Δοκιμάζουμε το Dacia Bigster 1.2T Mild Hybrid 130 PS 4×4

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (10)


Dacia Bigster mild hybrid 130 PS 4x4: Η επιτυχία που απολαμβάνει το Duster αποτυπώνεται από τα νούμερα και στα τρελά όνειρα της Dacia κάτι ανάλογο φαντάζονται και για το νέο τους τέκνο που ήδη κοσμεί τους τιμοκαταλόγους.

Με μανιέρα την έξυπνη υλοποίηση ενός προσιτού SUV/Crossover με σκληροτράχηλη και αποτελεσματική λογική και εφόδια περιπέτειας, το Duster μεγάλωσε τις διαστάσεις του, διατήρησε την φιλοσοφία σχεδίασης – υλοποίησης και σερβίρεται ως Bigster στο πάνω σκαλοπάτι των C-SUV.

Μια συνταγή που βασίζεται στην πρακτικότητα και την προσιτή τιμή, αλλά χωρίς υποχωρήσεις στα επίκαιρα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας. Το νέο κεφάλαιο της Dacia στα εκδρομικά οχήματα έρχεται με σύγχρονη αύρα, παραμένει ένα προσιτό SUV και προσφέρει ρεπερτόριο γκάμας για κάθε απαιτητικό γούστο.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Dacia Bigster, ένα ακόμα ρεαλιστικό SUV

Το νέο Duster 3ης γενιάς είναι και η μήτρα από την οποία γεννιέται ένα ακόμα SUV για την Dacia. Όντας ήδη πετυχημένη στο segment Β στην Ευρώπη (Sandero – Duster), η Dacia μπαίνει και στην κατηγορία των C-SUV με το Bigster, ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που εκφράζει σαφώς τις αξίες της Dacia. H είσοδος της Dacia στην C-SUV κατηγορία είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το νέο Bigster ξεκινά την εμπορική του πορεία στην χώρα μας ανταγωνιζόμενο ονόματα δυνατά, όπως το Peugeot 3008, το Nissan Qashqai, το Kia Sportage και το Toyota C-HR.

Παρουσιάζεται ως ένας πιο πρακτικός, μεγαλύτερος αδελφός του ήδη αναβαθμισμένου Dacia Duster και αντιπροσωπεύει την πρώτη προσπάθεια της μάρκας στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά των μεσαίων SUV. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με 4 επιλογές κινητήρων, ήπια υβριδικό διπλού καυσίμου (βενζίνης και LPG), ήπια υβριδικό βενζίνης με 140 ίππους, full hybrid με 155 ίππους καθώς και ήπια υβριδικό με τετρακίνηση και τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων 130 ίππων, όπως αυτό της δοκιμής μας.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (9)

Το ολοκαίνουριο μοντέλο έρχεται με την γνωστή εντυπωσιακή εμφάνιση που συναντά κανείς στο Duster, με το Bigster να βάζει σαν προτεραιότητα τις πληθωρικές του διαστάσεις. Η επιβλητικότητά του εκφράζεται απο τα 4,57 μ. μήκους, τα 1,71 μ. ύψους και τα 1,81 μ. πλάτους (χωρίς καθρέπτες).

O σχεδιασμός του Bigster θυμίζει σε μεγάλο βαθμό το πρωτότυπο που έκανε την εμφάνισή του το 2021. Οι μυώδεις αναλογίες του αμαξώματος και τα τετραγωνισμένα πάνελ δημιουργούν ένα καλαίσθητο και «σκληρό» αυτοκίνητο, έτοιμο για όλες τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Ένας δυναμικά off-road χαρακτήρας, που τονίζεται ακόμα περισσότερο από την αυξημένη απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος.

Οπτικά, συνδυάζει φουτουριστικά στοιχεία στην εκδρομική του ταυτότητα, όπως το σύμπλεγμα των προβολέων με τη μάσκα, τα κομψά πίσω φώτα, το περιπετειώδες στυλ που του προσδίδει το ανάγλυφο καπό, το ανάστημα, οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα φουσκωμένα φτερά και τα μεγάλα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος – τα οποία μάλιστα είναι κατά 20% προϊόν ανακύκλωσης.

DACIA BIGSTER (R1310)

Μετά το πετυχημένο αποτέλεσμα που εισπράττει η ματιά από την εξωτερική εικόνα του νέου Bigster ανάλογες είναι και οι εντυπώσεις με το που εισβάλλεις στο εσωτερικό του. Σύγχρονο, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και μοντέρνας υλοποίησης, τεχνολογίας και πρακτικότητας. Ναι, τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, όμως η συναρμολόγηση ξέρεις ότι είναι σωστή για να αντέξουν τις ρεαλιστικές δυσκολίες της καθημερινής ρουτίνας, ενώ ο σχεδιασμός έχει έμπνευση και χαρακτήρα που ταιριάζει στο εκδρομικό Dacia.

DACIA BIGSTER (R1310)

Πρωταθλητισμό κάνει φυσικά και ο χώρος αποσκευών με τα 629 λίτρα του, με το επίπεδο δάπεδο να συμβάλει στην μεταφορική ευκολία. Αν μάλιστα πέσει και η 2η σειρά καθισμάτων, το Bigster δικαιολογεί την ονομασία του με τα 1.929 λίτρα να διαπρέπουν ακόμα και για μετακόμιση.

Bigster, υβριδικό και τετρακίνητο

Στο νέο Bigster, όπως είπαμε, υπάρχει ρεπερτόριο επιλογών όσον αφορά την γκάμα κινητήρων και όλες θα βρουν το κοινό τους. Οι γοητευμένοι από την περιπέτεια, την φύση και τις δυσκολότερες χωμάτινες διαδρομές θα επιλέξουν την έκδοση με το διακριτικό 4×4 στην άκρη της 5ης πόρτας.

Ο 3κυλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 1.2 λίτρων, με την 48V mild hybrid βοήθεια, προσφέρει απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής και έχουν να διαχειριστούν τα σχεδόν 1.500 κιλά της κατασκευής, ένα σχετικά λογικό βάρος για τις διαστάσεις και τον εξοπλισμό του.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (18)

Οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα) για ένα αυτοκίνητο που βάζει στις προτεραιότητές του, την οικονομία και την ουσία της οικογενειακής και επικουρικά τετρακίνητης υπόστασής του. Δεν θα το επιλέξεις άλλωστε σαν αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά σαν ένα ολοκληρωμένο τρόπο διαφυγής, προς γοητευτικούς προορισμούς. Τα επιπλέον κιλά δεν αποτελούν τροχοπέδη στην δραστήρια του διάθεση, οι κοντές πρώτες τρεις σχέσεις του κιβωτίου χαρίζουν ζωντάνια και το Bigster δίνει λύση στην αποτελεσματικότητα και φυσικά στην ασφάλεια.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (19)

Τα 6 λίτρα / 100 χλμ. που αναφέρει η Dacia θα τα επιβεβαιώσεις μόνο σε ευνοϊκές συνθήκες οικονομικής οδήγησης, ενώ ρεαλιστικότερες τιμές στο trip computer σημαδεύουν ένα με ενάμιση λίτρο επιπλέον.

Μπορεί το σπορ ένστικτο να απέχει από ένα Bigster, όμως γρήγορα διαπιστώνεις την ευστοχία της συνολικής οδικής συμπεριφοράς. Νιώθεις το πλαίσιο σε μια σωστή συνεργασία με την ανάρτηση ώστε ως σύνολο να ακολουθεί τις εντολές που του δίνεις και μεταφέρει ξεκάθαρες πληροφορίες για τα τεκτενόμενα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ενώ κολακεύει την άνεση, πείθει να διατηρήσεις την ταχύτητά σου στην στροφή που έρχεται.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (14)

Η αποτελεσματικότητα, η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και οι καλές εντυπώσεις που αφήνει το συνολικό πακέτο (πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα) συντελούν σε ένα ευχάριστο οδηγικά SUV. Παραμένει άνετο, ευθύβολο και καλοτάξιδο και η τετρακίνηση δεν θα το περιορίσει στον ασφάλτινο ρόλο του.

Αντιθέτως η μεγάλη απόσταση των σχεδόν 22 εκατοστών από το έδαφος, θα το κάνει πρόθυμο να εισβάλλει με καλή διάθεση στην χωμάτινη περιπλάνηση, με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω να συμβάλλει στην πληροφόρηση και τα 4 προγράμματα (Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road) στην τετρακίνηση να το προσαρμόζουν για το καλύτερο αποτέλεσμα στις εκάστοτε συνθήκες.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (16)

Tο Bigster απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό SUV με πληθωρικές διαστάσεις και ρεαλιστική προσέγγιση. Ένα SUV που δεν αναλώνεται σε premium περιτύλιγμα και την ίδια στιγμή δεν του λείπει τίποτα από τεχνολογίες και σύγχρονες παροχές, ενώ δεν αφήνει κενά τόσο σε όσους αναζητούν εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, ούτε φυσικά τους εραστές της εκδρομικής αναζήτησης που ψάχνουν ένα ικανό 4×4. Και βέβαια έχει στόχο να γίνει το οικογενειακό SUV με το καλύτερο «value for money» στην κατηγορία του, όπως άλλωστε συμβαίνει στην λογική της Dacia που είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρη.

Εν τέλει χωρίς να του λείπει τίποτα ουσιαστικό και τίποτα επίκαιρο σερβίρει κομψό και ξεχωριστό στιλ, οικογενειακή ευρυχωρία, υβριδική τεχνολογία και οικονομία στην καθημερινότητα. Τα πηγαίνει καλά σε κάθε τερέν, προσφέρει πολιτισμό οδικής συμπεριφοράς και ένα εύστοχο δικαίωμα σύγχρονης εκδρομικής αποτελεσματικότητας. Και όλα αυτά μάλιστα σε τιμή που θα σε βάλει στην πρίζα να χαράξεις ρότα για την πλησιέστερη έκθεση Dacia.

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (8)


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων