Εφοδιαστική Αλυσίδα: Στα 9,5 δισ. ευρώ η αγορά των logistics στην Ελλάδα – FinanceNews.gr | Επενδυτής
Εφοδιαστική Αλυσίδα: Στα 9,5 δισ. ευρώ η αγορά των logistics στην Ελλάδα – FinanceNews.gr
Η αγορά logistics στην Ελλάδα ξεπερνά τα 9,5 δισ. ευρώ, με νέες επενδύσεις σε υποδομές, cold chain και αυτοματισμούς
Στα 9,5 δισ. ευρώ εκτιμάται η συνολική αξία της αγοράς αποθηκευτικών χώρων και οργανωμένων logistics parks στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Επιτροπή Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Η εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα καταγράφει διαρκή άνοδο, καθώς οι επενδύσεις κατευθύνονται σε νέες εγκαταστάσεις ελεγχόμενης θερμοκρασίας (cold chain), κέντρα αυτοματισμού, καθώς και σε έργα ενεργειακής απόδοσης με φωτοβολταϊκά και πιστοποιήσεις ESG.
Παρά το ασταθές διεθνές περιβάλλον, η αγορά logistics αναμένεται να συνεχίσει με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Η θετική δυναμική της ελληνικής οικονομίας, η ενίσχυση υποδομών και η ψηφιακή και ενεργειακή μετάβαση του κλάδου αποτελούν τους βασικούς μοχλούς αυτής της πορείας. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Επιτροπής, Γιώργος Στάμνος, ο τομέας αντιστέκεται στις εξωτερικές πιέσεις, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις και η επιβράδυνση του διεθνούς εμπορίου, ενισχύοντας τον ρόλο της χώρας ως περιφερειακού κόμβου μεταφορών και αποθήκευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Υποδομές και επενδύσεις: Το δίπολο που διαμορφώνει την επόμενη ημέρα
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανοδικής πορείας είναι το Αεροδρόμιο της Αθήνας, όπου ο όγκος αεροπορικού φορτίου αυξήθηκε κατά 9,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025, φτάνοντας τους 62.200 τόνους. Αντίθετα, το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε πτώση 2,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, με 3,03 εκατ. TEUs έναντι 4,228 εκατ. το 2024.
Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, επισημαίνεται η ανάγκη καλύτερου συντονισμού κράτους και ιδιωτικών επιχειρήσεων ώστε να αναπτυχθούν συνδυασμένες μεταφορικές υποδομές μεταξύ σιδηροδρόμου, λιμανιών και οδικού δικτύου, να προωθηθούν αποθήκες με ενεργειακή αυτονομία και αυτοματισμούς, να ενισχυθούν οι δεξιότητες οδηγών και προσωπικού, και να ολοκληρωθεί πλήρως η ψηφιοποίηση των τελωνειακών διαδικασιών, ιδίως σε σχέση με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς όπως CBAM και EUDR.
Η μεγάλη ευρωπαϊκή πρόκληση: Έλλειψη οδηγών και ενεργειακό κόστος
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο κλάδος εισέρχεται σε φάση αυξημένων πιέσεων. Η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) αναφέρει πως υπάρχουν άνω των 3,6 εκατ. κενών θέσεων οδηγών παγκοσμίως, με περίπου 600.000 στην Ε.Ε. μόνο. Η έλλειψη προσωπικού αυξάνει το κόστος μεταφοράς έως και 20% σε ορισμένες διαδρομές, ενώ πολλές εταιρείες προσφέρουν μισθούς άνω των 3.000 ευρώ καθαρά, χωρίς να καταφέρνουν να προσελκύσουν νέους εργαζομένους.
Παράλληλα, η ταχύρρυθμη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035 απαιτεί μεγάλες επενδύσεις σε στόλους και υποδομές φόρτισης, με την Ε.Ε. να διοχετεύει πάνω από 250 εκατ. ευρώ μέσω του προγράμματος CEF. Ωστόσο, η διείσδυση παραμένει περιορισμένη, ιδιαίτερα στις χώρες της Νότιας Ευρώπης, λόγω κόστους και ελλείψεων δικτύων.
Ο κλάδος των logistics διατηρεί στρατηγικό ρόλο για την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας σε πάνω από 10% του ΑΕΠ και απασχολώντας περισσότερους από 110.000 εργαζομένους.
Διαβάστε επίσης: Τα επόμενα βήματα για το logistics park στη Φυλή
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




