Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό 3 E-TENSE με τους 156 ίππους – motorone.gr

Λεωφ. Ποσειδώνος: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας - Πώς επηρεάζεται η ροή των οχημάτων - motorone.gr


Η DS Automobiles συνεχίζει με σταθερό ρυθμό να χαράζει τη δική της πορεία στην premium κατηγορία. Με ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία και τεχνολογία που αξιοποιεί τη συμμετοχή της στη Formula E, η γαλλική μάρκα προσφέρει μοντέλα που ξεφεύγουν από το συνηθισμένο.

Το ανανεωμένο DS 3 έρχεται να ενισχύσει αυτή την εικόνα, ειδικά στην ηλεκτρική του εκδοχή E-TENSE, η οποία εξοπλίστηκε με νέο σύστημα κίνησης πιο ισχυρό, πιο αποδοτικό και με μεγαλύτερη αυτονομία.

Πρόκειται για το μικρότερο crossover της φίρμας, που στοχεύει να συνδυάσει την καθημερινή πρακτικότητα με την πολυτέλεια και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που θέλει να προβάλλει η DS. Η πρώτη εντύπωση είναι πως δεν έχουμε απλώς μία τυπική ανανέωση, αλλά ένα βήμα μπροστά για το μοντέλο.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Εξωτερική σχεδίαση

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι ότι το DS 3 δεν λέγεται πλέον Crossback. Η μάρκα επέλεξε να το κρατήσει πιο «καθαρό» και σύγχρονο, ακολουθώντας την ταυτότητα των μεγαλύτερων μοντέλων της. Η σχεδίαση στο εμπρός μέρος φέρει νέα μεγαλύτερη μάσκα, ανασχεδιασμένα φώτα LED και πιο έντονα κάθετα φώτα ημέρας. Οι λεπτομέρειες αυτές δίνουν μία πιο δυναμική όψη, χωρίς να χάνει τον κομψό χαρακτήρα της.

DS3 E TENSE test press 22

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι διακριτικές αλλά ουσιαστικές, με νέα γραφικά στα φώτα, ανασχεδιασμένη αεροτομή και στο κέντρο, όπου το απερχόμενο μοντέλο έγραφε “Crossback”, τώρα αναγράφεται ξεκάθαρα η μάρκα. Η DS έχει επενδύσει και στην αεροδυναμική, με βελτιωμένα αεροδυναμικά βοηθήματα που μειώνουν την κατανάλωση και προσφέρουν καλύτερη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Η γκάμα τροχών ξεκινά από 17 ίντσες και φτάνει έως τις 18, ενώ η παλέτα χρωμάτων έχει εμπλουτιστεί με νέες αποχρώσεις που κάνουν τη διαφορά.

Είναι σαφές ότι η DS θέλει να δώσει στον ιδιοκτήτη επιλογές που θα τον κάνουν να ξεχωρίζει στον δρόμο.

Διαστάσεις και πρακτικότητα

Με μήκος 4,12 μέτρα και πλάτος 1,80 μ., το DS 3 κινείται με άνεση μέσα στην πόλη, παραμένοντας ευέλικτο για στενούς δρόμους και παρκάρισμα. Το ύψος του φτάνει στο 1,53 μ., ενώ το μεταξόνιο των 2,56 μ. προσφέρει ικανοποιητική ευρυχωρία στο εσωτερικό.

DS3 E TENSE test press 21

Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό αέρα για γόνατα και κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών των 350 λίτρων βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τις αποσκευές ενός Σαββατοκύριακου.
Παρά την παρουσία μπαταρίας, η πλατφόρμα CMP έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να μην υπάρχουν απώλειες σε χώρους. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, βελτιώνοντας και τη σταθερότητα στο δρόμο.

Εσωτερικό με αίσθηση ποιότητας

Η καμπίνα του DS 3 είναι ίσως το σημείο που αποκαλύπτει καλύτερα τον χαρακτήρα της μάρκας. Το μοτίβο του διαμαντιού κυριαρχεί παντού, από τους αεραγωγούς και τα πλήκτρα αφής στην κεντρική κονσόλα μέχρι τα γραφικά του πίνακα οργάνων. Η αίσθηση είναι ξεκάθαρα premium, με μαλακά υλικά, δερμάτινες επενδύσεις στις πλουσιότερες εκδόσεις και προσεγμένο φινίρισμα.

DS3 E TENSE test press 15

Το νέο τιμόνι δίνει πιο σύγχρονο σε εικόνα, ενώ το μεγαλύτερο βήμα έγινε στην τεχνολογία. Το DS 3 λανσάρει το νέο σύστημα πολυμέσων IRIS, με οθόνη αφής 10,3 ιντσών που προσφέρει βελτιωμένη ταχύτητα και ευκρίνεια. Η λειτουργία του είναι πιο απλή σε σχέση με το παρελθόν, ενώ υποστηρίζει φωνητικές εντολές, ασύρματο Android Auto και Apple CarPlay.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος και ειδικά για την ηλεκτρική έκδοση εμφανίζει επιπλέον δεδομένα, όπως κατανάλωση ενέργειας, ροή ισχύος και αυτονομία. Η εργονομία έχει βελτιωθεί με συντομεύσεις για τις ηλεκτρικές λειτουργίες, ενώ η συνολική αίσθηση μέσα στο αυτοκίνητο είναι πολυτελής και μοντέρνα.

DS3 E TENSE test press 12

Ένα ακόμα δυνατό σημείο είναι η ηχομόνωση. Με ηχομονωτικά κρύσταλλα και πρόσθετα υλικά στις πόρτες και στον χώρο του κινητήρα (στο συμβατικό μοντέλο), το DS 3 προσφέρει μία από τις πιο ήσυχες καμπίνες της κατηγορίας, κάτι που γίνεται ακόμα πιο αντιληπτό στο E-Tense χάρη στη φύση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

DS3 E TENSE test press 5

Η μπαταρία των 54 kWh (50,8 ωφέλιμη) είναι υγρόψυκτη και διαθέτει αντλία θερμότητας, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η επίσημη αυτονομία αγγίζει τα 404 χλμ. στον κύκλο WLTP, μία τιμή που στην πράξη μπορεί να προσεγγιστεί στην πόλη με σωστή χρήση.

Η φόρτιση είναι ιδιαίτερα πρακτική: σε ταχυφορτιστή DC 100 kW χρειάζονται μόλις 25 λεπτά για να φτάσει η μπαταρία από 0% στο 80%, ενώ με wallbox 11 kW στο σπίτι, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 5,5 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος χρήστης, φορτίζοντας τη νύχτα, ξεκινά κάθε πρωί με «γεμάτο ρεζερβουάρ».

DS3 E TENSE test press 3

Επιδόσεις και κατανάλωση

Στην πράξη, το DS 3 E-TENSE επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα. Δεν είναι νούμερα που εντυπωσιάζουν με σπορ διάθεση, αλλά αρκούν για να κινείσαι σβέλτα και με άνεση σε κάθε περίσταση.

Η κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται γύρω στις 16 kWh/100 χλμ. Στην πόλη, με το πρόγραμμα Eco και την εντονότερη ανάκτηση ενέργειας, μπορεί να πέσει και στις 14 kWh, χαρίζοντας πραγματική αυτονομία πάνω από 400 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο, όπου οι απαιτήσεις είναι μεγαλύτερες, η αυτονομία πλησιάζει τα 300 χλμ. – αρκετή για ταξίδια με μία ενδιάμεση στάση φόρτισης, αν χρειαστεί.

DS3 E TENSE test press 17

Οδηγική εμπειρία

Στον δρόμο, το DS 3 E-TENSE αποπνέει ακριβώς αυτό που υπόσχεται η εικόνα του: ηρεμία, άνεση και ποιότητα. Η ανάρτηση έχει επαναρυθμιστεί ώστε να διαχειρίζεται το βάρος των 1.550 κιλών και τα καταφέρνει περίφημα. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται σωστά και ακόμα και με τις ζάντες των 18 ιντσών, η άνεση παραμένει κορυφαία.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ στην πόλη, διευκολύνοντας τους ελιγμούς, αλλά παραμένει ακριβές στον επαρχιακό δρόμο. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και δεν επηρεάζει την αίσθηση ασφάλειας. Δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που σε προκαλεί να το πιέσεις, αλλά για ένα crossover που θέλει να σε ταξιδέψει χαλαρά και άνετα.

DS3 E TENSE test press 2

Η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα κάνει την καθημερινή μετακίνηση ευχάριστη, ενώ η ησυχία στην καμπίνα ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας. Είναι το είδος του αυτοκινήτου που σε κάνει να χαλαρώνεις πίσω από το τιμόνι.

Εξοπλισμός και κόστος

Η ηλεκτρική έκδοση E-TENSE διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Pallas και Etoile. Από τη βασική κιόλας έκδοση, ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης οδηγού και συνδεσιμότητας. Ξεχωρίζει η παρουσία πλευρικών αερόσακων για τους πίσω επιβάτες, στοιχείο που δεν συναντάς συχνά.

DS3 E TENSE test press 19

Η τιμή εκκίνησης είναι στα 42.900 ευρώ για την έκδοση Pallas, ενώ η πιο πλούσια Etoile κοστίζει από 45.500. Ωστόσο, με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μειώνεται τουλάχιστον κατά τουλάχιστον 3.000 ευρώ.

Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ., ενώ το αυτοκίνητο συνοδεύεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και πενταετή οδική βοήθεια DS Assistance. Αυτά τα στοιχεία προσθέτουν σιγουριά στον ιδιοκτήτη, μειώνοντας το άγχος που μπορεί να συνοδεύει την αγορά ενός ηλεκτρικού.

DS3 E TENSE test press 16

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο DS 3 E-TENSE είναι μία πρόταση που καταφέρνει να συνδυάσει τον premium χαρακτήρα με την ηλεκτροκίνηση χωρίς συμβιβασμούς. Η σχεδίασή του ξεχωρίζει, η καμπίνα του αποπνέει γαλλική φινέτσα και πολυτέλεια, ενώ το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης χαρίζει καλύτερες επιδόσεις και σημαντικά αυξημένη αυτονομία.

Με δεδομένο τον πλούσιο εξοπλισμό, το DS 3 E-TENSE δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι και κομψή και πολυτελής, δικαιολογώντας την “αλμυρή” τιμή για ένα EV της κατηγορίας B-SUV. Είναι ένα μοντέλο όμως που δεν προσπαθεί απλώς να καλύψει μία ανάγκη μετακίνησης, αλλά να προσφέρει και εμπειρία – κάτι που αποτελεί την ουσία της DS Automobiles.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων