Ιδιωτική η 3η συνεχόμενη νίκη της Ferrari στις 24 Ώρες του Le Mans

WEC Αποτελέσματα 24 Ώρες Le Mans 2025


Η Ferrari επικράτησε στο θρυλικό αγώνα 24 Ωρών του Le Mans (4o γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής) για 3η συνεχόμενη φορά, με τρίτο διαφορετικό πλήρωμα, αυτό της κίτρινης ιδιωτικής συμμετοχής της ομάδας της AF Corse με το #83 στην 499P, με εργοστασιακή υποστήριξη φυσικά. Ο πρώην οδηγός της Formula 1, Robert Kubica, που αναμενόταν να βρεθεί στη Ferrari το 2012 στην F1, αν δεν είχε το ατύχημα όπου παραλίγο να ακρωτηριαστεί το δεξί του χέρι σε αγώνα ράλλυ στην Ιταλία το 2011, έγινε ο πρώτος Πολωνός που κατακτά τη νίκη στο Le Mans.

Επίσης, ο Ye Yifei, ο οποίος μεγάλωσε και πήγε σχολείο στην πόλη του Le Mans, έγινε ο πρώτος Κινέζος νικητής στην ιστορία του αγώνα, στη δεύτερη μόλις συμμετοχή σε αυτόν στην κατηγορία των Hypercar, με τον Βρετανό Phil Hansen να έχει επικρατήσει ξανά στον αγώνα, αλλά στη «δεύτερη κατηγορία» του LMP2. Ο Kubica μαζί με τον Ye είχαν φτάσει πολύ κοντά στη νίκη στην κατηγορία LMP2 το 2021, αλλά είχε εγκαταλείψει στον τελευταίο γύρο…

Αν και δεν είχε αποδώσει καλά στις κατατακτήριες δοκιμές, η Ferrari είχε πολύ δυνατό ρυθμό αγώνα, ιδίως καθώς τα ελαστικά έκαναν πολλαπλά stint. Ωστόσο, αυτό που την έφερε σε πλεονεκτική θέση έναντι της Porsche Penske #6, ήταν η -μοναδική- η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο μέσο του αγώνα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Αυτό περιόρισε και τον αντίκτυπο των πολλαπλών παρατυπιών που διαπράχθηκαν από την εργοστασιακή ομάδα της Ferrari κατά τη διεξαγωγή των pit stop, που οδήγησαν σε αρκετές ποινές. Η Ferrari #51 υπέστη κλατάρισμα εμπρός ελαστικού σε μία σύγκρουση με μια Corvette, η οποία οδήγησε επίσης σε ποινή 5 δλ. Στη συνέχεια δέχθηκε επιπλέον ποινή στάσης 20 δλ., καθώς λόγω βλάβης στα φρένα το αυτοκίνητο έφτασε τα 73 χλμ./ώρα στο pit lane ξεπερνώντας το όριο 60 χλμ./ώρα.

Εντωμεταξύ, το #50 δέχτηκε ποινή διέλευσης από το pit lane για παρατυπία υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας. Δύο από τις τρεις Porsche έπρεπε επίσης να εκτίσουν ποινή διέλευσης για παραβάσεις στη ζώνη χαμηλής ταχύτητας, αλλά το #6 δεν ήταν μεταξύ αυτών και βρέθηκε μπροστά με προβάδισμα 2 λεπτών, το οποίο όμως εξανεμίστηκε σχεδόν άμεσα.

Δεκαέξι ώρες μετά την εκκίνηση, οι Ferrari #51 και #83 προηγούνταν με διαφορά σχεδόν δύο λεπτών, αλλά παρατυπίες σε κίτρινης σημαίας τους κόστισαν ποινές διέλευσης, ενώ ο Kubica (#83) είχε εκνευριστεί που δεν του επιτρεπόταν να επιτεθεί στον Antonio Giovinazzzi (#51).

Η Ferrari έδειχνε ικανή να «κλειδώσει» και τις τρεις θέσεις του βάθρου με λιγότερες από 5 ώρες να απομένουν για τον τερματισμό. Ωστόσο, μία κίτρινη σημαία σε όλο το μήκος της πίστας σε εκείνο το στάδιο, ανάγκασε το πλήρωμα της εργοστασιακής Ferrari #51, που βρισκόταν επικεφαλής, να κάνει μία επείγουσα επίσκεψη στα pits για ανεφοδιασμό διάρκειας μόλις 5 δλ., καθώς είχε ξεμείνει από καύσιμα. Ο Alessando Pier Guidi έκανε ακόμη μεγαλύτερη την απώλεια χρόνου (+30 δλ.), καθώς υπέπεσε σε τετ-α-κέ εισερχόμενος ξανά στο pit lane στον επόμενο γύρο, με πράσινη σημαία.

Αυτό έφερε το πλήρωμα της κίτρινης Ferrari #83 στην πρωτοπορία του αγώνα. Επιπλέον, έφερε το πλήρωμα #6 της Porsche Penske, με τους Kevin Estre, Laurens Vanthoor και Matt Campbell στη μάχη στη μάχη για τη 2η θέση, καθώς ο Campbell προσπέρασε και τα δύο εργοστασιακά αυτοκίνητα του Cavallino Rampante. Παρότι είχαν αναγκαστεί να εκκινήσουν στην ουρά του grid των Hypercar (21η θέση), καθώς η 963 που οδηγούσαν βρέθηκε κάτω από το ελάχιστο όριο βάρους, ο Estre κατάφερε να ανέβει έως την 5η θέση μέσα στην πρώτη ώρα του αγώνα.

Καθώς περάσαμε στη νύχτα, το πλήρωμα #6 απέδειξε την ταχύτητα που είχε η Porsche στις χαμηλότερες θερμοκρασίες και βρισκόταν επικεφαλής όταν η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας εκμηδένισε τη διαφορά του από τις Ferrari, των οποίων το ρυθμό δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει στη συνέχεια. Αλλά έπειτα από τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εργοστασιακές Ferrari στα τελικά στάδια, η Porsche εξασφάλισε τη 2η θέση, με διαφορά μόλις 14 δλ. από τον νικητή.

Στο βάθρο ανέβηκε επίσης το πλήρωμα #51 της Ferrari με τους Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi και James Calado ακριβώς μπροστά από τους Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen και Miguel Molina με το #50, με τα δύο αυτοκίνητα να αντιμετωπίζουν προβλήματα στους τελευταίους γύρους και την ομάδα να απαγορεύει τη μάχη μεταξύ τους για να εξασφαλίσει τον τερματισμό.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το πλήρωμα #12 (Will Stevens, Norman Nato, Alex Lynn) της Jota Cadillac, που είχε κατακτήσει την pole position, αλλά δεν είχε αντίστοιχο ρυθμό στον αγώνα και το #7 της Toyota (Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries), η οποία δεν ανέπτυσσε ανταγωνιστική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες του Circuit de la Sarthe.

Στην κατηγορία LMP2, οι Tom Dillmann, Jakub Smiechowski και Nick Yelloly στην ORECA #43 της Inter Europol Competition βρίσκονταν επικεφαλής για τις τελευταίες 8 ώρες, αλλά μία ποινή διέλευσης στα τελικά στάδια τους κόστισε την πρωτοπορία. Ωστόσο, το #48 της ομάδας που Olivier Panis, με οδηγούς τους Oliver Gray, Esteban Masson και Franck Perera αντιμετώπισε προβλήματα και έχασε ρυθμό και την ευκαιρία να επικρατήσει στα τελευταία 20 λεπτά.

Σε έναν αγώνα αξιοπιστίας στην κατηγορία LMGT3, οι Ryan Hardwick, Richard Lietz και Riccardo Pera επικράτησαν με την Porsche #92 της Manthey. Οι κύριοι ανταγωνιστές τους, η BMW #46 της Team WRT με οδηγούς τους Valentino Rossi, Ahmad Al Harthy και Kelvin van der Linde, εγκατέλειψαν λίγο πριν από το μέσο του αγώνα.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων