Δοκιμάζουμε το KGM Musso Grand 2.2d A/T 4WD – motorone.gr
KGM Musso Grand 2.2d A/T 4WD: Με 70 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή οχημάτων, δεν είναι περίεργο που η KGM αναπτύσσεται γρήγορα. Από την ταπεινή αρχή στο εργαστήριο Ha Dong-Hwan Motor το 1954, η KGM συνεχίζει να εξελίσσεται και τώρα ηγείται της κατηγορίας με μια σειρά αναγνωρισμένων μοντέλων.
Στο παρελθόν ονόματα όπως SsangYong, αργότερα Daewoo και συνεργασίες με την Daimler-Benz είναι συνδεδεμένα στις τετρακίνητες κατασκευές του εργοστασίου, που άλλοτε εστίαζαν προς την off road πλευρά και άλλοτε προς την SUV. Η γνώση και η εμπειρία που αποκτήθηκε σε περισσότερα από 65 χρόνια παραγωγής είναι ένας εκ των λόγων που όλα τα οχήματα της γκάμας έχουν πλήρη 5ετή εγγύηση.
Φημισμένη για την ποιότητα, σε συνδυασμό με ανταγωνιστικές τιμές, η γκάμα προϊόντων KGM ποικίλλει με στόχευση βέβαια πάντα προς την πλευρά της περιπέτειας και της αναζήτησης εκδρομικών προορισμών μέσα από διαδρομές που αναζητούν δεδομένα για να τις προσεγγίσεις.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Από συμπαγή SUV και 4×4 έως σκληροτράχηλα pick-up, όπως το Musso Grand που με την πληθωρικότητά του και την γενναιοδωρία που το χαρακτηρίζει ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στον κόσμο των ελαφρών επαγγελματικών φορτηγών, με διπλή καμπίνα.
Musso Grand, το εννοεί!
Σκληροτράχηλο και επιβλητικό! Στην πρώτη ματιά θα σε βάλει σε σκέψεις, δεν θα σου βγει εύκολα η επιθυμία να το ερωτευτείς, θα σου φανεί brutal και πληθωρικό στην λεπτομέρεια, που την καρπώνεται και στο σύνολο. Θηριώδης μάσκα, θηριώδεις πόρτες και καμπίνα και ανάλογα εντυπωσιακός χώρος φόρτωσης. Νιώθεις ότι έχεις να κάνεις με μια κατασκευή ιδιαίτερα δοτική σε όλα της, ένα διπλοκάμπινο pick up που δεν θέλει να ακούσει παράπονο από τους επικριτές του. Δεν θα ιδρώσει το αυτί του αν απέχει από τα γοητευτικά σχόλια περί εμφάνισης και περισσότερο θα του στοιχίσει η απόρριψη για το επίπεδο της προσφοράς του.
Αλλά ακόμα και στην, υποκειμενική, εμφάνιση δεν απουσιάζουν τα μοντέρνα στοιχεία όπως τα LED φωτιστικά, οι διχρωμίες στην μάσκα με τις κάθετες γρίλιες, οι ρέουσες γραμμές στα πάνελ του αμαξώματος και περισσότερο θα σταθεί οποιοσδήποτε στις αναλογίες του KGM Musso Grand.
Με μήκος ένα τσικ πάνω από τα 5,4 μέτρα, πλάτος που πλησιάζει τα 2 μέτρα και ύψος 1,88 μ. το KGM Musso Grand κάνει τα δημοφιλή SUV που στέκονται δίπλα του στον δρόμο να αναθεωρήσουν τον όρο επιβλητικότητα αν θεωρούν ότι τα εκφράζει. Σε εικόνα το Musso Grand παντρεύει φιλοσοφία περιπέτειας και επιβατική σχεδιαστική αισθητική και σερβίρει πρεστίζ και δυναμισμό με τη μεγάλη μάσκα και τους χαρακτηριστικούς LED προβολείς.
Το εμβληματικό ψηλό ανάστημα ενός φορτηγού, θα σου ζητήσει να σαλτάρεις για να υπερνικήσεις τα σχεδόν 22 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ώστε να αποκτήσεις πρόσβαση στην καμπίνα. Μια καμπίνα που θα ζήλευαν πολλά επιβατικά, τόσο σε σχεδίαση και υλοποίηση, όσο και σε παροχές, εξοπλισμό και ανέσεις.
Πριν αναλωθούμε στα της καμπίνας να υπενθυμίσουμε ότι το Musso Grand είναι pick up με πλαίσιο τύπου σκάλας και μεταξόνιο 3.21 μ., κάτι που συμβάλλει σημαντικά στον περισσότερο χώρο στην καμπίνα για τους επιβάτες, ενώ για να μην ξεχνάμε την ουσία της αποστολής του, στην πολύ προσεγμένη, επενδυμένη με σκληρό πλαστικό, καρότσα υπάρχουν άγκιστρα για την πρόσδεση των φορτίων, παροχή ρεύματος 12V ενώ ιδιαίτερα προσεγμένη και με μηχανισμό φρένου είναι και η πίσω πόρτα.
Το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 1.085 κιλά, ενώ κάνει πρωταθλητισμό ως μια από τις μεγαλύτερες καρότσες με μήκος 1,61 μ., πλάτος 1,57 μ., ενώ σίγουρα είναι η βαθύτερη της πιάτσας με 57 εκ. από το δάπεδο. Με το φαρδύ και εξαιρετικά μακρύ αμάξωμα μπορεί να υποδεχθεί εύκολα φορτίο μεγέθους παλέτας Euro και να ανταποκριθεί στην ανάγκη μεταφοράς ακόμη μεγαλύτερων φορτίων.
