Ντεμπούτο στη Κίνα για το δεξιοτίμονο Toyota bZ3X

Η Toyota έκανε το μεγάλο βήμα και παρουσίασε στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, την έκδοση με τιμόνι δεξιά (RHD), του ηλεκτρικού SUV bZ3X, σηματοδοτώντας την επίσημη είσοδό της στις δύο Ειδικές Διοικητικές Περιοχές. Το μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του στην κεντρική έκθεση του Kowloon Bay στις 27 Σεπτεμβρίου και αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, που σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της τοπικής αγοράς.
Εντυπωσιακή απόδοση και τεχνολογία
Κάτω από το καπό, το bZ3X κρύβει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη με 204 PS ισχύος και 210 Nm ροπής, ενώ τροφοδοτείται από μπαταρία LFP 70 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία έως 565 km (NEDC). Η φόρτιση γίνεται μέσω θύρας CCS2 με ισχύ 6,6 kW AC ή 90 kW DC, ενώ χάρη στη λειτουργία V2L, μπορεί να τροφοδοτεί και εξωτερικές συσκευές.
Διαστάσεις και δυναμική
Το ηλεκτρικό SUV έχει μήκος 4.600 mm, πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.645 mm, με μεταξόνιο 2.765 mm. Ζυγίζει 1.835 kg και διαθέτει χώρο αποσκευών 427 λίτρων. Οι ζάντες αλουμινίου 19’’ συνδυάζονται με ελαστικά 225/45R19, ενώ η ανάρτηση βασίζεται σε MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτη πίσω διάταξη.
Premium εσωτερικό με high-tech πινελιές
Η καμπίνα ξεχωρίζει με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,88’’ και την τεράστια κεντρική οθόνη 14,6’’ που ενσωματώνει πλοήγηση, ψυχαγωγία και χειριστήρια. Στάνταρ είναι το ασύρματο Apple CarPlay, ο φωνητικός έλεγχος στα αγγλικά και το κορυφαίο ηχοσύστημα YAMAHA με 11 ηχεία. Τα καθίσματα εμπρός προσφέρουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, με θέρμανση, αερισμό και ψύξη, ενώ πίσω υπάρχει λειτουργία ανάκλισης έως 137 μοιρών.
Η άνεση ενισχύεται από διζωνικό κλιματισμό με φίλτρο PM2.5, 32 αποχρώσεις ατμοσφαιρικού φωτισμού, πανοραμική γυάλινη οροφή, κάμερα 360° και ακόμα και ειδικό κουμπί διακοπής ρεύματος έκτακτης ανάγκης.
Η διαφορά με την ηπειρωτική Κίνα
Στην ηπειρωτική Κίνα, το bZ3X λανσαρίστηκε τον Μάρτιο 2025 μέσω της GAC-Toyota, με τιμές από 15.100 δολάρια ΗΠΑ. Η ανταπόκριση ήταν τεράστια, αφού μέσα στην πρώτη ώρα καταγράφηκαν 10.000 παραγγελίες. Εκεί προσφέρονται διαφορετικές εκδόσεις με μπαταρίες 50,0 – 67,9 kWh και αυτονομία έως 610 km (CLTC), ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν lidar και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης Momenta.
Στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, η έκδοση προσεγγίζει την 520 Pro+, αλλά με μεγαλύτερη μπαταρία 70 kWh, διατηρώντας την ίδια ισχύ των 204 PS και περίπου 500–520 km CLTC αυτονομία. Παράλληλα, προσφέρει περισσότερα premium στοιχεία, χωρίς όμως την έκδοση με 224 PS ή το προηγμένο lidar.
Η τιμή στο Μακάο ορίστηκε στα 33.100 δολάρια ΗΠΑ, περίπου 47% υψηλότερη από την ηπειρωτική έκδοση, λόγω φορολογίας και περιορισμένης παραγωγής δεξιοτίμονων. Η τελική τιμή για το Χονγκ Κονγκ, αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα.
Γιατί RHD μόνο σε Χονγκ Κονγκ και Μακάο
Το bZ3X σχεδιάστηκε ειδικά για αγορές που διατηρούν οδήγηση στα αριστερά, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Κίνα. Η ιστορική αυτή ιδιαιτερότητα, προέρχεται από το αποικιακό παρελθόν των δύο περιοχών, που εξακολουθεί να επηρεάζει την αγορά αυτοκινήτου.
Το βλέμμα στο μέλλον
Η Toyota σχεδιάζει να διαθέσει το bZ3X με δεξιοτίμονο και σε άλλες χώρες, όπως Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Σιγκαπούρη, επεκτείνοντας έτσι το παγκόσμιο αποτύπωμα της ηλεκτρικής σειράς bZ.
Πηγή: carnewschina.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.