Αγορά αυτοκινήτου: Μικρή πτώση 1,9% για τον Νοέμβριο, σε σχέση με πέρσι – motorone.gr

Google News icon



Μικρή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Νοέμβριο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις για τον μήνα Νοέμβριο ανήλθαν σε 10.460 οχήματα έναντι 10.666 το 2024.

Παρόλα αυτά, συνολικά η ελληνική αγορά εξακολουθεί να σημειώνει άνοδο 4% το πρώτο εντεκάμηνο, συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Νοέμβριο 2025 έκλεισε στις 133.455 ταξινομήσεις, έναντι 128.371 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+11,1%), ενώ κατακόρυφη αύξηση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (+130,2%).
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Νοέμβριος
2025

Νοέμβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Ιανουάριος

Νοέμβριος
2025

Ιανουάριος

Νοέμβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Καινούργια επιβατικά

10.460

10.666

-1,9%

133.455

128.371

4,0%

Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)

884

796

11,1%

10.484

10.157

3,2%

Καινούργια λεωφορεία

99

43

130,2%

922

834

10,6%

 

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 38,2% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα C-SUV, με 24,2%, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα supermini (B) με ποσοστό 16,7%.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment

Νοέμβριος
 2025

Νοέμβριος
 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Νοέμβριος

 2025
Ιανουάριος  Νοέμβριος

 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)

A

1,9%
3,3%
-1,4
6,5%
6,8%
-0,3

A-SUV

1,4%
2,1%
-0,8
2,3%
3,9%
-1,6

(A TOTAL)

(3,3%)
(5,4%)
(-2,2)
(8,9%)
(10,7%)
(–1,9)

B

16,7%
20,6%
-3,9
20,1%
23,6%
-3,5

B-SUV

38,2%
33,2%
+5,0
35,8%
32,7%
+3,1

(B TOTAL)

(54,9%)
(53,8%)
(+1,1)
(55,9%)
(56,3%)
(–0,4)

C

6,3%
9,8%
-3,5
6,2%
7,1%
-0,8

C-SUV

24,2%
19,9%
+4,3
19,3%
17,1%
+2,2

(C TOTAL)

(30,5%)
(29,7%)
(+0,8)

(25,5%)

(24,2%)
(+1,3)

D

0,8%
1,8%
-0,9
0,9%
1,8%
-0,9

D-SUV

8,9%
7,7%
+1,1
6,5%
4,8%
+1,7

(D TOTAL)

(9,7%)
(9,5%)
(+0,2)
(7,4%)
(6,6%)
(+0,8)

E

0,1%
0,1%
+0,0
0,1%
0,1%
-0,0

E-SUV

0,5%
0,7%
-0,2
0,4%
0,4%
+0,0

(E TOTAL)

(0,6%)
(0,8%)
(-0,2)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)

F-G

0,1%
0,1%
-0,0
0,1%
0,1%
+0,0

F-G-SUV

0,3%
0,3%
-0,0
0,2%
0,3%
-0,1

(F-G TOTAL)

(0,4%)
(0,4%)
(-0,0)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,1)

SPORTS

0,2%
0,1%
+0,1
0,2%
0,1%
+0,1

MPV

0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0

MPV-M/COMBI

0,5%
0,4%
+0,1
1,2%
1,0%
+0,1

(SUV TOTAL)

(73,3%)
(63,9%)
(+9,5)
(64,6%)
(59,3%)
(+5,3)

 

100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0

 

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 7,5% της αγοράς, παρουσιάζοντας οριακή μείωση στο δεκάμηνο (-0,1%) και πτώση -2,8% στον Νοέμβριο.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (18,2%).

Κατηγορία

Νοέμβριος 2025

Νοέμβριος 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιαν.–Νοέ. 2025

Ιαν.–Νοέ. 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο ΕΕ Ιαν.–Οκτ. 2025

Βενζίνη

18,2%

29,4%

-11,2

29,4%

36,6%

-7,2

27,4%

Πετρέλαιο

3,3%

3,6%

-0,3

3,3%

7,3%

-4,0

9,2%

Υβριδικά (HEV)

57,3%

44,3%

+13,0

50,6%

42,0%

+8,6

34,6%

Plug-in Υβριδικά (PHEV)

10,1%

6,8%

+3,2

7,7%

5,9%

+1,8

9,1%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

7,5%

10,4%

-2,8

5,8%

5,9%

-0,1

16,4%

Υγραέριο (διπλού καυσίμου)

3,6%

5,5%

-2,0

3,2%

2,2%

+0,9

3,3%

Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:

Περιοχή

Οκτ. 2025

Οκτ. 2024

Μεταβολή

Ιαν.–Οκτ. 2025

Ιαν.–Οκτ. 2024

Μεταβολή

ΕΕ(1)

916.609

866.117

+5,8%

8.974.026

8.853.301

+1,4%

ΕΕ 14(2)

784.885

745.014

+5,4%

7.747.707

7.694.236

+0,7%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

946.956

897.101

+5,6%

9.297.394

9.160.157

+1,5%

Ελλάδα

10.763

9.670

+11,3%

122.995

117.705

+4,5%

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων