Η BMW iX3 δεύτερης γενιάς κάνει άλμα δεκαετίας μπροστά! – Cars Electric

Η BMW γύρισε σελίδα. Με το ολοκαίνουριο iX3, η βαυαρική φίρμα κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα στη Neue Klasse, μια αρχιτεκτονική που υπόσχεται να αλλάξει ριζικά το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους SUV, που δεν είναι απλώς ακόμη ένα ηλεκτρικό μοντέλο – είναι η πρώτη BMW μετά την i3, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως EV, χωρίς συμβιβασμούς και στοχεύει να επαναφέρει τον γερμανικό κατασκευαστή, στην κορυφή της παγκόσμιας σκηνής.
Το νέο iX3, παρουσιάστηκε λίγο πριν την Έκθεση IAA Mobility, τραβώντας αμέσως τα φώτα της δημοσιότητας. Ο CEO της εταιρείας, Oliver Zipse, δεν δίστασε να μιλήσει για «μια νέα εποχή» για την BMW, ελπίζοντας ότι η Neue Klasse του 21ου αιώνα, θα έχει την ίδια βαρύτητα με την ιστορική Neue Klasse της δεκαετίας του 1960, που ουσιαστικά έσωσε και απογείωσε τη φίρμα.
Από τη θεωρία στην επανάσταση – Το τέλος των μικτών πλατφορμών
Μέχρι σήμερα, η BMW ακολουθούσε τη στρατηγική των μικτών πλατφορμών, δηλαδή κατασκεύαζε αυτοκίνητα, που μπορούσαν να φιλοξενήσουν τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και ηλεκτρικά συστήματα. Αυτή η λύση εξυπηρετούσε τη μετάβαση, αλλά τεχνολογικά έθετε περιορισμούς. Το πρώτο iX3, λανσαρισμένο το 2020, έμοιαζε εξωτερικά με το X3 με κινητήρα βενζίνης – μια επιλογή που κράτησε τους παραδοσιακούς πελάτες ήρεμους, αλλά άφησε το ηλεκτρικό μοντέλο, πίσω από τους ταχύτερους Κινέζους και Ευρωπαίους ανταγωνιστές.
Η νέα γενιά iX3, γυρίζει αυτή τη σελίδα. Βασισμένη σε καθαρά ηλεκτρική αρχιτεκτονική, εξελίχθηκε από λευκό χαρτί, επιτρέποντας στη BMW, να βελτιστοποιήσει απόδοση, αυτονομία, φόρτιση, εσωτερικούς χώρους και κόστος παραγωγής – χωρίς τα «δεσίματα» του θερμικού παρελθόντος.
Ηλεκτρικά συστήματα νέας γενιάς – Αποδοτικότητα, ισχύς και τεχνολογία αιχμής
Στην καρδιά του νέου iX3, βρίσκεται η έκτη γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης της BMW. Η βασική έκδοση, προσφέρει κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ οι ισχυρότερες εκδόσεις xDrive, προσθέτουν ασύγχρονο κινητήρα στον μπροστινό άξονα, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση, χωρίς χρήση σπάνιων γαιών, καθώς η BMW έχει εξαλείψει τους μόνιμους μαγνήτες.
Η προσωρινή κορυφαία έκδοση 50 xDrive, αποδίδει 345 kW (469 ίππους) και ροπή 645 Nm, επιταχύνοντας το SUV των 2,3 τόνων από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ/ώρα, ενώ προσφέρεται ηλεκτρικός κοτσαδόρος, με δυνατότητα ρυμούλκησης έως δύο τόνων.
Με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,24 (βελτίωση από 0,29), το iX3 είναι ένα από τα πιο «κομμένα στον αέρα» SUV της κατηγορίας του, ενώ η απόδοση συστήματος κίνησης, έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με τον προκάτοχο, την ίδια στιγμή που το βάρος του μειώθηκε και το κόστος παραγωγής περιορίστηκε κατά 20%.
Φόρτιση-ρεκόρ: Το πιο γρήγορο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό SUV
Η BMW εξοπλίζει το νέο iX3 με μπαταρίες κυλινδρικού τύπου, αντικαθιστώντας τα πρισματικά στοιχεία. Το αποτέλεσμα; 20% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, καλύτερη συμπεριφορά στο κρύο και ισχύ φόρτισης που φτάνει τα 400 kW – νούμερο που αφήνει πίσω ακόμη και την Porsche Taycan.
Με καθαρή χωρητικότητα 108 kWh, η μπαταρία του iX3 50 xDrive προσφέρει έως 805 χιλιόμετρα αυτονομίας WLTP – αύξηση σχεδόν 70% από το προηγούμενο μοντέλο. Δέκα μόλις λεπτά σε έναν υπερταχυφορτιστή επαρκούν για 372 χλμ. επιπλέον διαδρομής, ενώ το γέμισμα από 10% σε 80% διαρκεί μόλις 21 λεπτά.
Στον τομέα AC, η στάνταρ φόρτιση είναι 11 kW, με δυνατότητα προαιρετικής αναβάθμισης στα 22 kW. Ακόμη πιο εντυπωσιακή, είναι η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (V2H, V2G, V2L), μετατρέποντας το SUV σε κινητή μπαταρία για το σπίτι, το δίκτυο ή ακόμη και για να φορτίσει άλλες συσκευές.
Φουτουριστικό εσωτερικό – Το «Panoramic iDrive» αλλάζει τα δεδομένα
Στην καμπίνα, η BMW τολμά μια ριζική ανανέωση. Το παραδοσιακό ταμπλό αντικαθίσταται από μια ενιαία λωρίδα προβολής 43,3 ιντσών, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ. Ο οδηγός βλέπει τις απαραίτητες πληροφορίες ακριβώς στο οπτικό του πεδίο, ενώ τα υπόλοιπα widgets, προβάλλονται και ρυθμίζονται κατά βούληση.
Μια οθόνη αφής 17,9 ιντσών, στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό, διαχειρίζεται τις περισσότερες λειτουργίες, ενώ το ανανεωμένο BMW Intelligent Personal Assistant αποκτά avatar, δύο νέες φωνές και πιο φυσική αλληλεπίδραση, προτείνοντας αυτόματα ενέργειες και μαθαίνοντας συνήθειες του χρήστη.
Η άνεση έχει βελτιωθεί θεαματικά. Μεγαλύτερο μεταξόνιο σημαίνει περισσότερος χώρος για τα πόδια, το κεφάλι και το πορτμπαγκάζ, που φτάνει τα 1.750 λίτρα με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ενώ ένα επιπλέον «frunk» 58 λίτρων προσθέτει πρακτικότητα.
Τεχνολογική υπεροχή – Υπερυπολογιστές και έξυπνα συστήματα
Η BMW εισάγει τέσσερις «υπερυπολογιστές», που ενοποιούν κρίσιμες λειτουργίες, αυξάνοντας την ισχύ επεξεργασίας έως και 20 φορές σε σχέση με το παρελθόν. Η «Καρδιά της Χαράς» (Heart of Joy), ελέγχει δυναμικά κίνησης, πέδησης, διεύθυνσης, χαρίζοντας πιο αρμονική, «καθαρά BMW» εμπειρία. Το 98% της πέδησης γίνεται με αναγέννηση, περιορίζοντας τη χρήση μηχανικών φρένων.
Παράλληλα, εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης αυτοκινητόδρομου και πόλης αναγνωρίζουν αυτόματα φανάρια, επιταχύνουν και φρενάρουν αυτόνομα, ενώ η στάθμευση εκτελείται πλέον χωρίς παρέμβαση. Όλες οι λειτουργίες, από το infotainment μέχρι την αυτόνομη οδήγηση, ενημερώνονται over-the-air.
Παραγωγή, βιωσιμότητα και τιμές
Η παραγωγή του iX3, θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2025 στο νέο εργοστάσιο του Debrecen στην Ουγγαρία, το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά με πράσινη ενέργεια. Το 1/3 των υλικών του SUV είναι ανακυκλωμένο, μειώνοντας το αποτύπωμα CO₂.
Παρά τις τεράστιες αναβαθμίσεις, το νέο iX3 κοστίζει ελάχιστα περισσότερο από το προηγούμενο: βασική τιμή από 68.900 ευρώ στην Ευρώπη, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται τον Μάρτιο του 2026.
Συμπέρασμα: Η BMW ξαναμπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι
Η BMW iX3 Neue Klasse δεν είναι απλά μια νέα γενιά. Είναι το πρώτο δείγμα μιας ολόκληρης σειράς μοντέλων, που θα καθορίσουν το μέλλον της εταιρείας. Με εντυπωσιακή αυτονομία, κορυφαία τεχνολογία φόρτισης, επαναστατική εσωτερική σχεδίαση και δυναμικά χαρακτηριστικά αντάξια της φίρμας, το νέο ηλεκτρικό SUV, δείχνει ότι η BMW όχι μόνο ακολουθεί την εποχή, αλλά τη διαμορφώνει.
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.