Οδηγούμε το ανανεωμένο Toyota bZ4X στην Ισπανία – motorone.gr

Toyota bZ4x Malaga me


Το Toyota bZ4X αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της σειράς bZ και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής μάρκας.

Στην αρχική του μορφή, όταν λανσαρίστηκε το 2022, είχε ξεχωρίσει για τη στιβαρή του πλατφόρμα eTNGA και την υψηλή άνεση, αλλά οι μηχανικοί της φίρμας κατάφεραν να αναβαθμίσουν το bZ4X σε όλους τους τομείς. Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα… “απλό” facelift. Με το εκτενώς ανανεωμένο μοντέλο του 2025, η Toyota επανέρχεται με βαθιές επεμβάσεις, και από ό,τι φάνηκε, το απέδειξε στους δρόμους της Μάλαγας.

Οδηγήσαμε την τετρακίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 73,1 kWh και τους δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 343 ίππους / 252 kW, τα υψηλότερα νούμερα στην γκάμα (παρακάτω θα βρείτε και τις υπόλοιπες εκδόσεις που θα είναι διαθέσιμες στη χώρα μας).

]]>

ΤΑ TOP NEWS ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Πρόκειται για αισθητή αναβάθμιση σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο, όπου η αντίστοιχη τετρακίνητη έκδοση απέδιδε 218 ίππους. Όπως αντιλαμβάνεστε, η διαφορά γίνεται αντιληπτή τόσο σε επίπεδο ισχύος όσο και στον τρόπο που το bZ4X μεταφέρει τη δύναμη στον δρόμο.

bZ = beyond Zero
Οι δύο αυτές λέξεις αποτελούν τη νέα ηλεκτρική στρατηγική της Toyota. Το beyond Zero εκφράζει την πρόθεση της εταιρείας να προσφέρει όχι μόνο μηδενικούς ρύπους.

4 = μέγεθος / κατηγορία
Ο αριθμός 4 υποδηλώνει την κατηγορία μεγέθους του μοντέλου. Το bZ4X ανήκει στα μεσαία SUV (segment C-D).

X = crossover / SUV
Το «Χ» εμφανίζεται στα crossover και SUV μοντέλα της Toyota και δηλώνει τον υπερυψωμένο χαρακτήρα, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τη δυνατότητα τετρακίνησης.

 

Η εξέλιξη του bZ4X: από την πρώτη γενιά στο σήμερα

Το αρχικό bZ4X βασίστηκε εξαρχής σε μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική υψηλής ακαμψίας, με χαμηλό κέντρο βάρους και μεγάλο μεταξόνιο 2.850 χλστ., στοιχεία που παραμένουν αμετάβλητα. Όμως στη νέα έκδοση, η Toyota προχώρησε σε πιο ουσιαστικές βελτιώσεις:

  • εγκατέστησε νέα cells μπαταριών,
  • βελτίωσε τις απώλειες θερμότητας,
  • αναβάθμισε τον τρόπο φόρτισης,
  • αναπροσάρμοσε τα συστήματα ελέγχου ροπής και ανάρτησης.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 22

Η μπαταρία των 73,1 kWh αντικαθιστά την προηγούμενη των 71,4 kWh, με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και απόδοση. Η Toyota υπόσχεται έως 468 χλμ. WLTP για την AWD έκδοση με 20άρες ζάντες, μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα περίπου 415 χλμ. WLTP της πρώτης εκδοχής. Παράλληλα, σύμφωνα με την εταιρεία, το Battery Care Programme εξασφαλίζει διατήρηση του 70% της χωρητικότητας στα 10 χρόνια ή 1.000.000 χλμ., υπόσχεση που αναδεικνύει τη μακροχρόνια αξιοπιστία, σημείο-ταυτότητα της Toyota. Μάλιστα, η Toyota πρόσθεσε ένα νέο χαρακτηριστικό, τον έλεγχο υγείας μπαταρίας από τον πίνακα οργάνων. Επομένως, κάθε στιγμή μπορεί ο χρήστης να ενημερώνεται για το ποσοστό υγείας της μπαταρίας.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 24

Οι μπαταρίες της Toyota προέρχονται από την Panasonic.

