Δοκιμάζουμε 4 SUV που θα ήθελες στις διακοπές σου

Dacia Bigster TCe 130 4x4 TEST 2025 blue (16)


Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν ξεκινήσει για πολλούς, οι οποίοι απολαμβάνουν την ραστώνη κάτω από τον ήλιο, την βουτιά στην παραλία, ή την εκδρομή με το αυτοκίνητο.

Ταξίδι όμως, χωρίς έστω και λίγο… κουβάλημα, δεν γίνεται! Ειδικά αν πρόκειται για οικογένεια, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι ευρύχωρο και πρακτικό για να χωρέσει τα διάφορα… συμπράγκαλα, χωρίς βέβαια να καταναλώνει και μεγάλες ποσότητες καυσίμου.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε 4 SUV (τρία C-SUV και ένα D-SUV) που πιθανώς θα ήθελες να έχεις στις διακοπές σου, μαζί με links για περισσότερες πληροφορίες.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Dacia Bigster 1.2T Mild Hybrid 130 PS 4×4

Στο νέο Dacia Bigster υπάρχει ρεπερτόριο επιλογών όσον αφορά την γκάμα κινητήρων και όλες θα βρουν το κοινό τους. Οι γοητευμένοι από την περιπέτεια, την φύση και τις δυσκολότερες χωμάτινες διαδρομές θα επιλέξουν την έκδοση με το διακριτικό 4×4 στην άκρη της 5ης πόρτας.

Ο 3κυλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, με την 48V mild hybrid βοήθεια, προσφέρει απόδοση 130 ίππων και 230 Nm ροπής και έχουν να διαχειριστούν τα σχεδόν 1.500 κιλά της κατασκευής, ένα σχετικά λογικό βάρος για τις διαστάσεις και τον εξοπλισμό του.

DACIA BIGSTER (R1310)

Οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα) για ένα αυτοκίνητο που βάζει στις προτεραιότητές του, την οικονομία και την ουσία της οικογενειακής και επικουρικά τετρακίνητης υπόστασής του. Δεν θα το επιλέξεις άλλωστε σαν αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά σαν ένα ολοκληρωμένο τρόπο διαφυγής, προς γοητευτικούς προορισμούς. Τα επιπλέον κιλά δεν αποτελούν τροχοπέδη στην δραστήρια του διάθεση, οι κοντές πρώτες τρεις σχέσεις του κιβωτίου χαρίζουν ζωντάνια και το Bigster δίνει λύση στην αποτελεσματικότητα και φυσικά στην ασφάλεια.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost 186 PS

Ford Kuga dokimi 13

Ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.5 EcoBoost αποδίδει 186 ίππους και 240 Nm ροπής. Συνδυάζεται όπως είπαμε με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που, στην πράξη, λειτουργεί άψογα. Στη δοκιμή μας, ο συνδυασμός των δύο αποδείχθηκε πολύ πιο ικανός απ’ ό,τι περιμέναμε. Για την ακρίβεια, δεν μας έλειψε η δύναμη…

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα μπορεί να μην ακούγεται εντυπωσιακή στα χαρτιά, αλλά στην πράξη, το Kuga προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι και ικανή δύναμη για να κινηθείς με σιγουριά στον αυτοκινητόδρομο και σε ορεινές διαδρομές.

Ford Kuga dokimi 18

Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες κυμάνθηκε γύρω στα 8,5 λίτρα/100 χλμ., νούμερο πολύ θετικό για SUV με τέτοια απόδοση, ωστόσο πολύ εύκολα μπορεί να αγγίξει διψήφια νούμερα εάν παρασυρθείς. Η μέγιστη ταχύτητά του C-SUV είναι 200 χλμ./ώρα.

Renault Symbioz Hybrid E-Tech 145 PS

default

Η ψυχή του Symbioz είναι αποκλειστικά υβριδική, με την full hybrid E-Tech λογική να αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρες έκαστος στο σκοπό του. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας των 49 ίππων εκτός των άλλων ελέγχει το σοφιστικέ κιβώτιο, και ο επικουρικός των 20 ίππων έχει τον ρόλο μίζας/εναλλάκτη. Ένα σύστημα που στο συνδυαστικό του έργο προσφέρει 145 ίππους και 250 Nm ροπής στο σύνολο.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση, με την λειτουργία Brake μάλιστα στο σασμάν ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας, χωρίς να φτάνει ποτέ σε τόσο δυνατή επιβράδυνση που ακινητοποιεί το όχημα. Υπό συνθήκες, δηλαδή με φορτισμένη την μπαταρία και ταχύτητες κίνησης έως τα 50 χλμ./ώρα, μπορεί μέχρι το 80 % του χρόνου οδήγησης στην πόλη να γίνει με ηλεκτροκίνηση.

Renault Symbioz (43)

Στην πράξη οι καταναλώσεις ακόμα και με την μπαταρία ξελιγωμένη, δεν έπιασαν ποτέ τον αριθμό 7, ενώ συνηθέστερες ήταν ενδείξεις ανάμεσα στα 5,0 με 5,5 λτ./100 χλμ., που πλησιάζουν τους ισχυρισμούς του εργοστασίου για κιμπάρικη αυτονομία. Οι επιδόσεις κρίνονται καλές (τελική ταχύτητα: 170χλμ./ώρα, 0-100χλμ./ώρα: 10,6δλ.) για ένα αυτοκίνητο που βάζει στις προτεραιότητές του την οικονομία και τα 1.423 κιλά του υβριδικού Symbioz δεν αποτελούν τροχοπέδη στην δραστήρια διάθεση, στην αποτελεσματικότητα και στην ασφάλεια του.

Volkswagen Tayron 1.5 eTSI 150 PS

default

Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό μας υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.5 eTSI που είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 150 ίππους. Διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT plus (Active Cylinder Management), λειτουργία κύκλου Miller και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

Στις οδηγικές εντυπώσεις το Tayron αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Με τον οδηγό και τους συνοδοιπόρους του φυσικά να κάθονται ψηλά, η εποπτική θέση αποκτά σωστή ορατότητα, αλλά και την ταξιδιάρικη αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.

Volkswagen Tayron 1.5 eTSI 150PS 7seat 2025 (31)

Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,4 δλ. και 204 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tayron με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων