Δοκιμή BYD Dolphin SURF: Ένα κύμα ηλεκτρικής δροσιάς – Cars Electric

Μοντέρνο, πρακτικό και προσιτό, το BYD Dolphin SURF υπόσχεται χαμηλό κόστος χρήσης και καθημερινή άνεση, με χαρακτήρα που ξεχωρίζει.
Στην εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πια science fiction αλλά καθημερινότητα, η BYD ξεχωρίζει με το Dolphin Surf. Όχι γιατί είναι προσιτό, αλλά γιατί είναι διαφορετικό. Και βέβαια πρέπει να διευκρινήσουμε ότι η λέξη SURF προέρχεται από το ακρωνύμιο των λέξεων Safe Urban Reliable Fun. Αυτά είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν το συγκεκριμένο μοντέλο.
Το μοντέλο είναι μια πρόταση για τη νέα γενιά ή όσους αναζητούν ένα μικρό αυτοκίνητο με στυλ, τεχνολογία και ουσία, χωρίς να ξοδέψουν μια περιουσία. Πήραμε το τιμόνι της έκδοσης Comfort με 156 ίππους και ιδού τι ζήσαμε.
Urban φιγούρα που δεν περνά απαρατήρητη
Το Dolphin SURF πατάει πάνω στη σχεδιαστική λογική «Ocean Aesthetics» της BYD και ναι, είναι όσο δροσερό ακούγεται. Οι διαστάσεις του δεν είναι τόσο μικρές στην πραγματικότητα. Έχει μήκος 4,29 μέτρα κάτι που του επιτρέπει να δείχνει urban αλλά με αέρα compact hatch. Ο «πρησμένος» εμπρός προφυλακτήρας και τα έντονα φτερά δημιουργούν μια συμπαγή σιλουέτα, με το σήμα να «κάθεται» κεντρικά στην μινιμαλιστική μάσκα.
Στις πλευρές έχει νεύρα και καμπύλες, σαν να το έχει σμιλέψει το νερό, ενώ στο πίσω μέρος η φωτεινή μπάρα full-LED ενώνει τα φωτιστικά σώματα, δίνοντάς του μια φουτουριστική, σχεδόν premium αύρα. Οι ζάντες συμπληρώνουν μια αισθητική που μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα και να εντυπωσιάσει. Άλλωστε το μοντέλο είναι γνωστό πλέον και ως μινιατούρα Lamborghini, χάρη στην ομοιότητα του με την Urus.
Lounge με tech χαρακτήρα
Η καμπίνα εκπέμπει μοντέρνα, λιτή αισθητική. Τα καθίσματα καλυμμένα από συνθετικό δέρμα, το επίπεδο δάπεδο και οι ικανοποιητικοί χώροι για τους πίσω επιβάτες συνθέτουν ένα σύνολο εργονομίας και άνεσης. Το κυρίαρχο στοιχείο είναι φυσικά η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 10,1 ιντσών, συνοδευόμενη από ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών.
Η ηλεκτρικά περιστρεφόμενη οθόνη κλέβει την παράσταση σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Σχεδόν τα πάντα ελέγχονται μέσω αυτής. Και ενώ η διεπαφή απαιτεί χρόνο γνωριμίας, η οθόνη είναι ευκρινής και τα γραφικά μοντέρνα. Apple CarPlay και Android Auto είναι παρόντα, ενώ το σύστημα υποστηρίζει και φωνητικές εντολές μέσω το Hi BYD.
Το ταμπλό έχει μια ροή με κύματα, η διχρωμία και τα ένθετα κάνουν ωραίο παιχνίδι, ενώ δεν λείπουν αρκετές πρακτικές λύσεις για μικροαντικείμενα. Όπως η βάση (με ασύρματη φόρτιση) για το κινητό τηλέφωνο.
Οι χώροι είναι μια μικρή έκπληξη: Το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων εξασφαλίζει πολύ καλό χώρο για τα γόνατα πίσω, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 345 λίτρα. Επαρκής για city lifestyle ή και για μια σύντομη απόδραση.
Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει σε αυτοκίνητο αυτής της τιμής.
Με 156 ίππους για καθημερινή χρήση
Κάτω από το δάπεδο υπάρχει μια μπαταρία Blade χωρητικότητας 43,2 kWh, που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων στους εμπρός τροχούς. Επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 8,2 δευτερόλεπτα και το κάνει με εκείνο το άμεσο πάτημα που λατρεύεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι ομαλή, με τις επιταχύνσεις μέσα στην πόλη είναι έντονες, αλλά σχεδόν αθόρυβες. Δεν υπάρχει τίποτα νωχελικό στον τρόπο που κινείται. Αντίθετα, είναι πρόθυμο, προβλέψιμο και απόλυτα φιλικό, ακόμα και σε νέους οδηγούς.
Η επίσημη αυτονομία φτάνει τα 310 χιλιόμετρα (WLTP), όμως σε αστικό κύκλο μπορεί να κάνει έως 460 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Έτσι δεν προβληματίζει για καθημερινή χρήση. Στο σπίτι φορτίζει πλήρως σε περίπου 5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 85 kW φτάνει από 10% στο 80% σε 30 λεπτά.
Ευχάριστο, ήσυχο και ζωηρό
Οδηγικά, το Dolphin Surf είναι καλύτερο απ’ ό,τι περιμένει κάποιος για την κατηγορία και την τιμή του. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος (ούτε υπερβολικά βαρύ, ούτε παιχνίδι) και η απόκρισή του είναι ικανοποιητική στις στροφές. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι προσανατολισμένη στην άνεση, αλλά όχι σε βαθμό «πλευστότητας». Περνάει τις λακκούβες με ευγένεια, απομονώνει καλά το θόρυβο και δημιουργεί αίσθημα σιγουριάς.
Το χαμηλό κέντρο βάρους (λόγω της θέσης της μπαταρίας) το βοηθά να στρίβει πιο ουδέτερα. Στις αστικές διαδρομές, κινείται με ραφινάτη σβελτάδα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο παραμένει σταθερό και ήσυχο.
Μπορεί να μην είναι ένα hot hatch, αλλά σε κερδίζει αλλιώς: με το πόσο ξεκούραστο και «cool» είναι να το οδηγείς. Μεγάλη ευκολία προσφέρει η πανοραμική κάμερα 360ο και ο μικρός κύκλος στροφής στα 9,9 μέτρα.
Το συνολικό βάρος πλησιάζει τα 1.370 kg, κάτι που γίνεται αισθητό, χωρίς ωστόσο να αποδυναμώνεται η καθημερινή του ευχρηστία.
Έξυπνο και προσιτό
Το μεγάλο ατού του Dolphin Surf είναι η τιμή. Η έκδοση Comfort αρχίζει από τις 22.390 ευρώ αν συνυπολογίσουμε το όφελος των 3.000 ευρώ του Προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙΙ» καθώς και το Electric Bonus ύψους 700 ευρώ της BYD.
Βεβαίως η βασική έκδοση περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προσαρμόσιμο cruise control, ψηφιακό πίνακα οργάνων και πολλά άλλα.
Η BYD προσφέρει 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χλμ. για το αυτοκίνητο και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία. Κάτι που στέλνει καθαρό μήνυμα εμπιστοσύνης.
Το Dolphin Surf ισορροπεί μεταξύ στυλ, τεχνολογίας, οδηγικής συμπεριφοράς και τιμής. Σε κάνει να νιώθεις ότι πήρες περισσότερα απ’ όσα πλήρωσες και αυτό, σε μια εποχή που μετράμε κάθε ευρώ, έχει σημασία.
Δεν προσποιείται ότι είναι sportscar, αλλά έχει αρκετή ζωντάνια για να φτιάξει τη διάθεση. Διαμορφώστε το δικό σας BYD Dolphin SURF εδώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
ΑΠΟΔΟΣΗ: 156 PS, 220 Nm
KIBΩΤΙΟ: Μονής σχέσης
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 3990 x 1720 x 1590 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 308 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.465 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 8,2″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 16 kWh /100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 0 g/km
AYTONOMIA: 310 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC 85 kW, 10-80%: 30 λεπτά
AC 11 kW, 0-100% : 4 ώρες και 45 λεπτά
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.