Μεγάλη κυβερνοεπίθεση στη Renault: Χάκερ έκλεψαν προσωπικά δεδομένα πελατών Renault και Dacia – Τι απαντά η εταιρεία

Μεγάλη κυβερνοεπίθεση στη Renault: Χάκερ έκλεψαν προσωπικά δεδομένα πελατών Renault και Dacia – Τι απαντά η εταιρεία


Η Renault είναι το πιο πρόσφατο «θύμα» στον ολοένα αυξανόμενο κύκλο κυβερνοεπιθέσεων, που πλήττουν τη βιομηχανία αυτοκινήτου. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και η αδελφή μάρκα Dacia ενημέρωσαν τους πελάτες τους, πως προσωπικά δεδομένα — όπως ονόματα, email, ταχυδρομικές διευθύνσεις και αριθμοί τηλεφώνου — έχουν κλαπεί από χάκερ.

Σε ενημερωτικό email προς τους πελάτες της, η Renault ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Λυπούμαστε που σας ενημερώνουμε για μια κυβερνοεπίθεση σε έναν από τους τρίτους παρόχους μας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την κλοπή προσωπικών δεδομένων ορισμένων πελατών της Renault UK από τα συστήματά τους».

Σύμφωνα με την εταιρεία, η παραβίαση δεν συνέβη απευθείας στα δικά της πληροφοριακά συστήματα, αλλά σε μια εξωτερική εταιρεία επεξεργασίας δεδομένων. Τα δεδομένα που εκλάπησαν, αφορούν πελάτες τόσο της Renault όσο και της Dacia, ωστόσο η αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαίωσε πως κανένα οικονομικό στοιχείο ή κωδικός πρόσβασης δεν παραβιάστηκε.

Η Renault επισήμανε πως το περιστατικό έχει «περιοριστεί και απομονωθεί», υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μεμονωμένη επίθεση. Παράλληλα, καλεί τους πελάτες της, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε ύποπτα email ή τηλεφωνήματα που μπορεί να προσποιούνται πως προέρχονται από την εταιρεία, υπενθυμίζοντας ότι ποτέ δεν ζητά κωδικούς πρόσβασης ή τραπεζικά στοιχεία.

Σε επίσημη δήλωση, εκπρόσωπος της Renault UK ανέφερε:

«Ζητούμε συγγνώμη από όλους τους πελάτες που επηρεάστηκαν. Η προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για εμάς και λυπούμαστε βαθιά για το περιστατικό».

Η είδηση αυτή έρχεται λίγο μετά την τεράστια κυβερνοεπίθεση στη Jaguar Land Rover (JLR), η οποία είχε ως αποτέλεσμα παύση της παραγωγής για έναν μήνα και οικονομική ζημιά δισεκατομμυρίων λιρών. Η βρετανική κυβέρνηση, ανακοίνωσε τη χορήγηση δανείου ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου λιρών για να στηρίξει την επανεκκίνηση της παραγωγής και να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας.

Η Lauren Wills-Dixon, επικεφαλής απορρήτου στη δικηγορική εταιρεία Gordons, σχολίασε σχετικά:

«Οι κυβερνοεπιθέσεις συνήθως στοχεύουν την πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα πελατών ή εργαζομένων. Στην περίπτωση της Renault, φαίνεται πως οι χάκερ εκμεταλλεύτηκαν την αδυναμία ενός τρίτου παρόχου».

Μεγάλη κυβερνοεπίθεση στη Renault: Χάκερ έκλεψαν προσωπικά δεδομένα πελατών Renault και Dacia – Τι απαντά η εταιρεία

Προσθέτει επίσης πως στην περίπτωση της Jaguar Land Rover, ο σκοπός των επιτιθέμενων ήταν να προκαλέσουν τη μέγιστη δυνατή αναστάτωση στη γραμμή παραγωγής, γεγονός που αποδεικνύει, πως οι απειλές αυτές έχουν εξελιχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Το περιστατικό της Renault, αποτελεί ακόμη ένα προειδοποιητικό καμπανάκι για την αυτοκινητοβιομηχανία, που βλέπει την κυβερνοασφάλεια να μετατρέπεται σε ζήτημα στρατηγικής σημασίας, καθώς τα σύγχρονα οχήματα και τα συστήματα διαχείρισης δεδομένων, γίνονται ολοένα και πιο ευάλωτα στις επιθέσεις του κυβερνοχώρου.

Πηγή: autoexpress.co.uk

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων