Κρέμασε κράνος και γάντια ο Jenson Button
O Βρετανός Jenson Button, Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 το 2009, ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την πλήρη απασχόληση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στην ηλικία των 45 ετών. Ο Button ολοκλήρωσε τη φετινή σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) με την ομάδα της Jota, την εργοστασιακή της Cadillac στο θεσμό.
O Button δήλωσε: «O τελευταίος αγώνας ήταν πολύ συγκινητικός. Έχω μια πολύ μακρά καριέρα στον επαγγελματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό και δεν πίστευα ότι θα συνέχιζα να αγωνίζομαι στα 45 μου χρόνια. Εξακολουθώ να μαθαίνω ως οδηγός και το βρίσκω πολύ ικανοποιητικό, ακόμα και σε αυτή την ηλικία. Θα αγωνιστώ σε κάποια πράγματα του χρόνου, αλλά όχι πλήρη σεζόν».
Έτσι, ο Βρετανός έγραψε το τελευταίο κεφάλαιο σε μία πολυετή επιτυχημένη καριέρα στους αγώνες. Γιος του οδηγού αγώνων rallycross John Button, ο Jenson είχε δεχθεί ως δώρο για τα έβδομα γενέθλιά του μία μοτοσυκλέτα 50 κ. εκ., η οποία όμως δεν του άρεσε, επειδή δεν είχε αρκετή ισχύ. Έπειτα από φιλική συμβουλή, ο John πήρε δώρο στο γιο του ένα καρτ 60 κ. εκ. και ξεκίνησε να αγωνίζεται το 1988, σε ηλικία 8 ετών, κερδίζοντας τον πρώτο του αγώνα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
” data-medium-file=”https://www.motorone.gr/wp-content/uploads/2025/11/Jenson-Button-karting-240×300.jpg” data-large-file=”http://auto-moto-news.gr/wp-content/uploads/2025/11/Jenson-Button-karting.jpg” width=”403″ height=”503″ align=”left” title=”Jenson Button karting”>



Ωστόσο, η ομάδα της BAR-Honda τον ήθελε στις τάξεις της για το 2003, και εκεί κατάφερε να επισκιάσει τον Πρωταθλητή του 1997, Jacques Villeneuve. To 2004, η ομάδα είχε το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο στην F1, και ο Button ανέβηκε στο βάθρο 10 φορές και σημείωσε την πρώτη του pole position, στην Imola, για να ολοκληρώσει τη σεζόν στην 3η θέση της βαθμολογίας.
Σόκαρε τους πάντες όταν υπέγραψε με τη Williams για το 2005, αλλά η BAR ισχυρίστηκε ότι διατηρούσε συμβόλαιο που δέσμευε τον Βρετανό του και για την επόμενη χρονιά, μία διαμάχη την οποία κέρδισε.
H Honda αγόρασε την BAR στο τέλος του 2005 και παρά τη μέτρια σεζόν (καθώς και τον αποκλεισμό της ομάδας από δύο αγώνες για την τεχνική παρατυπία του διπλού ρεζερβουάρ), o Button ήθελε να παραμείνει στην εργοστασιακή -πλέον- ομάδα. Συνεπώς, εξαγόρασε το συμβόλαιο που είχε υπογράψει την προηγούμενη χρονιά με τη Williams, η οποία στο μεταξύ είχε πάρει την κατιούσα.
Το 2006, στο βρεγμένο Hungaroring, ήρθε η πρώτη νίκη του Button, o οποίος είχε εκκινήσει από τη 14η θέση. Ωστόσο τα επόμενο δύο χρόνια ήταν άκαρπα για την Honda, η οποία στο τέλος του 2008 αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Formula 1 λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, στην πιο ακατάλληλη στιγμή, καθώς ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Ross Brawn είχε ηγηθεί της δημιουργίας ενός νικητήριου μονοθεσίου ενόψει των αλλαγών τεχνικών κανονισμών του 2009.
Ο Brawn έσωσε την ομάδα και της έδωσε το όνομά του, ξεκινώντας την πιο απίστευτη μονοετή πορεία μίας ομάδας στην ιστορία της Formula 1. Ο Button κατέκτησε τη νίκη σε 6 από τους πρώτους 7 αγώνες του 2009 και διατηρήθηκε επικεφαλής της βαθμολογίας έως το νήμα, αν και δεν έφερε τα καλύτερα αποτελέσματα προς το τέλος της σεζόν.
Όπως είπαμε, η ιστορία της Brawn στην F1 θα διαρκούσε μόνο ένα χρόνο, στον οποίο θα κατακτούσε πέραν από τον τίτλο οδηγών και τον τίτλο κατασκευαστών. Στη συνέχεια, η Brawn αγοράστηκε από τη Mercedes, αλλά ο Button, γνωρίζοντας ότι η ομάδα είχε αποδυναμωθεί αρκετά, καθώς είχε αναγκαστεί να απολύσει το μισό προσωπικό της, προτίμησε τη McLaren για το 2010.
Με ενισχυμένη αυτοπεποίθηση έπειτα από τον τίτλο του, ο Button έγινε ένας πολύ καλύτερος οδηγός. Με το που πήγε στη McLaren, κατέκτησε τη νίκη σε δύο από τους τέσσερις πρώτους αγώνες της χρονιάς, αν και θα παρέμεναν οι μοναδικές του για τη σεζόν. Το 2011 είχε μία πάρα πολύ σταθερή σεζόν, που τον έφερε στη 2η θέση της βαθμολογίας.
Και ποιος θα μπορούσε να ξεχάσει τη νίκη του στο μεγαλύτερο σε διάρκεια αγώνα στην ιστορία της F1 (4 ώρες συνολικά), το GP Καναδά του 2011, όπου συγκρούστηκε με τον team-mate του, είχε πέσει προτελευταίος, αλλά με στρατηγική… 5 pit stop (και μία ποινή διέλευσης από το pit lane) στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, κατάφερε να τεθεί επικεφαλής στον τελευταίο γύρο, έπειτα από ένα γλίστρημα στο βρεγμένο του -Πρωταθλητή εκείνη τη σεζόν- Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν πρωτοπόρος σε όλο σχεδόν τον αγώνα.
Στη McLaren, αντιμετώπισε για τρία χρόνια τον Lewis Hamilton (ήδη Πρωταθλητή του 2008 με τη βρετανική ομάδα) σημειώνοντας περισσότερους βαθμούς συνολικά, αν και συνήθως ο team-mate του ήταν ταχύτερος. Το 2015 η McLaren, έχοντας χάσει τη συνεργασία της Mercedes και έχοντας αποταθεί στην Honda, βρέθηκε στις πίσω θέσεις του grid και ο Button αποχώρησε από την F1 στο τέλος του 2016, με μία «μπόνους» εμφάνιση στο GP Μονακό του 2017, όταν ο Fernando Alonso είχε συμμετάσχει στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης.
Στην καριέρα του μετά την F1, ο Button κατέκτησε το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Super GT στην πρώτη του πλήρη σεζόν το 2018 με ένα Honda NSX-GT. Μετά, έστρεψε την προσοχή του στους αγώνες αντοχής του WEC και συμμετείχε με ένα αυτοκίνητο NASCAR στις 24 Ώρες του Le Mans το 2023. Πέρυσι, ανέβηκε στο βάθρο των 24 Ωρών της Daytona στις ΗΠΑ, με την Porsche 963 της ομάδας της Jota, η οποία φέτος ήταν εκπροσωπούσε την Cadillac στο WEC. O Button ανέβηκε φέτος στο βάθρο στις 6 Ώρες του Σάο Πάολο.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.










