Μπορεί ο Kalle Rovanpera να φτάσει στην F1;

F1: Εθελοτυφλώντας, η Red Bull πλήττει τον εαυτό της


Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Στα 25 του μόλις χρόνια, ο Kalle Rovanpera, ή όπως τον έχουν αποκαλέσει, ο «Max Verstappen των ράλλυ», έπειτα από δύο παγκόσμιους τίτλους στο WRC, μία σεζόν με επιλεγμένες συμμετοχές και τις δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει φέτος με τα ελαστικά της Hankook, τον έκαναν να πάρει μία μεγάλη απόφαση, που προκάλεσε σοκ. Να στρέψει το ενδιαφέρον του στους αγώνες μονοθεσίων, με απώτερο στόχο τη Formula 1.

To 2026, θα αγωνιστεί στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Super Formula, το οποίο διαθέτει ισχυρότατα μονοθέσια αλλά και σκληρό ανταγωνισμό. Ο ίδιος βλέπει τη χρονιά του 2026 ως εφαλτήριο για το επόμενο βήμα, «το οποίο θα ήταν η Formula 2, και θα δούμε πως θα πάνε τα πράγματα». Ο Φινλανδός στοχεύει να γίνει ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ που θα αγωνιστεί στη Formula 1.

Αλλά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ότι θα είναι πολύ δύσκολο για τον Rovanpera να πετύχει το στόχο του. Θα πρέπει αρχικά να προσαρμοστεί σε μία εντελώς διαφορετική πειθαρχία και να μάθει πολύ γρήγορα τις προσαρμογές που θα πρέπει να κάνει στην οδήγησή του για να ανταπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις. Το ερώτημα είναι αν θα έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί και να φέρει αποτελέσματα όσο άμεσα χρειάζεται.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Kalle Rovanperä

Ωστόσο, αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να το κάνει, σίγουρα είναι αυτός, καθώς το ταλέντο του είναι αδιαμφισβήτητο. Η ηλικία του είναι λίγο προχωρημένη και με το προαναφερθέν πλάνο, στην καλύτερη περίπτωση, το νωρίτερο που θα μπορούσαμε να τον δούμε στην F1 είναι το 2028, όταν θα είναι 27 χρονών. Δεν θα είναι πάρα πολύ αργά, αλλά σίγουρα δεν θα είναι νωρίς.

Υπάρχουν άλλωστε οι διασυνδέσεις για να τον φέρουν στο grid της Formula 1. O Rovanpera διατηρεί δεσμούς με τη Red Bull, ενώ η Toyota Gazoo Racing, με την υποστήριξη της οποίας θα κάνει το βήμα στη Super Formula του χρόνου ο Φινλανδός, έχει τεχνική συνεργασία με την ομάδα της Haas. Σημαντικό μέρος αυτής της συνεργασίας είναι και η προώθηση οδηγών της Toyota.

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε τo θάρρος και το διαφορετικό τρόπο σκέψης του Rovanpera, ο οποίος είναι έτοιμος να θέσει στον εαυτό του μία τόσο υψηλή πρόκληση. Θα είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε την πορεία του και αν θα τα καταφέρει τελικά, καθώς πρόκειται για έναν πολύ μεγαλεπήβολο στόχο, αφού θα έχει να αντιμετωπίσει νέα ταλέντα που εκπαιδεύονται στις απαιτήσεις των αγώνων πίστας εδώ και πολλά χρόνια, μέσω των καρτ ή των αγώνων μονοθεσίων μικρότερων κατηγοριών.

Kalle Rovanperä

Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι οδηγοί των ράλλυ είναι καλύτεροι από αυτούς της Formula 1 και ο Rovanpera μπορεί να αποδείξει τους ισχυρισμούς τους σε αυτή τη νέα πρόκληση που θα αναζητήσει. Ακόμα και αν δεν τα καταφέρει όμως -καθώς οι πιθανότητες είναι εναντίον του– αυτό δεν θα έχει να αποδείξει κάτι για την αξία του ως οδηγός ή για το WRC εν γένει σε σχέση με τους αγώνες πίστας.

Απλά η εκμάθηση μίας νέας πειθαρχίας μπορεί να αποδειχθεί πιο χρονοβόρα από ό,τι θα ήθελε, αν και έχει επιλεγεί μία σωστά δομημένη πορεία προς τον τελικό στόχο. Κανείς δεν ξέρει ακόμη σε τί επίπεδα απόδοσης μπορεί να φτάσει ο Rovanpera στις πίστες, και αυτό είναι συναρπαστικό. Αλλά μπορεί να τον οδηγήσει και προς κάποια άλλη κατεύθυνση, όπως οι αγώνες αντοχής.

Kalle Rovanperä

Μία από τις βασικές διαφορές των δύο πειθαρχιών είναι ότι στα ράλλυ η κύρια απαίτηση είναι να προσαρμοστεί ο οδηγός στις συνθήκες που παρουσιάζονται μπροστά του. Στις πίστες, πρόκειται για ακρίβεια χιλιοστών σε κάθε πέρασμα από την εκάστοτε στροφή, να αντλείς το 100% ανά πάσα στιγμή. Στα ράλλυ δεν μπορείς να το κάνεις αυτό. Επίσης, ο Rovanpera θα πρέπει για πρώτη φορά στην καριέρα του να αντιμετωπίσει μάχες τροχό με τροχό.

Τα διαμορφωτικά χρόνια στη νεαρή ηλικία των οδηγών αγώνων είναι πολύ σημαντικά και ο Rovanpera είχε τα σωστά ερεθίσματα από 8 χρονών παιδί με αυτοκίνητα ράλλυ. Θα είναι αρκετά αυτά τα ερεθίσματα για να μετατραπούν σε αποτελέσματα στις πίστες; Μένει να διαπιστωθεί. Αλλά σίγουρα, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει την κίνηση του Rovanpera, την οποία δεν έχει επιχειρήσει κάποιος άλλος στο παρελθόν.

Kalle Rovanperä


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων