Δοκιμή Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 PS – Το στιλ της ωριμότητας – Cars Electric

Το Renault Clio έχει υβριδική τεχνολογία, ευρωπαϊκή φινέτσα και καθημερινή αρμονία σε ένα μικρό hatchback που δεν συμβιβάζεται.
Το Renault Clio, ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ονόματα στην ευρωπαϊκή αγορά των supermini, επιστρέφει ανανεωμένο και τεχνολογικά εξελιγμένο στην υβριδική του εκδοχή με 145 ίππους. Ανήκει στην κατηγορία εκείνων των μοντέλων που έχουν διανύσει μια διαδρομή ωρίμανσης, περνώντας από τη φάση της mainstream επιλογής στην πιο εκλεπτυσμένη πρόταση με premium αναφορές. Άλλωστε τα 16 εκατομμύρια Clio που έχουν ταξινομηθεί Παγκοσμίως στα 30 χρόνια ύπαρξης του, είναι η απόδειξη του πόσο δημοφιλές μοντέλο είναι. Το νέο Clio E-Tech Full Hybrid διατηρεί τις συμπαγείς του διαστάσεις, ενσωματώνει όμως συστήματα και αρχές που παραπέμπουν σε ανώτερη κατηγορία, παραμένοντας σταθερά προσιτό.
Η υβριδική έκδοση αποκαλύπτει τη στρατηγική της Renault για εξηλεκτρισμένη κίνηση χωρίς εκπτώσεις στην εμπειρία οδήγησης, με την αρχιτεκτονική E-Tech να αποτελεί μια από τις πιο έξυπνες και πλήρως εσωτερικά ανεπτυγμένες λύσεις της αγοράς. Κι αν η τεχνολογία προδιαθέτει για αποδοτικότητα, η συνολική παρουσία του Clio δεν σταματά στην τεχνική του υπόσταση: διατηρεί το γοητευτικό του προφίλ, αποκτά νέα σχεδιαστική ταυτότητα και ενισχύεται αισθητά σε ποιότητα και αίσθηση.
Νέα ταυτότητα με premium αναφορές
Η εξωτερική ανανέωση του Clio δεν περιορίζεται σε επιφανειακές αλλαγές, αλλά υποδηλώνει τη μετάβαση του μοντέλου σε μια περισσότερο ώριμη και αισθητικά συνειδητή φάση. Το εμπρός μέρος υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, με φαρδύτερη μάσκα, λεπτότερα full LED φώτα και τονισμένα φώτα ημέρας. Η γραμμή της μάσκας ενώνεται αρμονικά με τα φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας μια ενιαία οπτική οντότητα.
Οι αναλογίες του αμαξώματος παραμένουν ισορροπημένες, με κοντούς πρόβολους και φαρδιά μετατρόχια που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σκούρα απόχρωση και η εικόνα ολοκληρώνεται με το μεγάλο σήμα της μάρκας και την ονομασία του μοντέλου στο κέντρο της πίσω πόρτας.
Η συνολική εικόνα συνθέτει ένα αυτοκίνητο που στέκεται με αυτοπεποίθηση στο δρόμο, δίχως κραυγαλέες λεπτομέρειες. Το Clio ποντάρει σε μια διαχρονική αισθητική που ισορροπεί ανάμεσα στην κομψότητα και τη σύγχρονη αντίληψη.
Αίσθηση ποιότητας και τεχνολογική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό, η αναβάθμιση είναι ακόμη πιο αισθητή. Τα υλικά έχουν περάσει σε άλλη κατηγορία με μαλακές επιφάνειες και ύφασμα στο ταμπλό με ποιοτική υφή που ενισχύει την αίσθηση γαλλικής φινέτσας. Οι επενδύσεις δεν περιορίζονται στη λειτουργικότητα αλλά φέρνουν μαζί τους μια αισθητική πρωτοτυπία με φροντίδα στη λεπτομέρεια που συναντάται σπάνια στην κατηγορία.
Η θέση οδήγησης προσφέρει σωστή εργονομία, ενώ οι χώροι είναι περισσότερο από ικανοποιητικοί. Στο πίσω κάθισμα ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι παραμένει επαρκής παρά τις διαστάσεις του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών είναι 301 λίτρα στην υβριδική έκδοση, λόγω της παρουσίας της μπαταρίας 1,2 kWh, μέγεθος που παραμένει αξιοπρεπές και εύκολα εκμεταλλεύσιμο.
Στο τεχνολογικό κομμάτι, συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη πολυμέσων μπορεί να μοιάζει μικρή για τα σημερινά δεδομένα, ωστόσο είναι κατά τη γνώμη μας όσο μεγάλη χρειάζεται και ενσωματώνει τις λειτουργίες που πρέπει, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια μας καθώς αναζητούμε πράγματα σε ατέλειωτα μενού. Μια πρακτική που θα ήταν καλό να ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες.
