Η νέα BMW iX1 θα αναγεννηθεί με εντυπωσιακή εμφάνιση και τεχνολογία αιχμής

Η BMW βρίσκεται στο μέσον μιας ριζικής μεταμόρφωσης, με την επερχόμενη γενιά Neue Klasse, να σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον σχεδιασμό και την τεχνολογία της. Μέχρι το τέλος του 2027, η γερμανική φίρμα, σκοπεύει να παρουσιάσει 40 νέα μοντέλα βασισμένα στη συγκεκριμένη φιλοσοφία — και ανάμεσά τους ξεχωρίζει η πλήρως ηλεκτρική BMW iX1 νέας γενιάς.
Το σημερινό iX1 παρουσιάστηκε το 2022, αλλά η BMW ήδη ετοιμάζει τον διάδοχό του, που αναμένεται να λανσαριστεί το 2027. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Neue Klasse, Mike Reichelt, η εταιρεία θα εφαρμόσει την τεχνολογία αυτή «σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιό της», ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης — κάτι που σημαίνει πως τόσο η ηλεκτρική, όσο και η θερμική X1, θα επωφεληθούν από την ίδια σχεδιαστική και τεχνολογική γλώσσα.
Νέος σχεδιασμός εμπνευσμένος από το iX3
Το νέο BMW iX1, θα υιοθετήσει αισθητική επηρεασμένη από το πρόσφατο iX3, με όρθιες «νεφροειδείς» γρίλιες για βελτιωμένη αεροδυναμική, λεπτά LED φώτα που παραπέμπουν στις εμβληματικές γραμμές των παλαιότερων μοντέλων (όπως της Σειράς 3 E30), και δυναμικό προφίλ με τονισμένα φτερά στους θόλους.
Η γραμμή της οροφής παραμένει κοντά στο τρέχον μοντέλο, αφήνοντας χώρο για μια πιο coupé εκδοχή iX2 στο μέλλον. Θα δούμε επίσης ενσωματωμένα χερούλια, παρμπρίζ με κλίση προς τα πίσω και τροχούς με αεροδυναμικά καλύμματα, όλα με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα. Στο πίσω μέρος, νέα φώτα τύπου iX3 και αεροτομή οροφής ενισχύουν τη σπορ εικόνα.
Πιο αποδοτικό και τεχνολογικά ανώτερο
Η πλατφόρμα Neue Klasse υπόσχεται σημαντικά οφέλη στην απόδοση και αυτονομία. Το μεγαλύτερο iX3 ήδη επιτυγχάνει έως 800 km με τη νέα μπαταρία των 108,7 kWh, χάρη στις κυλινδρικές κυψέλες νέας γενιάς.
Το μικρότερο iX1 θα χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία, με βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση και σημαντικά αυξημένη αυτονομία σε σχέση με τα 440 km του σημερινού μοντέλου. Αναμένεται να προσφέρεται σε εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, με πίσω κίνηση στις βασικές εκδόσεις, καθώς η πλατφόρμα δεν υποστηρίζει προσθιοκίνητες διατάξεις.
Οι ηλεκτροκινητήρες eDrive έκτης γενιάς, θα προσφέρουν έως και 402 ίππους στην πίσω μονάδα, με τις εκδόσεις διπλού κινητήρα να ανεβαίνουν ακόμη υψηλότερα, προσφέροντας επιδόσεις, που θα πλησιάζουν αυτές του νέου iX3 xDrive50.
Φόρτιση και ενεργειακή απόδοση
Η Neue Klasse χρησιμοποιεί ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, επιτρέποντας ταχύτατη φόρτιση έως 400 kW. Στην πράξη, το iX3 μπορεί να αναπληρώσει πάνω από 400 km αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά, κάτι που σημαίνει ότι και το νέο iX1 θα διαθέτει πολύ ταχύτερη φόρτιση, από τα 130 kW του σημερινού μοντέλου.
Οι κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης νέας γενιάς μειώνουν τις απώλειες ενέργειας κατά 40% και το βάρος κατά 10%, συμβάλλοντας σε ακόμη πιο αποδοτική λειτουργία και χαμηλότερη κατανάλωση.
Εσωτερικό: Μια νέα ψηφιακή εμπειρία
Το εσωτερικό της νέας BMW iX1 θα ακολουθήσει πλήρως τη φιλοσοφία Neue Klasse, με το νέο iDrive Panoramic: μια ενιαία πανοραμική οθόνη που εκτείνεται σε όλο το ταμπλό και συνοδεύεται από μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο.
Η τελευταία έκδοση του BMW OS X (iDrive 10), θα προσφέρει προηγμένες λειτουργίες, φωνητικό έλεγχο και συνδεσιμότητα, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις θα υπάρχει προβολή δεδομένων στο παρμπρίζ (head-up display).
Το νέο ηχοσύστημα HypersonX, θα προσφέρει έναν «συναισθηματικό ήχο οδήγησης», δημιουργώντας μια πιο καθηλωτική εμπειρία πίσω από το τιμόνι, ενώ το τιμόνι δύο ακτίνων με απτική ανάδραση, θα συνδυάζει high-tech αίσθηση και premium φινίρισμα.
Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική, η μπαταρία ενσωματώνεται στο πάτωμα, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, χωρίς συμβιβασμούς στην πρακτικότητα.
Πότε θα τη δούμε στους δρόμους
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW iX1 αναμένεται το 2027, χρονιά-ορόσημο για την εφαρμογή της Neue Klasse, σε όλη τη γκάμα. Παράλληλα, θα παρουσιαστεί και η ανανεωμένη X1, με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οποία θα δανείζεται το ίδιο design και πολλές τεχνολογίες από τα ηλεκτρικά αδέλφια της.
Η BMW, με την iX1 Neue Klasse, στοχεύει να επαναπροσδιορίσει την έννοια του premium compact ηλεκτρικού SUV, συνδυάζοντας απόδοση, τεχνολογία και σχεδιασμό σε ένα μοντέλο, που θα σταθεί απέναντι στα Kia EV3, Audi Q4 e-tron και Mercedes EQA της νέας εποχής.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.