Οδηγώντας το MG Cyberster για 450 χιλιόμετρα – Τι είδαμε – Cars Electric

Το MG Cyberster ανήκει σε μια κατηγορία που σπάνια συναντάμε σήμερα: είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό roadster, που υπόσχεται συνδυασμό σπορ χαρακτήρα, τεχνολογίας αιχμής και καθημερινής χρηστικότητας. Στη διάρκεια εκτεταμένης δοκιμής, το αυτοκίνητο κάλυψε 450 χιλιόμετρα σε διαφορετικά περιβάλλοντα, από το αστικό δίκτυο της Χαϊδελβέργης και του Μάνχαϊμ, έως τους επαρχιακούς δρόμους του δάσους Όντενβαλντ και τμήματα του γερμανικού Autobahn, με υψηλές ταχύτητες. Οι συνθήκες ήταν ιδανικές, με θερμοκρασίες 22–26°C και μέτριο άνεμο, ενώ το Cyberster οδηγήθηκε τόσο με την οροφή ανοιχτή, όσο και κλειστή, ώστε να αξιολογηθούν κατανάλωση, αεροδυναμική, άνεση και ακουστική.
Εξωτερική σχεδίαση: κλασικές γραμμές, σύγχρονη ταυτότητα
Το MG Cyberster αποφεύγει τα φλύαρα σχεδιαστικά τεχνάσματα και μένει πιστό στις κλασικές αναλογίες ενός roadster. Μακρύ καπό, χαμηλό παρμπρίζ, κοντό πίσω μέρος και φαρδύ μετατρόχιο, δημιουργούν μια ισορροπημένη σιλουέτα. Η καμπυλωτή γραμμή «ώμων» καταλήγει σε διακριτικό χείλος αεροτομής, ενώ οι θόλοι τροχών, δένουν αρμονικά με το αμάξωμα.
Το Cyberster φορά ζάντες 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό, με τις 20άρες να γεμίζουν ακόμα καλύτερα τους θόλους. Οι LED προβολείς, ενισχύουν την οριζόντια έμφαση του εμπρός μέρους, χωρίς να δείχνουν επιθετικοί. Με μήκος 4,54 μ., πλάτος 1,91 μ. και ύψος 1,33 μ., οι αναλογίες είναι χαμηλές και δυναμικές, προσδίδοντας στο μοντέλο την απαραίτητη «roadster» παρουσία.
Στο πίσω μέρος, μια ενιαία φωτεινή λωρίδα, φλας σε σχήμα βέλους και ο μεγάλος διαχύτης τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα. Η σχεδίαση ακολουθεί την αεροδυναμική φιλοσοφία Kamm tail, με καθαρή κοπή στο τελείωμα, για μείωση των στροβιλισμών.
Λειτουργικότητα στην καθημερινότητα
Αν και το Cyberster τραβά τα βλέμματα με τις ψαλιδωτές πόρτες, αυτές λειτουργούν αξιόπιστα, χάρη στους αισθητήρες ασφαλείας. Η είσοδος απαιτεί μια μικρή συνήθεια λόγω ψηλών μαρσπιέ, όμως γίνεται γρήγορα οικεία. Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή, λειτουργεί σε μόλις 10 δευτερόλεπτα, ακόμη και εν κινήσει έως τα 50 km/h. Στις δοκιμές, οι στεγανοποιήσεις αποδείχθηκαν στιβαρές, προσφέροντας άνετη οδήγηση ακόμη και στη βροχή. Το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 249 λίτρων, παραμένει πρακτικό, ανεξάρτητα από τη θέση της οροφής. Επιπλέον, το εσωτερικό διαθέτει αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, ενισχύοντας τη χρηστικότητα για καθημερινή χρήση. Η συνολική αίσθηση είναι ενός roadster, που καταφέρνει να συνδυάσει στυλ, ευκολία και άνεση χωρίς υπερβολές.
Εσωτερικό: εντυπωσιακό, αλλά με περιθώρια βελτίωσης
Στην καμπίνα, η MG επέλεξε τέσσερις ψηφιακές οθόνες. Ο κεντρικός πίνακας οργάνων συνοδεύεται από δύο μικρότερες πλευρικές οθόνες και μια μεγάλη οθόνη αφής για πολυμέσα και ρυθμίσεις. Η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto υπάρχει, αλλά μόνο μέσω καλωδίου.
Η εργονομία ωστόσο, δεν είναι ιδανική. Η αριστερή βοηθητική οθόνη, συχνά κρύβεται από το τιμόνι, ενώ η δεξιά, περιορίζεται σε αναλύσεις κατανάλωσης. Ένα head-up display απουσιάζει, κάτι που θα βελτίωνε σημαντικά την εμπειρία. Το λογισμικό λειτουργεί σταθερά, αλλά εμφανίζει μικρά «παγώματα» στις εναλλαγές μενού, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις.
Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά αφήνουν θετική εντύπωση, με μαλακές επενδύσεις και στιβαρή συναρμογή. Τα σπορ καθίσματα παρέχουν καλή στήριξη, αν και οι ψηλότεροι οδηγοί, μπορεί να βρουν τη θέση οδήγησης σχετικά ψηλή, λόγω του τύπου αμαξώματος.
Οδική συμπεριφορά: σπορτίφ και σταθερό
Σε επαρχιακούς δρόμους, το Cyberster δείχνει τον χαρακτήρα του. Η ανάρτηση απορροφά τις αιχμηρές ανωμαλίες, αλλά μεταφέρει κάποιες εγκάρσιες αρθρώσεις. Στις στροφές παραμένει σταθερό, με το ESC να επεμβαίνει διακριτικά, επιτρέποντας ελεγχόμενη ολίσθηση στην έξοδο.
Στον αυτοκινητόδρομο, το Cyberster εντυπωσιάζει με την ευστάθειά του. Στα 200 km/h παραμένει σταθερό, με προβλέψιμες αλλαγές λωρίδας. Ο θόρυβος είναι ανεκτός έως τα 140 km/h με κλειστή οροφή, ενώ με ανοιχτή αυξάνεται αισθητά. Το προσαρμοζόμενο cruise control και η υποβοήθηση λωρίδας λειτουργούν ομαλά, καθιστώντας το roadster κατάλληλο για μεγάλα ταξίδια. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 375 kW (510 ίππους) και 725 Nm ροπής, με επιτάχυνση 0–100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 200 km/h. Η ισχύς παρέχεται γραμμικά, χωρίς αιφνιδιασμούς, με την μπαταρία NMC των 77 kWh να εξασφαλίζει σταθερή τροφοδοσία.
Κατανάλωση και φόρτιση
Η κατανάλωση εξαρτάται από ταχύτητα, τοπογραφία και θέση της οροφής. Σε επαρχιακές διαδρομές, καταγράφηκαν περίπου 19 kWh/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο, με 130 km/h και κλειστή οροφή, η κατανάλωση ανέβηκε στις 24–25 kWh/100 km, ενώ με ανοιχτή οροφή αυξήθηκε περαιτέρω. Η επίσημη αυτονομία WLTP φτάνει τα 433 km, ωστόσο σε πραγματικές συνθήκες μικτής οδήγησης, πιο ρεαλιστική τιμή είναι τα 330–350 km.
Η φόρτιση AC στα 11 kW είναι στάνταρ, με πλήρη αναπλήρωση σε περίπου 7–8 ώρες. Στη γρήγορη φόρτιση DC, η μέγιστη απόδοση φτάνει θεωρητικά τα 144 kW, αλλά στην πράξη οι τιμές κυμαίνονται στα 130–137 kW. Από 10% έως 80% SOC, ο χρόνος φόρτισης ήταν 39 λεπτά. Παρότι επαρκής, η ταχύτητα φόρτισης, υστερεί έναντι ανταγωνιστών. Η προθέρμανση μπαταρίας γίνεται αυτόματα, μόνο αν ο φορτιστής οριστεί, μέσω του εργοστασιακού συστήματος πλοήγησης. Όταν η πλοήγηση γίνεται μέσω CarPlay/Android Auto, η απόδοση πέφτει, καθώς απουσιάζει η βελτιστοποίηση στάσεων φόρτισης.
Τιμή και συμπέρασμα
Στη Γερμανία, το MG Cyberster ξεκινά από €64.990 με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η έκδοση LUX με τετρακίνηση κοστίζει περίπου €69.990, τιμή που το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, για ένα διθέσιο κάμπριο με τέτοια ισχύ και τεχνολογία.
Συνολικά, το Cyberster συνδυάζει σπορ εμφάνιση, δυνατές επιδόσεις και απροσδόκητη καθημερινή πρακτικότητα. Ξεχωρίζει με την ποιότητα κατασκευής, την πρόσφυση και τη σταθερότητά του. Στα μειονεκτήματα, συγκαταλέγονται η μέτρια ταχύτητα φόρτισης, η εργονομία του συστήματος πολυμέσων και η αίσθηση στο φρενάρισμα.
Δείτε ακόμα: MG Cyberster Black: «Σκοτεινός Πειρασμός»
Για οδηγούς που αναζητούν ένα ανοιχτό, εκφραστικό ηλεκτρικό roadster με δυνατότητες μεγάλων ταξιδιών, το MG Cyberster είναι μοναδική πρόταση. Όσοι δίνουν προτεραιότητα στη μέγιστη απόδοση φόρτισης, ή στην κορυφαία εργονομία, πιθανόν να βρουν καταλληλότερες επιλογές αλλού.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.