Εξωτερική Σχεδίαση: Με ουσία, όχι υπερβολές

Η εμφάνιση του bZ4X ποτέ δεν ήταν κραυγαλέα, αλλά βασιζόταν σε ισορροπία ανάμεσα στη στιβαρότητα και τη σύγχρονη αισθητική. Στο ανανεωμένο μοντέλο, η Toyota δεν επεμβαίνει δραματικά, αλλά δίνει στο SUV μια πιο καθαρή και τεχνικά δομημένη εικόνα.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 25

Το εμπρός μέρος με το signature hammerhead αποκτά πιο έντονη οπτική ταυτότητα, χάρη στα λεπτότερα φώτα ημέρας LED και την ανασχεδιασμένη χαμηλή γρίλια, η οποία δημιουργεί ένα τρισδιάστατο εφέ. Οι παρεμβάσεις είναι μεν περιορισμένες, όμως κάνουν το σύνολο να δείχνει πιο premium και οργανικό σε σχέση με τον κάπως «επίπεδο» χαρακτήρα του προ-facelift μοντέλου.

Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί και αυτή αισθητά με μικροεπεμβάσεις στο κάτω τμήμα και στη ροή γύρω από το πίσω μέρος. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας μειώθηκε στο Cd 0,279 (από Cd 0,29), αλλά πλέον το αυτοκίνητο φαίνεται πιο σταθερό σε υψηλότερες ταχύτητες, κάτι που διαπιστώσαμε στην διαδρομή μας.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 21

Οι διαστάσεις παραμένουν στα 4.69 μέτρα μήκος και 1.86 μέτρα πλάτος, δηλαδή ίδιες με πριν, όμως οπτικά το SUV δείχνει πιο «μαζεμένο» και ποιοτικό.

Εσωτερικό: μια πολύ πιο μοντέρνα και λειτουργική καμπίνα

Στην αρχική του μορφή, το bZ4X είχε δεχθεί κριτική για τον πίνακα οργάνων που βρισκόταν πολύ μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού και για την κάπως «ψηφιακή αλλά ψυχρή» αίσθηση του cockpit. Στο ανανεωμένο μοντέλο η Toyota προχώρησε σε ουσιαστική βελτίωση της εργονομίας.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 32

Το ταμπλό επανασχεδιάζεται με πιο οριζόντια διάταξη και λεπτότερους αεραγωγούς, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων τοποθετείται πλέον χαμηλότερα και πιο κοντά στον οδηγό, μειώνοντας τις περιττές κινήσεις των ματιών. Η νέα οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) αντικαθιστά το πάνελ 12,3 ιντσών του προηγούμενου μοντέλου και προσφέρει σαφώς ταχύτερη απόκριση και καλύτερη ανάλυση — στη χρήση μας, η διαφορά ήταν άμεση.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 30

Τα υλικά έχουν αναβαθμιστεί με νέες υφασμάτινες και συνθετικές επιλογές από ανακυκλωμένες πηγές, ενώ ο συνολικός διάκοσμος δείχνει λιγότερο «πλαστικός» από πριν.

Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 452 λίτρα, με διπλό πάτωμα και έξυπνες θήκες. Πρόκειται για ένα πρακτικό στοιχείο που δεν αλλάζει και παραμένει στα θετικά του μοντέλου.

Οδηγώντας το ανανεωμένο bZ4X στη Μάλαγα

Η διαδρομή μας κάλυψε μεγάλη ποικιλία δρόμων: παραλιακά τμήματα, επαρχιακές διαδρομές με συνεχείς ανηφορικές και κατηφορικές ενότητες, καθώς και κίνηση εντός πόλης.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 4

Το ανανεωμένο bZ4X δείχνει σαφώς πιο ζωντανό. Η επιπλέον ισχύς των 343 ίππων κάνει το βάρος του αυτοκινήτου να «εξαφανίζεται» σε μεγάλο βαθμό, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα των 5,1 δευτερολέπτων αποτυπώνει το πόσο πιο άμεσο είναι. Στις ανηφόρες γύρω από την περιοχή της Ανδαλουσίας, το SUV ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση, ακολουθώντας όλες τις εντολές μας.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 5

