Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq! – Cars Electric

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!


Η αγορά των ηλεκτρικών SUV βρίσκεται σε διαρκή άνοδο και η κινεζική Changan, ένας από τους παλαιότερους και πιο έμπειρους κατασκευαστές αυτοκινήτων της χώρας, επιχειρεί να κατακτήσει την Ευρώπη, με τη μάρκα Deepal. Στην Έκθεση IAA Mobility παρουσιάστηκαν τα δύο πρώτα μοντέλα της: το μεσαίο S07 και το compact S05. Το δεύτερο, μικρότερο και πιο προσιτό, είναι εκείνο που συγκέντρωσε τα περισσότερα βλέμματα, καθώς απευθύνεται στην πολυπληθέστερη κατηγορία της Γερμανίας – την C-SUV.

Δείτε ακόμα: Το νέο Deepal S05 πάτησε Ευρώπη – Δείτε τιμές και εκδόσεις


Πρώτη εντύπωση: Μια διακριτική αλλά δυνατή είσοδος

Στο υπόγειο πάρκινγκ του ξενοδοχείου στο Μόναχο, το Deepal S05 περίμενε για την πρώτη του δοκιμή. Οι διαστάσεις του (4,60 μ. μήκος, 1,80 μ. πλάτος και 1,60 μ. ύψος) το τοποθετούν απευθείας απέναντι σε μοντέλα όπως το Volkswagen ID.4, το Skoda Enyaq και το Renault Scenic E-Tech. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Changan, δεν είναι άλλος από τον Klaus Zyciora, πρώην αρχισχεδιαστή της VW, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις καθαρές γραμμές και στη μοντέρνα εικόνα.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!

Το σχήμα μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, ωστόσο οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά: φωτιζόμενο λογότυπο στην κολόνα C που λειτουργεί και ως δείκτης φόρτισης, κομψή φωτεινή λωρίδα στο πίσω μέρος, ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια στο εμπρός τμήμα και συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,25. Το αποτέλεσμα; Ένα SUV με δυναμική αλλά και κομψή εμφάνιση, που παραπέμπει σε ευρωπαϊκή σχεδιαστική σχολή.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 492 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.250 λίτρα. Επιπλέον, υπάρχει και εμπρός χώρος αποσκευών (frunk), που ενισχύει την πρακτικότητα – αν και στην τετρακίνητη έκδοση, είναι λίγο μικρότερος λόγω του πρόσθετου κινητήρα.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Σαλόνι με επιρροές Tesla

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι αμέσως γνώριμη: μινιμαλισμός, καθαρές επιφάνειες και μια τεράστια κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών που θυμίζει έντονα Tesla Model 3 και Model Y. Η παραδοσιακή οθόνη οργάνων έχει εξαφανιστεί, με την ταχύτητα να εμφανίζεται στην επάνω αριστερή γωνία της κεντρικής οθόνης. Ωστόσο, σε αντίθεση με την Tesla, το S05 διαθέτει head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει οδηγίες και πληροφορίες, κατευθείαν στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!

Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλότερη από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα νέο κινεζικό brand. Τα υλικά δίνουν στιβαρή αίσθηση, ενώ η ταπετσαρία από συνθετικό δέρμα μοιάζει ποιοτική και ευχάριστη στην αφή. Οι χώροι είναι επαρκείς για πέντε ενήλικες, με καλή ευρυχωρία για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμα και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!

Το infotainment στηρίζεται σε επεξεργαστή Qualcomm 8155, προσφέροντας ταχύτατη απόκριση και εντυπωσιακή ανάλυση. Έξυπνη λεπτομέρεια είναι η δυνατότητα κλίσης της οθόνης έως 15 μοίρες, ώστε να μειώνονται οι αντανακλάσεις και να προσανατολίζεται προς τον οδηγό. Η ασύρματη φόρτιση δύο συσκευών ταυτόχρονα και η γενικότερη εργονομία, ενισχύουν την καθημερινή ευχρηστία.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Δύο επιλογές: Πίσω κίνηση ή τετρακίνηση

Το Deepal S05 βασίζεται σε μπαταρία LFP χωρητικότητας 68,8 kWh, προερχόμενη από την CATL. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις:

  • RWD: ένας ηλεκτροκινητήρας 200 kW (272 ίππων) στον πίσω άξονα με 290 Nm ροπής. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,5 δευτ.

  • AWD: δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 320 kW (435 ίππων) και 502 Nm ροπής. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,5 δευτ.

Η τελική ταχύτητα και στις δύο εκδόσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, ενώ η δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1,6 τόνους – μια σημαντική λεπτομέρεια για οικογενειακές ανάγκες. Η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 485 km (RWD) και 445 km (AWD), σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 15,9–17,5 kWh/100 km, τιμές αποδεκτές για την κατηγορία, αν και όχι πρωτοποριακές.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Ταχύτατη φόρτιση DC

Στον τομέα της φόρτισης, το S05 έχει να επιδείξει εντυπωσιακούς αριθμούς. Η μπαταρία υποστηρίζει φόρτιση έως 200 kW DC, με αποτέλεσμα η αναπλήρωση από 10% στο 80% να ολοκληρώνεται σε περίπου 23 λεπτά. Από 30% έως 80%, ο χρόνος πέφτει στα 15 λεπτά – στοιχείο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Σε AC φορτιστή, η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 11 kW. Επιπλέον, το S05 υποστηρίζει λειτουργία V2L (Vehicle-to-Load), παρέχοντας ρεύμα έως 6 kW σε εξωτερικές συσκευές – από ένα ηλεκτρικό ποδήλατο μέχρι μια μικρή καφετιέρα στο κάμπινγκ.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Στο δρόμο: Ευρωπαϊκή αίσθηση

Η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή στους δρόμους του Μονάχου, αποκάλυψε ένα SUV που ξεχωρίζει για την ισορροπημένη οδηγική του συμπεριφορά. Η ηχομόνωση είναι εξαιρετική, περιορίζοντας τους εξωτερικούς θορύβους στο ελάχιστο, ενώ το σασί έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τα ευρωπαϊκά γούστα: αρκετά σφιχτό ώστε να εμπνέει ασφάλεια, αλλά χωρίς να χάνει σε άνεση.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!

Η ανάρτηση απορροφά άνετα τις κακοτεχνίες, ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και ακρίβεια, χωρίς να είναι υπερβολικά βαρύ. Το σύστημα κίνησης προσφέρει δυνατές επιταχύνσεις όταν χρειαστεί, με την AWD έκδοση να εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και την πρόσφυση. Σε βρεγμένο οδόστρωμα το πίσωκίνητο μοντέλο, εμφανίζει μια τάση ελαφριάς ολίσθησης, χωρίς όμως να γίνεται επικίνδυνο. Μοναδικό ψεγάδι: η υπερβολική εξάρτηση από την κεντρική οθόνη για τις περισσότερες ρυθμίσεις, κάτι που μπορεί να αποσπάσει τον οδηγό. Επιπλέον, το σύστημα προειδοποίησης προσοχής ενεργοποιείται πολύ γρήγορα, συχνά χωρίς λόγο – ευτυχώς, απενεργοποιείται εύκολα.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Εξοπλισμός και ασφάλεια

Ακόμη και στη βασική του έκδοση, το Deepal S05 δεν αφήνει πολλά να ζητάει κανείς. Στάνταρ είναι η κάμερα 360 μοιρών, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, η συνθετική δερμάτινη επένδυση και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Ο εξοπλισμός θυμίζει ανώτερη κατηγορία, δίνοντας στο κινεζικό SUV σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Η Changan συνοδεύει το μοντέλο με επταετή εγγύηση, κάτι που δείχνει αυτοπεποίθηση και επιχειρεί να καθησυχάσει τους Ευρωπαίους αγοραστές, για την αξιοπιστία της μάρκας.

Οδηγώντας το Deepal S05: Ο νέος εφιάλτης για VW ID.4 και Skoda Enyaq!
Συμπέρασμα: Ένας σοβαρός «παίκτης» στην Ευρώπη

Το Deepal S05 δεν είναι απλώς ένα ακόμη κινεζικό ηλεκτρικό SUV. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο, που συνδυάζει σύγχρονο σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό, καλή ποιότητα και τεχνολογία αιχμής. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την αυτονομία του, όμως κερδίζει έδαφος με την ταχύτατη φόρτιση, το μινιμαλιστικό high-tech εσωτερικό και την ευρωπαϊκή οδηγική αίσθηση. Αν η Changan επενδύσει σωστά στο δίκτυο διανομής και στην εξυπηρέτηση μετά την πώληση, το S05 έχει όλα τα εφόδια για να καθιερωθεί στην Ευρώπη και να αποτελέσει μια σοβαρή εναλλακτική, απέναντι στους γνωστούς ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές.

Πηγή: electrive.com

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων