Δοκιμή BYD Atto 3 – Μια ματιά στην ηλεκτρική καθημερινότητα
Η νέα εμπειρία με το BYD Atto 3 αποκαλύπτει πώς είναι ένα δημοφιλές ηλεκτρικό SUV στην πράξη, από άποψη πρακτικότητας στους ελληνικούς δρόμους.
Το BYD Atto 3 έχει ήδη παρουσιαστεί μέσα από μια πρώτη εκτενή δοκιμή του carselectric.gr, όμως η δεύτερη επαφή με το ανανεωμένο μοντέλο δίνει την ευκαιρία για μια πιο στοχευμένη ματιά στην καθημερινή χρήση του. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θέλει και μπορεί να εντυπωσιάζει με τα τεχνολογικά του στοιχειά, αλλά δεν γίνεται κουραστικό στις καθημερινές απαιτήσεις ρουτίνας.

Στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο
Οι 204 ηλεκτρικοί ίπποι του Atto 3 σημαίνουν άμεση ροπή που έχει σαν στόχο τις πιο άνετες καθημερινές μετακινήσεις και όχι την ανταγωνιστική οδήγηση. Είναι αυτή η γραμμικότητα και η απόλυτη ησυχία μέσα στον χώρο των επιβατών που αναδεικνύονται σε βασικά πλεονεκτήματα. Της ημέρες της συνύπαρξης μας με το μοντέλο χρησιμοποιήσαμε πολύ τον αυτοκινητόδρομο.

Έτσι εκτιμήσαμε το καλό φιλτράρισμα θορύβων διατηρεί την ησυχία. Ταυτόχρονα τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης αναλαμβάνουν μικρής ή μεγαλύτερης σημασίας ενέργειες.

Από τη διατήρηση του αυτοκινήτου σταθερά μέσα στην λωρίδα κυκλοφορίας, έως την ανάληψη πρωτοβουλιών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Ευτυχώς το τελευταίο δεν το δοκιμάσαμε στην πράξη. Όμως, πέρα από την πλάκα που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι υψήστης σημασίας να υπάρχουν τέτοιες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα μας για την περίπτωση απότομης αδιαθεσίας ή ξαφνικής αδυναμίας οδήγησης.

Η ανάρτηση ενώ είναι άνετη σε αστικές μετακινήσεις, ισορροπεί καλά το (μοιραία) βαρύ όχημα σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές, χωρίς να επιτρέπει άβολες κλίσεις του αμαξώματος.

Στην χρήση εντός πόλης, το Atto 3 προσαρμόζεται πανεύκολα και κάνει τις ατελείωτες ώρες μέσα στην κίνηση να περνούν άνετα, χάρη στο πολύ καλό «σαλόνι» του και στην ησυχία. Η οποία απορρέει από δυο στοιχεία, την εξαιρετική ηχομόνωση και την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Χώροι και εργονομία στην πράξη
Η εσωτερική σχεδίαση και σε αυτή την ανανεωμένη εκδοχή του Atto 3, εξακολουθεί να δίνει έμφαση σε τεράστιες δόσεις τεχνολογίας, με ιδιαίτερο στυλ και φυσικά με την περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών.

Η οποία έχει γίνει σήμα κατατεθέν της μάρκας, αφού την συναντάμε σε όλα της τα μοντέλα. Ωστόσο, στη δεύτερη εμπειρία μας με το αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο η εργονομία.

Τα καθίσματα στηρίζουν το σώμα σωστά, ενώ οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν επαρκή χώρο για γόνατα και κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων είναι εύχρηστος και με δυο βαθύτερα σημεία , ένα σε κάθε πλευρά.

Ωστόσο, έχοντας κακομάθει τα τελευταία χρόνια, σίγουρα θα βρίσκαμε χρήση σε περισσότερες έξυπνες θήκες και θέσεις αποθήκευσης αντικειμένων μέσα στην καμπίνα.

Η θέση που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smart phone, εμπρός από τον επιλογέα, είναι βεβαίως πολύ εξυπηρετική, όπως και η θέση ακριβώς από κάτω, η οποία έχει τριών ειδών θύρες φόρτισης συσκευών και παράλληλα προσφέρει μεγάλη ασφάλεια.