Η Toyota αναβάθμισε το σύστημα ανάρτησης, αλλά και κατά 75% την ακαμψία της πλατφόρμας (!), προσφέροντας σημαντικά καλύτερο έλεγχο κινήσεων του στιβαρού αμαξώματος. Στην πράξη, στις συνεχείς στροφές, το αυτοκίνητο παραμένει πιο επίπεδο και προβλέψιμο, με καλύτερη πληροφόρηση από το τιμόνι.

Η τετρακίνηση λειτουργεί με νέο λογισμικό διαχείρισης ροπής και κατανέμει τη δύναμη πιο άμεσα εμπρός–πίσω. Σε στενές εξόδους στροφών, το bZ4X επιταχύνει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ κατά την επιλογή του υψηλότερου επιπέδου ανάκτησης ενέργειας το αυτοκίνητο επιβραδύνει πολιτισμένα και δεν… «φρενάρει» άγαρμπα.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 7

Στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση είναι εμφανώς βελτιωμένη. Παρόλ’ αυτά, εκτός από τον ήχο της κύλισης, γινόταν αντιληπτός αεροδυναμικός θόρυβος από το πίσω τμήμα, όπου βρίσκεται η διπλή αεροτομή οροφής. Δεν είναι κάτι που ενοχλεί, μιας και σε γενικές γραμμές έχει περιοριστεί πολύ σε σχέση με την απερχόμενη γενιά χάρη στις επεμβάσεις, που έγιναν στο πάτωμα και στις επενδύσεις των θόλων. Στις μικτές διαδρομές που πραγματοποιήσαμε, η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στις 17 kWh/100 χλμ., κοντά στην επίσημη τιμή των 15,9 kWh/100 χλμ. WLTP της AWD έκδοσης με 20άρες ζάντες.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 8

Ένα από τα σημεία που διαφοροποιούν το bZ4X στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV είναι το σύστημα τετρακίνησης X-Mode, το οποίο έχει αναπτυχθεί από κοινού με τη Subaru στο πλαίσιο της συνεργασίας τους για μοντέλα όπως το Solterra. Στο pre-facelift bZ4X, το X-Mode ήταν ήδη ένα από τα δυνατά του χαρτιά, όμως στο ανανεωμένο μοντέλο η λειτουργία του έχει γίνει πιο ομαλή, πιο άμεση και συνολικά πιο αποτελεσματική.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 1

Το σύστημα στηρίζεται στη συνεργασία των δύο ηλεκτροκινητήρων – των 268,6 Nm εμπρός και 169,8 Nm πίσω, σε συνδυασμό με το νέο λογισμικό διαχείρισης ροπής που κατανέμει τη δύναμη σε πραγματικό χρόνο, όπως αναφέραμε και παραπάνω, ανάλογα με το διαθέσιμο επίπεδο πρόσφυσης. Στην πράξη, στους ορεινούς δρόμους γύρω από την Ανδαλουσία, αυτό μεταφράζεται σε πολύ καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε ανηφορικά σημεία με φθαρμένη άσφαλτο ή χαλίκι, όπου το bZ4X διατήρησε σταθερότητα χωρίς απότομες παρεμβάσεις.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 36

Το X-Mode διαθέτει δύο βασικά προφίλ λειτουργίας:

  • ένα για χαμηλής πρόσφυσης επιφάνειες όπως χιόνι,
  • κι ένα για λασπωμένα ή αμμώδη εδάφη, όπου απαιτείται περιορισμός της περιστροφής των τροχών και σταθερή ροπή.