Η γενική εντύπωση είναι αυτή ενός καλοσχεδιασμένου, εργονομικού και ευχάριστου περιβάλλοντος που δεν αντιμετωπίζει την υβριδική φύση του αυτοκινήτου ως συμβιβασμό, αλλά ως ευκαιρία αναβάθμισης.
Έξυπνο υβριδικό σύνολο
Η καρδιά του Clio E-Tech είναι ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.6 λίτρων με ισχύ 94 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν κύριο 49 ίππων μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν μικρότερο τύπου γεννήτριας υψηλής τάσης (High-Voltage Starter Generator) με ισχύ 24 ίππων.
Η συνολική απόδοση του συστήματος είναι 145 ίπποι με έμφαση στην αποδοτικότητα και τη γραμμικότητα. Το Clio ξεκινά σχεδόν πάντα ηλεκτρικά και μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ρεύμα σε αστικό περιβάλλον, υπό ήπιες συνθήκες, για 2-3 χιλιόμετρα, ενώ οι εναλλαγή των πηγών ενέργειας πραγματοποιείται σχεδόν χωρίς να το καταλάβουν οι επιβάτες.
Αξίζει να αναφέρουμε το πολύ διαφορετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode του το Clio. Το οποίο έχει τέσσερις σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει έως 15 συνδυασμούς, με στόχο την καλύτερη απόδοση σε κάθε συνθήκη.
Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 9,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί είναι τα 178 χλμ./ώρα. Στην πράξη, το Clio E-Tech ανταποκρίνεται ζωηρά στις μεσαίες στροφές, ενώ η κατανάλωση συγκρατείται χαμηλά, από 4,2 λίτρα/100 χλμ., αναλόγως των συνθηκών και του ρυθμού οδήγησης. Πάντως υπολογίζεται ότι μπορεί να κινηθεί έως και 80% ηλεκτρικά.
Ραφιναρισμένη, αθόρυβη κίνηση
Η οδική συμπεριφορά του Clio E-Tech αποτελεί έναν από τους πιο εντυπωσιακούς τομείς της συνολικής δημιουργίας. Το πλαίσιο προσφέρει στιβαρότητα, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση, χωρίς να παραδίδει τα όπλα σε απαιτητικές διαδρομές.
Στην πόλη, το υβριδικό Clio κινείται με υποδειγματική σιγή, απορροφώντας ήσυχα τις λακκούβες του οδοστρώματος και προσφέροντας άμεση απόκριση στο γκάζι. Στον ανοιχτό δρόμο, διατηρεί υψηλό βαθμό σταθερότητας, ενώ η ηχομόνωση βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ στην πόλη, αλλά προοδευτικά «βαραίνει» σε μεγαλύτερες ταχύτητες.
Εκεί όπου το Clio ξεχωρίζει είναι η ικανότητά του να εναλλάσσεται ανάμεσα σε ρόλους: από ήρεμος αστικός σύντροφος γίνεται ευχάριστο αυτοκίνητο ταξιδιού, χωρίς κόπο και χωρίς θυσίες στον τομέα της κατανάλωσης. Τα φρένα με ανάκτηση ενέργειας διαθέτουν φυσική αίσθηση και το βάρος του αυτοκινήτου είναι κατανεμημένο ισορροπημένα, με αποτέλεσμα ασφαλή συμπεριφορά ακόμα και υπό πίεση.
Η συνολική οδηγική εμπειρία θυμίζει σε χαρακτήρα μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο. Το Clio E-Tech επιδεικνύει ωριμότητα και τεχνολογική πληρότητα, σε απόσταση από καθετί πρόχειρο ή εφήμερο.
Στο ταμείο με το Clio
Το Renault Clio E-Tech 145 PS Techno κοστίζει από 25.900 ευρώ με πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας ενώ καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια 5 ετών. Επιπλέον η μπαταρία υψηλής τάσης συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ., διασφαλίζοντας ηρεμία και σε βάθος χρόνου.
Το ανανεωμένο Clio στην έκδοση E-Tech Full Hybrid δεν αποτελεί απλώς μία εναλλακτική επιλογή στην κατηγορία των supermini, αλλά ένα ολοκληρωμένο και πολιτισμένο αυτοκίνητο που υπερβαίνει το ρόλο του. Εστιάζει στην ουσία, χωρίς περιττές φιοριτούρες και επενδύει σε ποιότητα, τεχνολογική ωριμότητα και οδική ευγένεια. Πρόκειται για ένα μικρό μοντέλο με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Renault Clio.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KΙΝΗΤΗΡΑΣ: Βενζίνης 1.598 κ. εκ.
ΑΠΟΔΟΣΗ: 145 PS/5.600 rpm, 15,1 Nm/3.200-3.600 rpm
KIBΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4053 x 1798 x 1440 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 301 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.313 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h: 9,3″
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 174 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,2 lt/100 km
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 96 g/km
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.