Δοκιμή: Renault Austral E-Tech 200 PS

Δοκιμή: Renault Austral E-Tech 200 PS


Συμβαίνει σε όλες τις οικογένειες, συμβαίνει και στην Renault. Μέσα στο ίδιο σπίτι υπάρχουν τα παιδιά που χάρη στην εξωστρέφεια και την τσαχπινιά τους σε κερδίζουν αμέσως. Και υπάρχουν και εκείνα που παρά το ότι μπορεί να είναι πιο χαρισματικά και με άποψη, δεν καταφέρνουν να γίνουν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Όσο και αν μοιάζει σχηματικό αυτό το μοτίβο, ισχύει σε μεγάλο βαθμό μέσα σε κάθε μάρκα και με πολλά μοντέλα. Εν προκειμένω, στην οικογένεια της Renault, το Austral είναι εκείνο το «μελετηρό» παιδί, το γεμάτο ταλέντα και ιδέες, το οποίο όμως περνά απαρατήρητο, απέναντι σε αυτοκίνητα όπως για παράδειγμα το Arkana που μπορεί να μην έχει τα ίδια χαρίσματα, είναι όμως πολύ πιο τολμηρό και κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις.

Το Austral είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις αυτών των δίπολων. Ένα μοντέλο που όταν εμφανίστηκε πριν τρία χρόνια μας κέρδισε αμέσως με την απόδοσή του και την γεμάτη ουσία παρουσία του. Όμως στην πορεία του χρόνου αποδείχτηκε ότι ήταν υπέρ του δέοντος «χαμηλών τόνων» ως σχεδίαση και ως γενικότερη παρουσία, με αποτέλεσμα να μην φέρει στην μαμά Renault όλα όσο προσδοκούσε και εκείνα που είχε επενδύσει επάνω του.

Το 2025 τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η Renault φαίνεται να είναι η μοναδική ευρωπαϊκή μάρκα που έχει ξεκάθαρο πλάνο στα νέα ηλεκτρικά δεδομένα, έχοντας δώσει ήδη το πιο σημαντικό δείγμα γραφής, με το καλύτερο ηλεκτρικό της αγοράς, το πανέμορφο 5άρι.

Ένας φρέσκος αέρας φυσά στην γαλλική μάρκα και μία νέα δυναμική ανοίγεται μπροστά της, κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές στην χώρα μας, όπου η αλλαγή φρουράς στην αντιπροσώπευση έφερε στο «τιμόνι» γκουρού της ελληνικής αγοράς, ανθρώπους που δεν βλέπουν το αυτοκίνητο ως σημαδάκια στο excel τους αλλά ένα προϊόν με ψυχή και δημιουργό εμπειριών για τους ιδιοκτήτες του.

Η ανανέωση λοιπό του Austral ήταν επιβεβλημένη. Κυρίως η αισθητική επαναπροσέγγιση, μιας και στα τεχνικά και ποιοτικά του χαρακτηριστικά ήταν ήδη ένα αυτοκίνητο με μία ολιστική προσέγγιση στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Και με εκείνα τα χαρακτηριστικά της γαλλικής σχολής που εκφράζει η Renault, κυρίως στο θέμα της οδηγικής ευχαρίστησης, κάτι που παραμένει ζητούμενο στην μεγάλη πλειοψηφία των SUV της ευρωπαϊκής αγοράς.

Σε αυτό το εκτεταμμένο face lifting οι σχεδιαστές φρόντισαν να εκσυγχρονίσουν το αυτοκίνητο και να δώσουν στο Austral μία περισσότερο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, γεμάτη στιλ και δυναμισμό. Όπως ήταν φυσικό ενσωμάτωσαν τη νέα «οικογενειακή» σχεδιαστική προσέγγιση που υπάρχει και στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας (βλέπε Rafale), κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τη νέα μάσκα.

Το πολύ ενδιαφέρον και εντυπωσιακό μοτίβο με τα «διαμάντια» και το νέο σήμα της Renault κάνουν το νέο Austral πολύ πιο μοντέρνο και επιβλητικό στον δρόμο. Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τα πολύ εντυπωσιακά φώτα ημέρας σε σχήμα μισού διαμαντιού. Οι εμπρός προβολείς διαθέτουν τεχνολογία Adaptive LED Vision για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη άνεση κατά την νυχτερινή οδήγηση.

Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι αλλαγές στο πίσω μέρος, με διαφορετική σχεδίαση της πίσω πόρτας και νέα φωτιστικά σώματα που δημιουργούν οπτικά «παιχνίδια», εμπνευσμένα -όπως λένε οι σχεδιαστές τους- από το κινεζικό παζλ Tangram.

Στο πλάι οι αλλαγές είναι λιγότερες καθώς οι αναλογίες -όπως είναι φυσικό για ένα face lift- δεν έχουν αλλάξει, όμως κάποια πλαστικά στοιχεία περιμετρικά αλλά και οι νέες ζάντες από 18 έως 20 ίντσες, συντελούν στην δημιουργία ενός αυτοκινήτου αρκετά πιο όμορφου και ξεχωριστού από εκείνο που αντικαθιστά (δοκιμάστε να τα βάλετε δίπλα-δίπλα και θα καταλάβετε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά).

Στο σαλόνι δεν υπάρχουν δομικές αλλαγές, καθώς η Renault επέλεξε να δώσει έμφαση στην ποιότητα και την σωστή συναρμολόγηση, έτσι ώστε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ξεκάθαρη premium αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες.

Η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα και λειτουργική, με προσεγμένα μαλακά υλικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, και με την εργονομία να είναι αψεγάδιαστη.

Το ψηφιακό πακέτο παραμένει το γνωστό, με την διπλή οθόνη του συστήματος Open R που αποτελείται από μία οθόνη 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Αν προσθέσουμε και το head-up display δημιουργείται μία επιφάνεια 984 τετραγωνικών εκατοστών ενός πολύ εξελιγμένου ψηφιακού περιβάλλοντος που υπερκαλύπτει κάθε ανάγκη πληροφόρησης του οδηγού.

Το σύστημα έχει δεχτεί βελτιώσεις στα γραφικά και την συνδεσιμότητα Bluetooth, διαθέτει ασύρματο CarPlay και Androi Auto και ένα πλήθος λειτουργιών για την αξιοποίηση των πολλών ψηφιακών και όχι μόνο παροχών του Austral. Το σύστημα βασίζεται στο λειτουργικό της Google, κάτι που το κάνει ακόμα πιο φιλικό στο μέσο χρήστη, με πάνω από 50 ενσωματωμένα apps, ενώ υπάρχει και δυνατότητα για φωνητικές εντολές.

Ένα από τα θετικά της σχεδιαστικής προσέγγισης της Renault είναι η διατήρηση πολλών φυσικών διακοπτών για τις καθημερινές λειτουργίες, χωρίς την ανάγκη να καταφεύγεις στην οθόνη. Μοναδική ένσταση η συγκέντρωση πολλών χειριστηρίων στα δεξιά του τιμονιού (επιλογέας ταχυτήτων, υαλοκαθαριστήρες, χειρισμός ηχοσυστήματος συν το δεξί paddle για το κιβώτιο), κάτι που πολλές φορές αποδεικνύεται μη πρακτικό.

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η κορυφαία Alpine στην οποία υπάρχουν κάποια έξτρα στοιχεία, με πιο σημαντικό τα υπέροχα καθίσματα από ανακυκλωμένα υλικά, τα οποία στηρίζουν ιδανικά το σώμα και είναι και ξεκούραστα στα μεγάλα ταξίδια. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι καλά χωροθετημένες ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες πλέον παροχές όπως οι θύρες USB-C (δύο μπροστά και δύο για τους πίσω επιβάτες).

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν και σε αυτό το ανανεωμένο Austral από τα δυνατά του χαρτιά, καθώς εκμεταλλεύεται ιδανικά τα 2.667 χιλιοστά της πλατφόρμας CMF-CF. Οι πίσω έχουν αρκετό «αέρα» πάνω από τα κεφάλια και τα πόδια τους (ακόμα και για ύψη κοντά στο 1,90), με άνετα καθίσματα και δυνατότητα μεταβολής της κλίσης για ξεκούραστα ταξίδια.

Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά τον εγκάρσιο άξονα σε μία διαδρομή 16 εκατοστών, δίνοντας επιπλέον χώρο στους επιβάτες ή στον χώρο αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε διαδρομής. Το πορτ-μπαγκάζ στην συγκεκριμένη έκδοση E-Tech κυμαίνεται από τα 430 έως τα 1.455 λίτρα, διαθέτοντας μάλιστα και κανονικό σχήμα, που διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, υπάρχει ένα υπερπλήρες πακέτο προστασίας αποτελούμενο από 32 συστήματα, με ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο μπορεί να βρει κανείς σε αυτή την κατηγορία.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, στο επίκεντρο βρίσκεται για μία ακόμα φορά το full-hybrid σύστημα Ε-Tech της γαλλικής εταιρείας, ένα από τα πιο σύγχρονα και αποδοτικά υβριδικά συστήματα της αγοράς στις μέρες μας.

Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων, με απόδοση 130 ίππων και 205 Nm ροπής. Συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν των 70 ίππων και 205 Nm ροπής που παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 2 kWh και 400V. Και έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι στην ουσία μία γεννήτρια υψηλής τάσης (HSG) με 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς που ανακοινώνει η Renault φθάνει τους 200 ίππους.

To υβριδικό αυτό σύστημα συνδυάζεται με ένα πολύ «έξυπνο» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο έχει βελτιωμένο λογισμικό σε αυτή τη νέα έκδοση για ακόμα καλύτερη συνεργασία μεταξύ των κινητήρων και πιο άμεση απόκριση.

Το κιβώτιο έχει δύο σχέσεις για τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ηλεκτρική λειτουργία και τέσσερις για την λειτουργία με τον βενζινοκινητήρα (συνολικά υπάρχουν 15 συνδυασμοί). Το σύστημα δίνει έμφαση στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή των ηλεκτροκινητήρων, κάτι που σύμφωνα με την Renault οδηγεί σε αμιγώς ηλεκτροκίνηση έως και στο 80% μιας διαδρομής μέσα στην πόλη.

Ως προς την κατανάλωση, για άλλη μια φορά το Ε-Tech αποδεικνύεται άκρως αποδοτικό στην πράξη, με μία μέση τιμή κατά την διάρκεια της δοκιμής μας να είναι κοντά στα 6,5 λίτρα με τάσεις για πιο χαμηλά μέσα στην πόλη, όταν ο οδηγός εκμεταλλεύεται πλήρως την αναγεννητική πέδηση.

Πέρα από το υβριδικό σύστημα το ανανεωμένο Austral διατηρεί τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (με νέα ρύθμιση στα αμορτισέρ για καλύτερη απόσβεση) ενώ υπάρχει και πάλι το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced που στρέφει τους τροχούς έως και 5 μοίρες μέχρι τα 50 χλμ/ώρα (για ευελιξία στην πόλη) ή μία μοίρα πάνω από αυτό το όριο για βελτίωση της κατευθυντικότητας στους πιο ανοιχτούς δρόμους με στροφές.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω οδηγεί σε ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει σε πολλά επίπεδα από την πρώτη κιόλας στιγμή. Το υβριδικό σύνολο, για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό στο πόσο άμεσο και «ζωντανό» είναι, κάνοντας διαρκώς εμφανή των ηλεκτρικό προσανατολισμό του.

Σε αυτό συμμετέχει με τον καλύτερο τρόπο και το κιβώτιο, το οποίο «ενορχηστρώνει» ιδανικά τις εναλλαγές μεταξύ των θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων, δίνοντας μία διαρκή ροή δύναμης και επιτάχυνσης που εντυπωσιάζει.

Το δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό στοιχείο του νέου Austral, είναι η αίσθηση που αποκομίζεις από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Ένα γεμάτο «πάτημα» που ξεχειλίζει από premium χαρακτηριστικά και μία ευχάριστη διάσταση ευκολίας στην οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες είτε μέσα στην πόλη, είτε μακριά από αυτήν.

Η ανάρτηση, αν και στην πρώτη επαφή μοιάζει λίγο σφιχτή (ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με τις 20άρες ζάντες με λάστιχα 235/45), στην συνέχεια όμως ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της, όντας σωστά ισορροπημένη μεταξύ άνεσης και πλήρους ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος. Κάτι που οδηγεί σε ένα σύνολο ιδιαίτερα συμμετοχικό για τα δεδομένα των SUV, με χαρακτήρα και οδηγική άποψη.

Η βελτιωμένη ηχομόνωση μεγιστοποιεί την άνεση στο μεγάλο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ο μικρός κύκλος στροφής (ελέω τετραδιεύθυνσης) των 10,2 μέτρων και η σωστά τοποθετημένη θέση οδήγησης με πλήρη επόπτευση πέριξ του αμαξώματος, το κάνουν πραγματικό παιχνιδάκι μέσα στην πόλη, παρά τα 4,5+ μέτρα του αμαξώματός του.

Αυτό που κάνει το Austral να ξεχωρίζει είναι το ότι μεταφέρει όλη την οδηγική φιλοσοφία της Renault σε ένα οικογενειακό SUV. Σε αντιδιαστολή με τα περισσότερα μοντέλα αυτής της συνομοταξίας, το Austral είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο και πέρα από την διεκπεραίωση μιας απλής μετακίνησης, όντας ακριβές και ενεργό στην σβέλτη οδήγηση σε δρόμους με στροφές. Κινείται σαν ένα κομμάτι, δεν γέρνει, έχει εξαιρετική ακρίβεια στην διατήρηση της πορείας του και γενικά σε κάνει να απολαμβάνεις την οδήγηση, όντας παράλληλα μέσα σε ένα περιβάλλον premium ποιότητας και άνεσης.

Αυτό, εν τέλει, είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του ανανεωμένου Austral. H ικανότητά του δηλαδή να είναι ένα πολυσυλλεκτικό αυτοκίνητο, με μεγάλο «βάθος» και χαρακτηριστικά που μπορούν να ικανοποιήσουν ένα ευρύ κοινό, από τον απλό οικογενειάρχη έως εκείνον που ψάχνει κάτι πρακτικό αλλά και με οδηγικό χαρακτήρα.

Η τιμή εκκίνησης στις 42.000 ευρώ (ή τις 45.900 ευρώ για την έκδοση Alpine της δοκιμής μας) είναι μέσα στα πλαίσια που θεωρούμε «λογικά» στις μέρες μας, με δεδομένο ότι η τεχνολογία που το συνοδεύει αλλά και ως σύνολο απόδοσης αγγίζει πιο πάνω κατηγορίες από τον μέσο όρο των C-SUV.

Σε κάθε περίπτωση, η προσπάθεια της Renault να ξαναβάλει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το Austral κρίνεται άκρως επιτυχημένη. Το νέο «παιδί» της οικογένειας παραμένει το πιο ενδιαφέρον και το πιο ολοκληρωμένο, είναι όμως πλέον πιο εξωστρεφές και έτοιμο να αποτελέσει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Ένα υπερπλήρες σύνολο, από εκείνα που θα αποτελέσουν την βάση για το δυναμικό -και τόσο απαραίτητο- comeback της Renault εκεί που της αξίζει στην αγορά της Ελλάδας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Renault Austral E-TECH 200 PS
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος, turbo, βενζίνης, 1.199 cc
Μέγιστη ισχύς: 130 PS/4.500 rpm
Μέγιστη ροπή: 205 Nm/1.750 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 200 PS
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο Μultimode τύπου CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,5/6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.533/1.830/1.618 mm
Μεταξόνιο: 2.667 mm
Βάρος: 1.613 kg
Χώρος αποσκευών: 430 – 1.455 lt
Τιμή: Από 42.000 ευρώ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων