Mazda CX-30: Το μικρό SUV που συνδυάζει σπορ οδήγηση και premium αίσθηση
Είμαστε μεγάλοι θαυμαστές του Mazda CX-30, καθώς είναι ένα από τα λίγα μικρά SUV στην αγορά, που προσφέρει πραγματικά ευχάριστη οδήγηση. Ο σπορ χαρακτήρας του, το ξεχωρίζει από τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα, ενώ η premium καμπίνα του, προσδίδει μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Η γκάμα κινητήρων είναι περιορισμένη, αλλά και οι δύο διαθέσιμες επιλογές, προσφέρουν αξιόπιστη απόδοση, αν και η οικονομία καυσίμου, δεν φτάνει τις πιο αποδοτικές βενζινοκίνητες λύσεις, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Αν και δεν είναι το πιο ευρύχωρο SUV της κατηγορίας, τα πλεονεκτήματά του στην οδηγική εμπειρία και στο εσωτερικό, αντισταθμίζουν την περιορισμένη χωρητικότητα.
Βασικές προδιαγραφές
-
Τύπος καυσίμου: Βενζίνη
-
Στυλ αμαξώματος: Πεντάθυρο, πενταθέσιο μικρό SUV
-
Σύστημα μετάδοσης:
-
Ήπιο υβριδικό βενζινοκίνητο 2,0 λίτρων, 4κύλινδρο, κίνηση στους εμπρός τροχούς
-
Ήπιο υβριδικό βενζινοκίνητο 2,0 λίτρων, 4κύλινδρο, τετρακίνηση
-
Ήπιο υβριδικό βενζινοκίνητο 2,5 λίτρων, 4κύλινδρο, κίνηση στους εμπρός τροχούς
-
-
Ασφάλεια: Πεντάστερο Euro NCAP (2019)
-
Εγγύηση: Τρία χρόνια / 96.560 χλμ

Σχετικά με το Mazda CX-30
Το CX-30 βασίζεται στην πλατφόρμα του Mazda 3 hatchback, με τις αναλογίες του να πλησιάζουν περισσότερο σε ένα crossover, παρά σε ένα παραδοσιακό SUV όπως το μεγαλύτερο CX-5. Από την κυκλοφορία του το 2019, το CX-30, έχει δοκιμαστεί σε διάφορες εκδόσεις και έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα γοητευτικό, για όσους εκτιμούν την οδήγηση και την ποιότητα κατασκευής. Η εμπειρία μας με ένα μοντέλο Homura, έδειξε ότι η καθημερινή χρήση είναι ευχάριστη, παρά κάποιες μικρές αδυναμίες στην πρακτικότητα.

Η γκάμα εξοπλισμού, περιλαμβάνει πέντε επίπεδα, με τον κινητήρα Skyactiv X διαθέσιμο μόνο από τη μεσαία έκδοση Homura και άνω. Οι εκδόσεις Prime-Line και Centre-Line, περιορίζονται στους βασικούς βενζινοκινητήρες.

Επιδόσεις και οδηγική εμπειρία
Το CX-30 προσφέρει μια σπορ αίσθηση, χάρη στη χαμηλή θέση οδήγησης και τον στιβαρό χαρακτήρα του πλαισίου. Η Mazda διατηρεί την παραδοσιακή φιλοσοφία των ατμοσφαιρικών κινητήρων, αντί των υπερτροφοδοτούμενων, προσφέροντας όμως προηγμένη τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου. Ο κινητήρας Skyactiv X, συνδυάζει τεχνολογία ανάφλεξης με ελεγχόμενη συμπίεση και εξασφαλίζει ισχύ 183 ίππων και ροπή 240 Nm. Η αναβάθμιση του κινητήρα των 2,5 λίτρων, προσφέρει 138 ίππους και ροπή 238 Nm, με καλύτερη απόκριση σε χαμηλές στροφές.

Στις δοκιμές επιτάχυνσης, ο κινητήρας Skyactiv G των 2,5 λίτρων, φτάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτόματη έκδοση, ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 10,3 δευτερόλεπτα. Το Skyactiv X, επιτυγχάνει 0-100 χλμ/ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα ή 8,6 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο. Το σύστημα τετρακίνησης έχει χρόνο 0-100 χλμ/ώρα περίπου σε 8,8 δευτερόλεπτα.

Οδήγηση στην πόλη και στάθμευση
Η θέση οδήγησης δεν είναι ψηλή, αλλά η ορατότητα υποβοηθιέται από κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης. Το τιμόνι προσφέρει ζωντανή αίσθηση, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο, παρέχει θετική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων. Η τεχνολογία G-Vectoring Control Plus, περιορίζει τη ροπή στους τροχούς για καλύτερη μεταφορά βάρους, βελτιώνοντας τη σταθερότητα, ειδικά σε ολισθηρές συνθήκες.

Οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομο
Το CX-30 έχει συμπεριφορά hatchback σε δρόμους με στροφές, με ευέλικτο πλαίσιο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες και η ηχοαπόσβεση κρατά τον θόρυβο χαμηλά, ακόμα και με τις ζάντες των 18 ιντσών.

Κατανάλωση καυσίμου και λειτουργικά έξοδα
Η Mazda διατηρεί την επιλογή ατμοσφαιρικών κινητήρων με έξυπνη τεχνολογία stop-start και ήπια υβριδική υποβοήθηση. Το SkyActiv G 2,5 λίτρων προσφέρει περίπου 50 χλμ/λίτρο και το SkyActiv X φτάνει έως περίπου 52 χλμ/λίτρο. Η μέγιστη αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρ φτάνει τα 640 χλμ για την έκδοση SkyActiv G.





Εσωτερικό, σχεδιασμός και τεχνολογία
Η καμπίνα του CX-30 διαθέτει υλικά υψηλής ποιότητας, εργονομικά χειριστήρια και premium αίσθηση που θυμίζει MX-5. Η κεντρική οθόνη 10,25 ιντσών είναι τοποθετημένη ψηλά, αλλά ο έλεγχος μέσω του περιστροφικού τροχού, καθιστά τη χρήση εύκολη. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν Head-Up Display, ενώ τα συστήματα κλιματισμού και ψυχαγωγίας, ελέγχονται με παραδοσιακά κουμπιά για ευκολία. Ο χώρος αποσκευών είναι 422 λίτρα και επεκτείνεται σε 1.406 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα 60:40, προσφέροντας επίπεδο πάτωμα. Η ρυμούλκηση φτάνει έως 1.300 κιλά με φρένο, καλύτερη από τα αντίστοιχα Ford Puma και Skoda Kamiq.

Χώρος και άνεση για επιβάτες
Τα μπροστινά καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα, με υποστήριξη μνήμης στις υψηλότερες εκδόσεις. Οι πίσω επιβάτες έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια, αλλά το σχήμα των θυρών και η καμπυλωτή οροφή, περιορίζουν την πρόσβαση και την αίσθηση ανοιχτού χώρου. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα, κεντρικό υποβραχιόνιο και αεραγωγοί για τα πίσω καθίσματα, αλλά χωρίς θύρες USB.

Ασφάλεια και αξιοπιστία
Το CX-30 απέσπασε «πεντάστερο» Euro NCAP το 2019, με 99% προστασία ενήλικων επιβατών. Ο βασικός εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει υποβοήθηση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση τυφλού σημείου και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Η τριετής ή 96.560 χλμ εγγύηση, συνοδεύεται από ευρωπαϊκή οδική βοήθεια.

Τελική εκτίμηση
Το Mazda CX-30 ξεχωρίζει ως ένα μικρό SUV με σπορ χαρακτήρα, premium εσωτερικό και ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά. Παρά τους περιορισμούς στον χώρο και την ορατότητα, η ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία και η οδηγική απόλαυση, το καθιστούν μια αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία των compact SUV.
Μοντέλο
Ισχύς
0-100 χλμ/ώρα
Τελική
Skyactiv G αυτόματο
138 ίπποι
10,3 δευτερόλεπτα
191 χλμ/ώρα
Skyactiv X
183 ίπποι
8,3 δευτερόλεπτα
197 χλμ/ώρα
Skyactiv X αυτόματο
183 ίπποι
8,6 δευτερόλεπτα
197 χλμ/ώρα
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