Σε αυτά τα προφίλ, το σύστημα ελέγχει ταυτόχρονα την κατανομή ισχύος, το ESP και την απόκριση στο γκάζι, ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να κάνει επιπλέον διορθώσεις. Αυτό το χαρακτηριστικό ήταν ήδη αποτελεσματικό στο προηγούμενο bZ4X, αλλά στο ανανεωμένο μοντέλο λειτουργεί με περισσότερο «βάθος» και ταχύτερες μεταβάσεις, χάρη στο νέο λογισμικό AWD.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 9

Υπάρχει επίσης και η λειτουργία Grip Control, που λειτουργεί ως ένα είδος «ηλεκτρικού crawl control», κρατώντας σταθερή χαμηλή ταχύτητα σε πιο απαιτητικές κατηφόρες, χρήσιμο κυρίως για ήπια εκτός δρόμου χρήση. Σε τμήματα με μικρές πέτρες και χωμάτινη πρόσφυση, το σύστημα έδειξε ότι μπορεί να διαχειριστεί ολισθηρές συνθήκες με μεγαλύτερη ασφάλεια και λιγότερη αίσθηση κόπου από πλευράς οδηγού. Ένα επιπλέον ατού είναι και τα 500 χλστ. “βουτιάς” που μπορεί να κάνει από νερά, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Αν και το bZ4X δεν προβάλλεται ως καθαρόαιμο off-roader, το X-Mode του δίνει ένα σαφές τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι πολλών ηλεκτρικών SUV, προσφέροντας αυξημένη προβλεψιμότητα και ασφάλεια, ειδικά για όσους ζουν σε περιοχές με χιόνι ή συχνές δύσκολες καιρικές συνθήκες. Είναι ένας τομέας όπου η συνεργασία Toyota–Subaru έχει αποδώσει πραγματικό αποτέλεσμα, και στο ανανεωμένο μοντέλο αυτό γίνεται ακόμη πιο αισθητό.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 13

Από πλευράς, το bZ4X ενσωματώνει την τελευταία γενιά Toyota Safety Sense, με πιο εξελιγμένα συστήματα PCS, Lane Trace Assist και Dynamic Radar Cruise Control, που ρυθμίζουν πλέον πιο φυσικά τον ρυθμό του οχήματος. Η εφαρμογή MyToyota επεκτείνει τις δυνατότητες απομακρυσμένου ελέγχου φόρτισης και κλιματισμού, ενώ προσφέρει πρόσβαση στο Toyota Charging Network για ταξίδια εντός Ευρώπης.

Φόρτιση και αποδοτικότητα

Μια από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της αρχικής έκδοσης ήταν οι χρόνοι φόρτισης AC. Πλέον, ο ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW μειώνει σταθερά τον χρόνο γεμίσματος σε δημόσιους σταθμούς, διπλασιάζοντας ουσιαστικά την απόδοση σε σχέση με τον προηγούμενο φορτιστή 11 kW.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 12

Σε ταχεία φόρτιση DC, το bZ4X φτάνει έως και τα 150 kW, με πιο σταθερή καμπύλη φόρτισης από πριν. Σε αυτό οφείλεται και το σύστημα pre-conditioning, το οποίο είτε χειροκίνητα είτε κάθε φορά που εισάγουμε στον πλοηγό έναν DC φορτιστή ως προορισμό, το σύστημα ψύχει ή θερμαίνει τη μπαταρία ώστε κατά την φόρτιση να βρίσκεται στην ιδανική θερμοκρασία και να επιτύχει την φόρτιση 10% – 80% μέσα σε 28 λεπτά.

Toyota b4x4 Malaga odigisi 20

Εκδόσεις και τιμές

Η γκάμα του ανανεωμένου bZ4X περιλαμβάνει:

  • FWD με 57,7 kWh (167 ίπποι)
  • FWD με 73,1 kWh (224 ίπποι)
  • AWD με 73,1 kWh (343 ίπποι)

Έκδοση

Τιμή

STYLE

40.400 €

STYLE PLUS

44.400 €

AWD LOUNGE / LOUNGE PLUS

48.400 €

 

Στην ελληνική αγορά η τιμή θα ξεκινά από 40.400 ευρώ (χωρίς κάποια επιδότηση ή κάποια άλλη προωθητική ενέργεια), ενώ το μοντέλο αναμένεται να φτάσει στη χώρα μας τον Φεβρουάριο του 2026.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων