Δοκιμάζουμε το υβριδικό Dacia Duster 1.2T 4×4

Νέο Cupra Tindaya: Το αντίπαλο δέος της BMW iX3 παρουσιάστηκε στο Μόναχο - motorone.gr


To Dacia Duster θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η φωτογραφία δίπλα στον όρο Success Story, σε ένα εικονογραφημένο λεξικό εννοιών… Το κόμπακτ SUV με την Ρουμανική καταγωγή και την Γαλλική τεχνολογία by Renault, διαγράφει μια άκρως πετυχημένη πορεία από το 2010 που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι σήμερα – και όχι άδικα.

Εστιασμένο στην ουσία και με ωφέλιμη απόδοση στους τομείς που έχουν πραγματική σημασία, εξακολουθεί να πατά στην ίδια πετυχημένη συνταγή και στην νεότερη, 3η γενιά του.

Με μήκος 3,43 μ., εντάσσεται στο άνω άκρο της δημοφιλέστερης κατηγορίας της ελληνικής αγοράς, τα B-SUV. Χάρη ωστόσο της ευρυχωρίας του και της προσιτής τιμής, κερδίζει πελάτες και από την αμέσως επόμενη – αν και για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και το C-SUV Bigster.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (36)

Το νέο μοντέλο μας κέρδισε στις εκδόσεις 1.6 Hybrid και 1.0 TCe LPG, αλλά αυτό εδώ το τετρακίνητο Duster με τον ήπια υβριδικό 1.200άρη Turbo των 130 ίππων αποτελεί μάλλον την επιλογή μας από τη γκάμα του μοντέλου.

Φουτουριστική εμφάνιση με στυλ περιπέτειας

Στη νεότερη εκδοχή του, το Duster εκμοντερνίστηκε πλήρως. Πληθώρα ξεχωριστών στοιχείων προσδίδουν στο κόμπακτ SUV μια ιδιαίτερα μοντέρνα και δυναμική εικόνα.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (3)

Ξεχωρίζουν η λεπτή μπάρα που συνθέτουν η μάσκα και τα φώτα εμπρός, το ανάγλυφο καπό, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα φουσκωμένα πίσω φτερά και τα τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται στο πλάι του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, οι πλαστικές επενδύσεις περιμετρικά του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις ποδιές χαμηλά στους προφυλακτήρες και τις μπάρες οροφής, προσθέτουν την απαραίτητη αύρα περιπέτειας που συνοδεύει απαραιτήτως κάθε γενιά Duster.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (23)

Ενστερνιζόμενο τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς, το νεότερο Duster έχει ισχυρό ψηφιακό αποτύπωμα. Μια οθόνη 7’’ πίσω από το τιμόνι αναλαμβάνει ρόλο πίνακα οργάνων, δίνοντας με ευκρίνεια και πληρότητα, ενημέρωση σε ό,τι αφορά το όχημα και την οδήγηση.

Στο κέντρο του ταμπλό αιωρείται η οθόνη αφής 10,1’’ που φιλοξενεί το infotainment. Δείχνει κάπως ξεπερασμένη σε γραφικά αλλά είναι εύχρηστη και φροντίζει για συνδεσιμότητα (ασύρματα Android Auto & Apple CarPlay), πλοήγηση και ψυχαγωγία. Εδώ θα βρείτε και επιπλέον ενδείξεις που αφορούν την off-road οδήγηση, όπως οι γωνίες αναρρίχησης και πλάγιας κλίσης του αυτοκινήτου.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (6)

Το τρίπτυχο “υβριδική τεχνολογία – τετρακίνηση – 130 ίπποι” είναι που καθιστά τη συγκεκριμένη έκδοση την πιο ενδιαφέρουσα από τη γκάμα του μοντέλου. Το Duster Hybrid 4×4 δεν θα το εκτιμήσουν μόνο όσοι γοητεύονται από τις επιδόσεις και την περιπέτεια στη φύση. Είναι το συνολικό, δεμένο αποτέλεσμα που κάνει τη διαφορά.

Όλα τα επιμέρους μέρη συνεργάζονται αρμονικά. Ο 3κύλινδρος 1.200άρης Turbo βενζίνης συνδυάζεται με σύστημα 48V Mild Hybrid και προσφέρει πλούσια απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (29)

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν ενθουσιάζουν: 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και τελική ταχύτητα 174 χλμ./ώρα.

Στην πράξη ωστόσο εισπράττεις ζωηράδα και σβελτάδα που κάνουν τη Dacia να δείχνει μετριόφρων στα νούμερα π0υ ανακοινώνει. Στην περίπτωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να μην ισχύει το ίδιο, τα 6,8-7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που καταγράψαμε ωστόσο είναι μια χαμηλή τιμή που ελάχιστα απέχει από τις εργοστασιακές ανακοινώσεις (6,0-6,1 λτ./100 χλμ.).

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (30)

Ομοιογενές είναι και το σύνολο ανάρτηση – μετάδοση. Παρότι η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι αναβαθμισμένη συγκριτικά με τον ημιάκαμπτο άξονα των δικίνητων εκδόσεων, είναι προφανώς μάταιο να αναζητάς σπορ πτυχή στον οδηγικό χαρακτήρα του Duster. Η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα όμως είναι δεδομένες σε κάθε διαδρομή.

Το Duster είναι ευέλικτο και άνετο στην πόλη, ήσυχο κι ευθύβολο στο ταξίδι, αλλά και ικανό σε στροφιλίκι, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι λογικές και η πρόσφυση εξαιρετική.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (34)

Το Duster 4×4 είναι από τα ελάχιστα B-SUV με διάθεση για off-road περιπέτεια. Όπλα του, εκτός από την τετρακίνηση, είναι επίσης η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (217 εκατοστά), οι κοντές πρώτες 3 σχέσεις στο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και τα συστήματα υποβοήθησης κατάβασης (HDC) και εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA).

Στην πράξη, η κοντή κλιμάκωση βοηθάει χωρίς όμως να κουράζει στο ταξίδι – όπως συνέβαινε στις προηγούμενες γενιές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα για να επιλέξει την ιδανική ρύθμιση της τετρακίνησης, αναλόγως του τερέν: ECO, SNOW, MUD/SAND, AUTO και LOCK, με την τελευταία επιλογή να κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (10)

Γενικά η λειτουργία της είναι άμεση και αποτελεσματική, έχοντας σύμμαχο τα ελαστικά M+S της Continental που ισορροπούν ιδανικά ανάμεσα στο on και off-road.

Στα θετικά και οι ελάχιστοι κραδασμοί που φτάνουν στο τιμόνι όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κακοτράχαλο χωματόδρομο. Θυμίζουμε ότι, όπως προαναφέραμε, υπάρχει επίσης το πλεονέκτημα της κανονικής ρεζέρβας.

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (5)

Xρυσή τομή

Το τετρακίνητο ήπια υβριδικό Duster είναι η ιδανική επιλογή στη γκάμα του μοντέλου, ακόμη κι αν δεν είσαι λάτρης της περιπέτειας. Προσφέρει εμφάνιση, άνεση, ασφάλεια, οικονομία και πρακτικότητα, στοιχεία που συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο B-SUV.

Σε όλα αυτά, προσθέτει την αύρα περιπέτειας που, ακόμη κι αν δεν είναι ζητούμενη εξαρχής, θα αποτελέσει κίνητρο για αποδράσεις στη φύση. Όπως αντίστοιχα αποτελεί κίνητρο αγοράς η χαμηλή τιμή των 27.000 € για ένα υβριδικό, τετρακίνητο SUV με 130 ίππους και χώρους ακόμη και για μια οικογένεια.

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Dacia Duster 1.2T 4x4 MHEV Test 2025 (41)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων