Η πιο hi-tech Porsche όλων των εποχών – Cayenne EV με τεχνολογία Active Ride Control – Cars Electric

Η Porsche ετοιμάζεται να κάνει τη μεγάλη κίνηση στην ηλεκτροκίνηση, με την παρουσίαση του δεύτερου πλήρως ηλεκτρικού SUV της. Μετά τη Macan EV, σειρά παίρνει η εμβληματική Cayenne, η οποία θα λανσαριστεί σύντομα σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το νέο μοντέλο, δεν θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα Cayenne με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα την πλαισιώσει στη γκάμα, δίνοντας περισσότερες επιλογές στους φίλους της μάρκας.
Η Cayenne EV, θα κυκλοφορήσει τόσο σε κλασική έκδοση SUV, όσο και σε πιο σπορ Coupe, με την Porsche να στοχεύει να καλύψει κάθε προτίμηση. Η γκάμα θα περιλαμβάνει από βασικές εκδόσεις με τετρακίνηση έως και τις κορυφαίες Turbo, οι οποίες υπόσχονται εξαιρετικές επιδόσεις και πιο επιθετική σχεδίαση.
Σχεδίαση που ξεχωρίζει
Το νέο ηλεκτρικό SUV, θα ισορροπεί σχεδιαστικά ανάμεσα στη μικρότερη Macan EV και στην υπάρχουσα Cayenne. Οι αναλογίες δείχνουν πιο δυναμικές, με κοντύτερο καπό, πιο κυβικό πίσω μέρος και αυξημένο μεταξόνιο, χωρίς να μεγαλώνει υπερβολικά το συνολικό μήκος.
Στο εμπρός τμήμα, οι προβολείς φιλοξενούν όλες τις μονάδες φωτισμού, ενώ η απλή μάσκα με ενεργές γρίλιες, βελτιώνει την αεροδυναμική. Πίσω, η Porsche έχει επανασχεδιάσει τη φωτεινή μπάρα, δίνοντάς της πιο τρισδιάστατη εμφάνιση. Για να «σπάσει» οπτικά η μάζα του αμαξώματος, τοποθετούνται προφυλακτήρες και επενδύσεις θόλων σε μαύρο ή στο χρώμα του αμαξώματος, ανάλογα με την έκδοση. Οι ζάντες θα κυμαίνονται από 20 έως 23 ίντσες, ενώ οι εκδόσεις Turbo, θα ξεχωρίζουν με πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και αεροδυναμικά στοιχεία.
Νέα πλατφόρμα και κορυφαίες επιδόσεις
Η Cayenne EV, θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική 800V PPE της Porsche, την ίδια που χρησιμοποιεί η Macan EV. Ωστόσο, θα εισάγει βελτιώσεις, που θα την κάνουν ακόμα πιο γρήγορη, αποδοτική και δυναμική. Το highlight θα είναι το Active Ride Control, ένα προηγμένο σύστημα ανάρτησης, που δίνει στους τροχούς ανεξαρτησία κίνησης, εξασφαλίζοντας άνεση αλλά και εξαιρετικό έλεγχο. Στη λίστα συναντάμε επίσης τετραδιεύθυνση, αερανάρτηση και προηγμένα συστήματα διαχείρισης ροπής.
Οι περισσότερες εκδόσεις, θα έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με ισχύ από περίπου 400 ίππους στις βασικές έως και 800-900 ίππους στις Turbo, νούμερα ικανά να σταθούν απέναντι σε ανταγωνιστές όπως AMG, BMW M και Audi RS. Η μπαταρία αναμένεται να ξεπερνά τις 100 kWh, προσφέροντας μεγάλη αυτονομία, ενώ η Porsche, δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν θα υπάρξει και πιο «απλή» έκδοση με κίνηση μόνο πίσω. Ένα ακόμη δυνατό χαρτί της Cayenne EV θα είναι η ικανότητα ρυμούλκησης: με δυνατότητα έλξης έως 3,5 τόνους, θα ξεχωρίζει από κάθε άλλο ηλεκτρικό SUV που κυκλοφορεί.
Πολυτέλεια στο εσωτερικό και high-tech τεχνολογία
Η καμπίνα της Cayenne EV θα είναι πιο ψηφιακή και προηγμένη από ποτέ. Η Porsche αφήνει πίσω της τα πολλά φυσικά κουμπιά και εστιάζει σε ένα νέο ψηφιακό οικοσύστημα οθονών. Στο ταμπλό δεσπόζει η κυρτή κεντρική οθόνη αφής, που «γέρνει» προς την κεντρική κονσόλα, πλαισιωμένη από μεγάλη οθόνη οδηγού και μια ξεχωριστή για τον συνοδηγό.
Η εμπειρία θα ενισχύεται από ένα προηγμένο head-up display, πιθανώς με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ θα διατηρηθούν ορισμένοι φυσικοί χειρισμοί για τον κλιματισμό. Το επίπεδο πάτωμα που προσφέρει η ηλεκτρική πλατφόρμα, ανοίγει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ η γυάλινη πανοραμική οροφή με ηλεκτροχρωμία και ο ambient φωτισμός, θα ανεβάζουν την αίσθηση πολυτέλειας. Στα highlights αναμένεται και η υποστήριξη του Apple CarPlay Ultra, που θα «τρέχει» σε όλες τις οθόνες του αυτοκινήτου.
Τιμή και τοποθέτηση στην αγορά
Η υπάρχουσα Cayenne ξεκινά από περίπου €89.000, με τη Macan EV να τοποθετείται λίγο κάτω από τις €81.000. Έτσι, όλα δείχνουν ότι η Cayenne EV θα κινηθεί κοντά στο ψυχολογικό όριο των €115.000, ιδιαίτερα στις πιο δυνατές εκδόσεις. Αν λάβουμε υπόψη τον εξοπλισμό, την τεχνολογία και τις επιδόσεις που υπόσχεται, η τιμολόγηση αυτή φαίνεται απολύτως λογική για ένα πολυτελές SUV, που στοχεύει να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία.
Συμπέρασμα
Η Porsche Cayenne EV δεν είναι απλώς ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV. Είναι η προσπάθεια της μάρκας να φέρει την Cayenne στην ηλεκτρική εποχή, συνδυάζοντας πολυτέλεια, τεχνολογία και συγκλονιστικές επιδόσεις. Με ισχύ που αγγίζει τα 900 άλογα, κορυφαία ανάρτηση και ικανότητα ρυμούλκησης που καμία άλλη ηλεκτρική μάρκα δεν προσφέρει, η νέα Cayenne EV ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά της premium αγοράς.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.