Στα ενδότερα διαπιστώνεις ότι οι Κορεάτες δεν έκατσαν με σταυρωμένα χέρια, αντιθέτως οι εντυπώσεις είναι ακόμα καλύτερες σε σχέση με την εξωτερική εικόνα. Εξαιρετικοί οι χώροι για τέσσερις επιβάτες με ποιότητα και αισθητική που θα κερδίσουν τους πάντες και εσωτερικός κόσμος που διαθέτει φινέτσα, ανέσεις και εξοπλισμό επιβατικού.
Οι διαστάσεις του σαλονιού και η σχεδιαστική προσέγγιση εύκολα θα σε κάνουν να ξεχαστείς πού βρίσκεσαι, θα μπορούσες για παράδειγμα να φιλοξενείσαι σε ένα premium SUV. Στο ταμπλό συναντάς εκτός από τα σκληρά και μαλακά πλαστικά, ενώ δείχνει προσεκτικά συναρμολογημένο για αντοχή στη χρήση και στο χρόνο. Δυο οθόνες 12,3 ιντσών αναλαμβάνουν το σύγχρονο πεδίο πληροφόρησης και η κάθε μια έχει το ρόλο της. Πίσω από το τιμόνι ο πλήρης και παραμετροποιήσιμος πίνακας οργάνων, ενώ δεσπόζει ψηλά στην κονσόλα το σύστημα πολυμέσων με τις σύγχρονες υπηρεσίες του (μεταξύ άλλων Apple CarPlay και Android Auto).
Συν τοις άλλοις διαθέτει ένα πλήρες πακέτο ADAS ακόμα και από την βασική έκδοση, όπως επίσης μια σειρά από κάμερες που υποστηρίζουν 360ο υπηρεσίες, συστήματα υποβοήθησης, hill descent, και Adaptive Cruise Control. Στις επιβατικές του ανέσεις περιλαμβάνονται θύρες USB-C, κλιματιζόμενα αεριζόμενα καθίσματα οδηγού συνοδηγού, ψυχόμενο ντουλαπάκι κεντρικής κονσόλας, αλλά και δεύτερη σειρά καθισμάτων που προσφέρει ανάκλιση.
Αποδοτικό με ουσία και ανέσεις
Τι άλλο να ζητήσεις από ένα επαγγελματικό εργαλείο που δεν είναι μόνο βιτρίνα, αλλά μπορεί να υποστηρίξει το επάγγελμα. Συνήθως τα διπλοκάμπινα pick up δεν θα φάνε το βαρύ φορτίο της δουλειάς και έχουν τον επικουρικό ρόλο του «αφεντικού» ανάμεσα στα άλλα φορτηγά του συναφιού. Προηγείται ο βαρυφορτωμένος χαμάλης και ακολουθεί, ενδεχομένως απαίδευτο, το double cub με τον επικεφαλής του έργου.
Για το KGM Musso Grand κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο γιατί έχει τα εφόδια να ανταπεξέλθει σε κάθε ρόλο. Πέρα από το μεταφορικό του καθήκον το Musso Grand τα πάει περίφημα με την συμπεριφορά του στο δρόμο, χωρίς οι τροχοί του να αναζητούν αποκλειστικά την άσφαλτο.
Δείγμα της σύγχρονης προσαρμοστικότητας που μπορεί να έχει ένα σκληροτράχηλο φορτηγό είναι το πάντρεμα των παραδοσιακών δεδομένων του (πλαίσιο τύπου σκάλας και άκαμπτοι άξονες) με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που προσφέρει η τεχνολογία. Εκτός της βασικής του έκδοσης, που χρησιμοποιεί ημιελλειπτικά φύλλα σούστας στην πίσω ανάρτηση, στις επόμενες θα βρεις ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τα οφέλη να εμφανίζονται κυρίως στην συμπεριφορά και λιγότερο στη μεταφορική ικανότητα.
Κάτω απο το καπό εργάζεται ένας 4κύλινδρος turbodiesel 2.2 λίτρων, με 202 ίππους και 441 Nm ροπής που του αρέσει το εύρος 1.500 – 3.500 σ.α.λ.., όπου και η κατανάλωση παραμένει σε λογικά περίπου εργοστασιακά επίπεδα. Παράλληλα ο κινητήρας δεν ακούγεται υπερβολικά και αποδίδει πρόθυμα για να ανταπεξέλθει στο πληθωρικό βάρος του pick up της KGM.
Συνδυάζεται δε με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της Aisin και σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης. Το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει τρεις επιλογές: 2H (κίνηση στους πίσω τροχούς), 4H (τετρακίνηση), 4L (τετρακίνηση με κοντές σχέσεις), αλλά και κλείδωμα διαφορικού στους τροχούς του πίσω άξονα. Εξω από το ασφαλτοστρωμένο τερέν το Musso Grand εμφανίζει ένα εξαιρετικά πρόθυμο τρόπο για να ισορροπεί τον έλεγχο με την άνεση.
Στην πράξη αυτό που προσφέρει στο δρόμο είναι πολιτισμένες στιγμές, με την ανάρτηση να απορροφά τις κακοτοπιές, χωρίς να κοπανάει και να μεταφέρει αναπηδήσεις στην καμπίνα. Η εποπτεία των ηλεκτρονικών δεν θα αφήσουν ποτέ την δυσκολία να διακόψει την πορεία του σε τερέν δύσβατο, ανάγλυφο και ολισθηρό, ενώ ακόμα και στην άσφαλτο νοιώθεις μια σιγουριά ότι το θηριώδες pick up δεν κινείται ανεξέλεγκτο ακόμα και αν το οδηγήσεις σαν SUV. Θα χρειαστεί λίγο πιο δραστήρια χέρια λόγω αργής κρεμαγιέρας αλλά μέχρι εκεί.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.