστα έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν το GP Ιταλίας (1980) και το GP Σαν Μαρίνο (1981-2006), πριν επιστρέψει στο πρόγραμμα αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος το 2020, με τις ανακατατάξεις που είχε προκαλέσει η πανδημία.
H Imola είναι μία παλαιομοδίτικη, στενή και τεχνικά απαιτητική πίστα, και αναδεικνύει τις ικανότητες των οδηγών, που πρέπει να αντιμετωπίσουν αρκετά πολύπλοκους συνδυασμούς στροφών και ζωνών πέδησης. Διαθέτει μεγάλη ποικιλία στροφών, με αρκετές από αυτές να είναι γρήγορες. Ο μέσος όρος ταχύτητας διέλευσης από τις κορυφές των στροφών είναι 205 χλμ./ώρα, χαμηλότερος μόνο από το Silverstone και τη Suzuka, και λόγω της μεγάλης ποικιλίας τους, κάνουν την εύρεση στησίματος δύσκολη.
Στο 1ο sector κυριαρχούν οι μέγιστες ταχύτητες στις ευθείες, στο 2ο τμήμα εντοπίζεται μία ακολουθία γρήγορων στροφών, ενώ στο 3ο κομμάτι βρίσκονται περισσότερες αργές στροφές, όπου έχει σημασία η σταθερότητα κατά την πέδηση και η καλή επιτάχυνση στην έξοδό τους. Χρησιμοποιούνται αεροδυναμικές ρυθμίσεις μέσου προς υψηλού φορτίου. Η Imola παρουσιάζει τις υψηλότερες επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών, λόγω των υψηλών τιμών πρόσφυσης του ασφαλτοτάπητα, που κάνει την καταπόνηση των πίσω ελαστικών τον περιοριστικό παράγοντα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ωστόσο, τα φορτία που ασκούνται στα ελαστικά κυμαίνονται σε μέσα επίπεδα. Η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά, και το 70% της χάραξης έχει στρωθεί το 2011, αλλά η καταπόνηση ελαστικών παραμένει περιορισμένη, ακόμα και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Με αρκετή δραστηριότητα κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου, η άσφαλτος παρέχει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Στο GP Εμίλια Ρομάνια θα κάνει και το ντεμπούτο της η πιο μαλακή γόμα ελαστικών που παρουσίασε φέτος η Pirelli, η C6, την οποία καμία ομάδα δεν έχει χρησιμοποιήσει, ούτε στις δοκιμές προετοιμασίας του Sakhir. H ιταλική εταιρεία αποφάσισε να φέρει μία βαθμίδα πιο μαλακά ελαστικά στην Imola, για να διευρύνει τις στρατηγικές επιλογές.
Εντούτοις, η Imola διαθέτει το μεγαλύτερο σε μήκος pit lane της χρονιάς, και με δεδομένο ότι η απώλεια χρόνου για ένα pit stop πλησιάζει τα 28 δλ. οι ομάδες θα προτιμήσουν τη στρατηγική ενός pit stop αν μπορούν να την εφαρμόσουν. Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο οι να επηρεαστούν από την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, που είναι πολύ πιθανή.
Με μόνο μία ζώνη DRS, τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα, συνεπώς, οι κατατακτήριες δοκιμές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Στην Imola σημειώνεται η υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου από όλες τις πίστες της χρονιάς. Για την εξάλειψη του προβλήματος παρακολούθησης των ορίων πίστας, στην Imola έχουν τοποθετηθεί από το 2024 χαλίκια στην έξοδο των στροφών 9, 11, 12, 13 και το chicane των 14/15.
κατατακτήριες δοκιμές ίσως έχει σημαντικό αντίκτυπο, καθώς τα προσπεράσματα είναι αρκετά δύσκολα και η σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική.
Επίσης, καθώς οι θερμοκρασίες αναμένεται να κυμανθούν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα (έως 24 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα) από αυτές που είδαμε στο GP Μαϊάμι, αυτό το προτέρημα της MCL39 ίσως να μην τονιστεί τόσο πολύ. Ο πάντα καλός στις γρήγορες στροφές Oscar Piastri ήταν ταχύτερος από τον Lando Norris στις κατατακτήριες δοκιμές του περυσινού αγώνα, αλλά εκκίνησε πιο πίσω επειδή είχε δεχθεί ποινή, έχοντας εμποδίσει άλλο μονοθέσιο στο Q1.
Αν ο Piastri επικρατήσει και στην Imola, θα ισοφαρίσει το ρεκόρ περισσότερων συνεχόμενων νικών για οδηγό της McLaren που είχε θέσει στην αρχή του 1991 ο Βραζιλιάνος τρεις φορές Πρωταθλητής Ayrton Senna, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο 1994 στην Imola με Williams.
Στο GP Εμίλια Ρομάνια, η Red Bull θα γιορτάσει 400 εκκινήσεις σε Grand Prix της Formula 1. Η ομάδα ενδέχεται να έχει αναβαθμίσεις στην Imola, αλλά οι τεχνικοί της δεν θέλουν να το αποκαλύψουν μέχρι την τελευταία στιγμή. Αναφέρεται ότι η Red Bull εξετάζει λύσεις διαμόρφωσης των αεραγωγών των πίσω φρένων αντίστοιχες με αυτές της McLaren, για να εξυγιάνει το μεγαλύτερο πρόβλημα της RB21, που είναι η διαχείριση της θερμοκρασίας των πίσω ελαστικών.
Για την Imola, η Red Bull μπορεί να ελπίζει σε μία χάραξη πίστας που έχει αρκετές γρήγορες -και όχι παρατεταμένες- στροφές, όπου το μονοθέσιό της μπορεί να είναι ανταγωνιστικό. Το θέμα είναι πώς θα αντιμετωπίζει τις αργές στροφές, αν και δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα επιθετικά kerb που αποτελούν βασικό χαρακτηριστικό των chicane της Imola.
Η γερμανική ομάδα θα προσπαθήσει να χτίσει στη σταθερότητα που έχει επιδείξει μέχρι στιγμής, στοχεύοντας στο βάθρο. Παραδέχεται όμως ότι θα χρειαστεί περισσότερη δουλειά για να διεκδικήσει νίκες. Ο Andrea Kimi Antonelli θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στην πατρίδα του, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του.
Έπειτα από τα προβλήματα που διαπίστωσε ότι έχει η Ferrari με την έλλειψη ακαμψίας της πίσω ανάρτησης της SF-25, ο τεχνικός διευθυντής Loic Serra (που θα είναι παρών στην Imola) αποφάσισε να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα των αναβαθμίσεων. Στην Imola, που βρίσκεται μόλις 90 χλμ. μακριά από το εργοστάσιο του Maranello, η Ferrari δεν φαίνεται ότι θα έχει σημαντικές αναβαθμίσεις. Στο GP Ισπανίας θα παρουσιάσει τουλάχιστον μία νέα εμπρός αεροτομή (λόγω των πιο αυστηρών τεστ ακαμψίας), ενώ οι τροποποιήσεις ενίσχυσης των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης ενδέχεται να παρουσιαστούν στο GP Αυστρίας.
Στην Imola, η SF-25 αναμένεται να έχει μία διαφορετική διαμόρφωση των αεραγωγών στα πίσω φρένα, καθώς όλες οι ομάδες προσπαθούν να εξερευνήσουν τον τομέα στον τομέα στον οποίο έχει αριστεύσει η McLaren. Αυτές οι αναβαθμίσεις ενδέχεται να δοκιμαστούν μόνο στις ελεύθερες δοκιμές και να αφαιρεθούν από το μονοθέσιο για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Αναμένεται επίσης να υπάρχουν τροποποιήσεις στα μικρά πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών.
Έπειτα από το GP Μαϊάμι, έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές στη γαλλική ομάδα, καθώς ο 21 ετών Αργεντίνος Franco Colapinto θα κάνει το ντεμπούτο του με τα χρώματά της, αντικαθιστώντας τον Jack Doohan. Παράλληλα, παραιτήθηκε ο επικεφαλής της ομάδας, Oliver Oakes, έπειτα από τη σύλληψη του αδερφού του και τα καθήκοντά του θα αναλάβει ο εκτελεστικός σύμβουλος της Alpine, Flavio Briatore.
Αυτό το τριήμερο, η Aston Martin αναμένεται να παρουσιάσει ένα καινούργιο δάπεδο, με διαφορετική διαμόρφωση στα πλαϊνά άκρα του και νέο διαχύτη. Από εκεί και έπειτα, αναμένεται μία νέα εμπρός αεροτομή για το GP Ισπανίας. Η εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου έχει ολοκληρωθεί (καθώς η ομάδα επικεντρώνεται στο 2026) και οι τελευταίοι καρποί της δουλειάς αυτής θα παρουσιαστούν σταδιακά κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Στο GP Εμίλια Ρομάνια, η Sauber, που διανύει την τελευταία χρονιά της υπό αυτή την ονομασία, καθώς του χρόνου θα γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Audi, θα γιορτάσει 600 συμμετοχές σε Grand Prix, αν συμπεριληφθούν και τα χρόνια μεταξύ 2019-2023, που αγωνιζόταν με το όνομα της Alfa Romeo.
7ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Μήκος πίστας: 4.909 μ.
Γύροι: 63
Συνολική απόσταση αγώνα: 309,049 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:15.484 (234,121 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) L. Hamilton (Mercedes), 2020
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:13.609 (240,084 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) V. Bottas (Mercedes), 2020
Στροφές: 19 (10 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 1 (μεταξύ των στροφών 19 – 2)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 67%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 74%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 14%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 52
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,6 G (στροφή 12)
Μέγιστη ταχύτητα: 328 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 399 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 27,6 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 548 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση
Παρασκευή 16 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 18:00
Σάββατο 17 Μαΐου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 18 Μαΐου
Αγώνας: 16:00
Στιγμιότυπα GP Εμίλια Ρομάνια 2024
Στιγμιότυπα GP Εμίλια Ρομάνια 2022
Στιγμιότυπα GP Εμίλια Ρομάνια 2021
Στιγμιότυπα GP Εμίλια Ρομάνια 2020
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.