Η αλήθεια για τις μπαταρίες των παλιών EVs – Ηρεμία ή πανικός; – Cars Electric

Πρόσφατα, κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα ότι η Mercedes δεν μπορεί πλέον να προμηθεύει μπαταρίες αντικατάστασης για το Smart ED, το οποίο έχει σταματήσει να παράγεται. Αυτό προκάλεσε ανησυχία και στους ιδιοκτήτες άλλων παλαιότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως το BMW i3, το Renault Zoe, το VW e-Up και το Nissan Leaf. Υπάρχει κίνδυνος αυτά τα οχήματα να μείνουν χωρίς ισχύ ή πρόκειται απλώς για υπερβολικό πανικό;
Όπως συμβαίνει με τα κλασικά αυτοκίνητα, οι συζητήσεις γύρω από τα ανταλλακτικά είναι καθημερινές. Στην περίπτωση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων όμως, η κατάσταση είναι πιο περίπλοκη. Αν και θα περίμενε κανείς ότι η διαθεσιμότητα των μπαταριών δεν θα ήταν πρόβλημα, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Το Smart Fortwo Electric Drive, προκάλεσε πρόσφατα έντονη ανησυχία στα μέσα ενημέρωσης. Το Auto Motor und Sport, αναφέρθηκε σε «βλάβη που απειλεί το όχημα», ενώ η πύλη Karlsruhe-Insider, μίλησε για «αδυναμία επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Η Mercedes διαβεβαίωσε, ότι η ανησυχία αφορά μόνο το Smart ED3 της σειράς 451 και ότι οι επισκευές είναι διαθέσιμες, αν και νέες μπαταρίες δεν προβλέπονται. Στην Γερμανία, έχουν αναπτυχθεί λύσεις επισκευής σε συνεργασία με εργαστήρια όπως της Bosch, ενώ και η «Κλινική Ηλεκτρικών Οχημάτων» του Βερολίνου προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες. Το πρόγραμμα επισκευής, φέρει την ονομασία «Save the Smart», υπενθυμίζοντας την πρόκληση διατήρησης των οχημάτων σε λειτουργία.
Όσον αφορά το BMW i3, η κατάσταση είναι πιο σταθερή. Η BMW διασφαλίζει ότι τα ανταλλακτικά θα είναι διαθέσιμα, για τουλάχιστον δέκα χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής. Οι ιδιοκτήτες i3 πρώτης γενιάς με μπαταρίες 60 Ah, μπορούν να είναι ήσυχοι έως το 2027, ενώ είναι τεχνικά δυνατή η αντικατάσταση με ισχυρότερα στοιχεία, καθώς το περίβλημα της μπαταρίας παραμένει ίδιο. Η BMW διατηρεί τις μπαταρίες σε «όαση ευεξίας», με κύκλους φόρτισης-εκφόρτισης και μέτρια κατάσταση φόρτισης, για την προστασία της απόδοσης.
Παρόμοια, η VW αντιμετωπίζει τις μπαταρίες των μοντέλων e-Up με αντίστοιχες διαδικασίες. Οι επισκευές και οι αντικαταστάσεις μεμονωμένων στοιχείων, είναι τεχνικά και οικονομικά βιώσιμες, ακόμη και πέρα από την περίοδο εγγύησης, ενώ η αποθήκευση των μπαταριών, γίνεται σε βέλτιστες συνθήκες, με τακτικούς ελέγχους.
Η Nissan υποστηρίζει τους κατόχους Leaf πρώτης γενιάς που καλύπτονται από την εκτεταμένη οκταετή εγγύηση, αξιολογώντας την κατάσταση της μπαταρίας και προτείνοντας κατάλληλες λύσεις. Η Renault, από την πλευρά της, εφαρμόζει κυκλική οικονομία στις μπαταρίες Zoe, προσφέροντας ανακατασκευασμένες μπαταρίες έως 30% φθηνότερες και δυνατότητα αντικατάστασης μονάδων, μετά τη λήξη της εγγύησης.
Συμπερασματικά, οι ανησυχίες για μπαταρίες παλαιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι παντού δικαιολογημένες. Οι κατασκευαστές διαθέτουν λύσεις επισκευής, αντικατάστασης και σωστής συντήρησης, για να εξασφαλίσουν τη μακροχρόνια απόδοση των οχημάτων τους.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.