Από πλευράς design, στο Atto 3 δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις! Είναι ο επιλογές τύπου μανέτας σκάφους ή αεροσκάφους (όπως το βλέπει ο κάθε ένας), είναι η ιδιαίτεροι αεραγωγοί με τις κάθετα τοποθετημένες «φέτες», οι χειρολαβές στις πόρτες που ενσωματώνουν το πλαϊνό ηχείο και βέβαια οι θήκες πάνω στις πόρτες που εκούσια θυμίζουν κιθάρα, με τα 3 κόκκινα λάστιχα να προσομοιώνουν τις χορδές και μάλιστα να παράγουν ήχους!

Φόρτιση και αυτονομία
Η μπαταρία 60,5 kWh προσφέρει αυτονομία για έως 420 χιλιόμετρα (WLTP). Όμως σε πραγματικές συνθήκες, χωρίς υπερβολές σε κατανάλωση ούτε σε οικονομία, τελικά κάναμε περίπου 370 χιλιόμετρα. Ασφαλώς σε αυτόν τον αριθμό παίζει κομβικό ρόλο η θερμοκρασία και ο ρυθμός οδήγησης. Εμείς το οδηγήσαμε με τον κλιματισμό πάντα σε λειτουργία και σε μικτές διαδρομές ανάμεσα σε αυτοκινητόδρομο και περιαστικές περιοχές.

Η πλήρωση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή DC γίνεται από 30% σε 80% σε 37 λεπτά, ενώ σε AC 11 kW χρειάζονται περίπου 6,5 ώρες για το 100%. Φυσικά το Atto 3, όπως και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι περισσότερο φιλικά σε όσους έχουν πρόσβαση σε οικιακή φόρτιση με wallbox, παρά σε χρήση δημοσίων σταθμών. Παρότι δεν διαθέτουμε τέτοια υποδομή, η εβδομαδιαία επαφή μας με το δημοφιλές μοντέλο κύλησε πολύ ομαλά.

Τεχνολογία και υποβοήθηση
Το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού (ADAS) ενισχύει το αίσθημα σιγουριάς. Το adaptive cruise control, η αυτόματη διατήρηση του αυτοκινήτου στην λωρίδα κυκλοφορίας και η ανίχνευση τυφλού σημείου λειτούργησαν αξιόπιστα, αν και μερικές φορές οι παρεμβάσεις του συστήματος φτάνουν στα όρια της υπερβολής.

Ασφαλώς σε ένα μεγάλο ποσοστό παραμετροποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες και προτιμήσεις του οδηγού. Όμως σε καμιά περίπτωση δεν προτείνουμε την απενεργοποίηση όσων συστημάτων δίνουν τέτοια δυνατότητα.

Η συνδεσιμότητα είναι πλούσια, με over-the-air ενημερώσεις και πλήρη συμβατότητα με smartphone, ενώ η φωνητικές εντολές βοηθούν στη μείωση της απόσπασης προσοχής, αφού σίγουρα στην αρχή χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης με το μενού της οθόνης.

Οικονομικά δεδομένα
Με την αρχική τιμή να τοποθετείται στα 28.990 ευρώ (μετά το όφελος από την Κρατική Επιδότηση και το «Electric Bonus» της εταιρείας) το Atto 3 απευθύνεται σε όσους αγαπούν πολύ την τεχνολογία και θέλουν ένα μεσαίο ηλεκτρικό SUV με πλούσιο εξοπλισμό και με ανταγωνιστική τιμή. Και με εγγύηση 6 ετών η 150.000 χλμ. για το αυτοκίνητο και 8 ετών ή 200.000 για την μπαταρία υψηλής τάσης.

Η δεύτερη επαφή με το BYD Atto 3 δείχνει ότι δεν πρόκειται μόνο για ένα SUV που προκαλεί εντύπωση χάρη στη φουτουριστική σχεδίαση και την τεχνολογία του. Στην καθημερινότητα επιβεβαιώνει την πρακτικότητα, την άνεση και τη λειτουργικότητά του.

Αντιμετωπίζει με σοβαρότητα τις ανάγκες του χρήστη, ειδικά εκείνου που αναζητά ένα «πράσινο» οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς να στερηθεί κάτι από όσα έχει συνηθίσει να έχει. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας BYD Atto 3.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 204 PS, 310 Nm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο μίας σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.455 x 1.875 x 1.615 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 440-1.338 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.750 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 7,3″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 420 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 100 kW, 10-80% : 37′
AC 11 kW, 0-100% : 6,5 ώρες
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




