Γιατί η αστυνομία της Κάτω Σαξονίας προτιμά τα Audi;

Γιατί η αστυνομία της Κάτω Σαξονίας προτιμά τα Audi;


Η Κάτω Σαξονία βρίσκεται στο επίκεντρο μιας έντονης πολιτικής και βιομηχανικής αντιπαράθεσης, μετά την απόφασή της να παραγγείλει 208 ηλεκτρικά Audi A6 Avant e-tron για την αστυνομία της. Η παραγγελία, αξίας 26,4 εκατομμυρίων ευρώ, δόθηκε στην Audi, έπειτα από πανευρωπαϊκό διαγωνισμό, τηρώντας τυπικά όλους τους κανόνες διαφάνειας. Ωστόσο, η επιλογή αυτή, έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων – κυρίως επειδή το κρατίδιο, είναι μέτοχος του Ομίλου Volkswagen, που εδρεύει στην πρωτεύουσά του, το Βόλφσμπουργκ.

Γιατί όχι VW; Το ID.7 Tourer έμεινε εκτός «μάχης»

Το πιο φυσικό σενάριο, θα ήταν η παραγγελία να δοθεί στη Volkswagen, με το ID.7 Tourer, το νέο ηλεκτρικό station wagon, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Έμντεν. Ωστόσο, η VW δεν υπέβαλε καν ανταγωνιστική προσφορά στη διαδικασία υποβολής προσφορών. Το Υπουργείο Εσωτερικών της Κάτω Σαξονίας υπερασπίζεται την επιλογή, επικαλούμενο τη νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων:

«Η πιο οικονομικά αποδοτική προσφορά κερδίζει – η προνομιακή μεταχείριση τοπικών εταιρειών απαγορεύεται.»

Παρά ταύτα, η απουσία της VW από τον διαγωνισμό, γείρει ερωτήματα. Ήθελε πράγματι η εταιρεία να κερδίσει τη σύμβαση;

Το ID.7 «πουλάει» χωρίς κρατικές παραγγελίες

Η Volkswagen φαίνεται πως δεν ανησυχεί ιδιαίτερα. Το ID.7 Tourer γνωρίζει εμπορική επιτυχία, με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του να έχουν αυξηθεί κατά 370% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου. Σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, που γενικά δείχνει στασιμότητα, αυτό αποτελεί εντυπωσιακή επίδοση. Έτσι, η VW ίσως να μην είχε πραγματικό κίνητρο να «κυνηγήσει» την κρατική παραγγελία – το μοντέλο της πωλείται ήδη με μεγάλη επιτυχία και χωρίς την ανάγκη συμβολισμών.

Η Audi είχε περισσότερα να κερδίσει

Στην άλλη πλευρά, η Audi βρίσκεται σε διαφορετική φάση. Οι πωλήσεις των Q4 e-tron έχουν υποχωρήσει κατά 14%, ενώ το νέο Q6 e-tron προσπαθεί ακόμα να εδραιωθεί στην αγορά. Για την εταιρεία, μια παραγγελία άνω των 200 οχημάτων είναι πολύτιμη – όχι μόνο για την παραγωγή, αλλά και για τα περιβαλλοντικά στοιχεία στόλου CO₂, που επηρεάζουν τις συνολικές επιδόσεις και τα πρόστιμα της ΕΕ. Έτσι, η συμφωνία αυτή λειτουργεί ως μια εσωτερική «ανάσα» για την Audi, που χρειάζεται θετικούς αριθμούς μετά από δύσκολους μήνες.

Μια παραγγελία που «διχάζει»

Η υπόθεση έχει δημιουργήσει μια παράδοξη εικόνα: Το κρατίδιο εμφανίζεται νομοταγές, αλλά πολιτικά αμήχανο. Από τη μία τηρεί τη διαδικασία, από την άλλη δίνει την εντύπωση ότι δεν στηρίζει τη δική του βιομηχανική βάση. Το ισχυρό συνδικάτο IG Metall εξέφρασε την απογοήτευσή του, θεωρώντας πως χάθηκε μια ευκαιρία να σταλεί μήνυμα στήριξης στην τοπική παραγωγή. Αντί να ενισχυθεί το εργοστάσιο του Έμντεν, τα εκατομμύρια ευρώ θα καταλήξουν στη Βαυαρία, όπου εδρεύει η Audi.

Περισσότερο από μια σύμβαση – ένα «καθρέφτισμα» της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η ιστορία αυτή ξεπερνά τα όρια μιας απλής κρατικής σύμβασης. Αντικατοπτρίζει τη ρευστή κατάσταση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου κάθε κίνηση ισορροπεί ανάμεσα στην πολιτική, την οικονομία και τη βιωσιμότητα. Η Κάτω Σαξονία μπορεί να υπήρξε τυπικά σωστή, αλλά η επιλογή της μοιάζει πολιτικά κοντόφθαλμη. Και ενώ η Audi εξασφαλίζει μια καλή δόση θετικής δημοσιότητας και σταθερότητας, η Volkswagen δείχνει ότι δεν χρειάζεται καν κρατική στήριξη για να πετύχει.

Πηγή: NDR

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων