Κωνσταντίνος Κυρανάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου τα πρόστιμα από τη χρήση καμερών

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης έδωσε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα» με τους Βασίλη Σκουρή και Σωτήρη Ξενάκη.
Ταξί
Για τις αντιδράσεις από τα ταξί (καθώς ο ΣΑΤΑ έχει προκηρύξει και νέα 18ωρη κινητοποίηση τη Δευτέρα) και την ΚΥΑ για τα βαν, ανέφερε πως μειώθηκε η γραφειοκρατία, κάτι που δεν έγινε μόνο για τα τουριστικά βανάκια, αλλά και για τα ταξί.
Ανέφερε πως βγήκε νέα ΚΥΑ στις 10 Σεπτεμβρίου με στόχο την καταπολέμηση των πειρατικών ταξί, κάτι που επρόκειτο για ένα αίτημα που ικανοποιήθηκε, το ίδιο και με το αίτημα για τα 9θεσια ταξί. Ανέφερε πως όταν υπάρχει άτομο με αναπηρία ή κινητική δυσκολία, το ταξί επιτρέπεται να σταματήσει σε λεωφορειολωρίδα, εμποδίζοντας την κυκλοφορία.
Κάμερες – Παραβάσεις – Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Για τις κάμερες στους λεωφορειοδρόμους ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανέφερε ότι από τον Οκτώβριο θα αρχίσουν να έρχονται κλήσεις. Μέχρι σήμερα, έχουν μπει 10 κάμερες, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει διαγωνισμός για 600 ακόμη, που θα μπουν όταν εγκριθεί η σύμβαση.
Πρόσθεσε ότι σε αυτήν τη φάση, εκπαιδεύεται ο αλγόριθμος της τεχνητής νοημοσύνης, κάτι που θέλει χρόνο, προκειμένου να αντιληφθεί πότε υπάρχει παράβαση. Μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα ανοίξει ένας από τους κανόνες παραβάσεων, με τις κλήσεις στη θυρίδα του gov.gr να φτάνουν στο ίδιο διάστημα.
Μιλώντας για τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για τα λεωφορεία, τόνισε πως αλλάζει όλος ο στόλος. Ένα μεγάλο αίτημα για τη λειτουργία των ΜΜΜ υλοποιήθηκε, με την 24ωρη λειτουργία το Σάββατο. Συνολικά 59.000 άνθρωποι έκαναν χρήση των ΜΜΜ, κάτι που αφορά πρωτίστως τους νέους και τους γονείς, προκειμένου να μην έχουν αγωνία για την ασφαλή επιστροφή των παιδιών τους.
Στις καταγγελίες πως την Κυριακή τα δρομολόγια είναι πολύ πιο αραιά μετά την 24ωρη λειτουργία το Σάββατο, απάντησε πως είναι ακριβώς τα ίδια, όπως και πριν.
Μιλώντας για τη νέα εφαρμογή report.oasa.gr, ο κ. Κυρανάκης αναφέρει πως μπορεί να κάνει καταγγελία για οποιοδήποτε ζήτημα και να ανεβάσει φωτογραφίες και βίντεο. Την πρώτη ημέρα, υπήρξαν 210 καταγγελίες, για οδηγούς που κάπνιζαν και μιλούσαν στο κινητό, για προβλήματα σε έναν σταθμό του μετρό.
Αυτήν τη στιγμή, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τους οδηγούς των λεωφορείων, ο κ. Κυρανάκης είπε πως 3.100 οδηγοί έχουν προσληφθεί στον ΟΣΥ και υπάρχουν επιπλέον 700. Υπάρχουν 1.050 λεωφορεία στην Αθήνα, έχει ανανεωθεί ο μισός στόλος (560 ολοκαίνουργια λεωφορεία) και μέχρι το τέλος του χρόνου στόχος είναι τα 950 και μέχρι το 2027 θα είναι 1500. Το επόμενο καλοκαίρι δεν θα κυκλοφορεί στην Αθήνα λεωφορείο χωρίς air condition.
Από τους 3.100 διαθέσιμους οδηγούς, οι 700 δεν είναι στο τιμόνι, καθώς δηλώνουν μόνιμο πρόβλημα. Θα γίνει, σε συνεργασία με το υπ. Υγείας, εξέταση και σε όσους πιστοποιηθεί ότι ψευδώς δηλώνουν πρόβλημα υγείας, θα τους αφαιρεθεί το δίπλωμα, καθώς αρκετοί δουλεύουν παράλληλα σε ιδιωτικές εταιρίες.
Μιλώντας για τον ΗΣΑΠ, ο κ. Κυρανάκης είπε πως είναι σε εξέλιξη η πλήρης ανακαίνιση των συρμών από το 1980, αλλάζουν πλήρως τον μηχανισμό, το aircondition κ.α. Τα πρώτα 14 θα ξεκινήσουν να έρχονται από το επόμενο καλοκαίρι.
Προχωρά επίσης και η κατάργηση των τρόλεϊ, σημειώνοντας «Λόγω των καλωδίων στον Πειραιά, το τραμ δεν φτάνει στο λιμάνι». Τα έργα ξηλώματος των καλωδίων σε Πειραιά και Αθήνα ξεκινούν από το τέλος του 2025. Το τρόλεϊ κοστίζει σαφώς περισσότερο από τα ηλεκτρικά λεωφορεία (με το ίδιο κόστος μπορούν να αγοραστούν 3 ηλεκτρικά λεωφορεία αντί για 2 τρόλεϊ). Η λειτουργία τους θα περιοριστεί σε ορισμένους δρόμους όπως η Κηφισίας και η Συγγρού, καθώς εκεί δεν δημιουργούν ζητήματα.
«Επειδή έχουμε δεχθεί καταγγελίες για 16ωρα, υπάρχουν έλεγχοι», τόνισε ο κ. Κυρανάκης. Η υπόθεση με τους 47 τραυματίες στη σύγκρουση των λεωφορείων στη Βούλα είναι στη Δικαιοσύνη.
“Κινούμαι Ηλεκτρικά”
Για τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είπε πως «9.000 και 10.000 για ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν πολύ ακριβό, τώρα είναι 3.000, οι πολύτεκνοι έχουν μια παραπάνω στήριξη, μπορεί ο καθένας να επιδοτηθεί». Αφού τελείωσε ο προϋπολογισμός, υπήρξαν πολλοί που πάτησαν το κουμπί της υποβολής αίτησης, αλλά δεν προχώρησε, καθώς δεν υπήρχαν χρήματα, οπότε δεν έγινε και η αίτηση.
– motorone.gr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.