Οδηγώντας το Renault R4: Το θρυλικό όνομα επιστρέφει με ηλεκτρική δύναμη! – Cars Electric

Η Renault άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, επαναφέροντας το εμβληματικό R4, αυτή τη φορά ως ηλεκτρικό compact SUV. Στις δοκιμές που πραγματοποιήσαμε στην Κολωνία και στην περιοχή Bergisches Land, το νέο R4 μας έδειξε από πρώτο χέρι τι σημαίνει πρακτικότητα, γοητεία και τεχνολογία, όλα σε ένα πακέτο.
Σχεδίαση: Ρετρό πινελιές με μοντέρνο αέρα
Το νέο R4 δεν φοβάται να δείξει την κληρονομιά του. Οι στρογγυλοί προβολείς και τα κάθετα πίσω φώτα, θυμίζουν το κλασικό μοντέλο, αλλά συνδυάζονται με LED τεχνολογία, φωτιζόμενο λογότυπο και προαιρετικό δίχρωμο αμάξωμα. Με διαστάσεις που πλησιάζουν τα 4,14 μέτρα σε μήκος, το νέο R4, είναι σαφώς μεγαλύτερο και εντυπωσιακότερο στο δρόμο από τον πρόγονό του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (18,1 cm) χαρίζει SUV χαρακτήρα, διευκολύνει την είσοδο και επιτρέπει κίνηση και σε μέτριους χωματόδρομους, προσθέτοντας πρακτικότητα σε καθημερινές μετακινήσεις, ή εξορμήσεις.
Εσωτερικό: Μοντέρνα άνεση με πινελιές νοσταλγίας
Στο εσωτερικό, η Renault επέλεξε συνειδητά βιώσιμα υλικά, με υφάσματα τύπου denim, καπιτονέ λεπτομέρειες και ραφές, σε έντονες αντιθέσεις. Μικρά ρετρό σημάδια, όπως η κεντημένη γαλλική σημαία και το διακριτικό λογότυπο R4, τονίζουν την ταυτότητά του.
Το ταμπλό φιλοξενεί δύο ψηφιακές οθόνες (πίνακας οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 10’’) με Android Automotive της Google. Πλοήγηση, εφαρμογές και ενημερώσεις λειτουργούν over-the-air, ενώ υποστηρίζονται ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Τα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό είναι μια ευχάριστη, πρακτική προσθήκη, που διευκολύνει την καθημερινότητα.
Χώροι: Ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, περιορισμένο πίσω κάθισμα
Το R4 προσφέρει 420 λίτρα χώρου αποσκευών – καλύτερα από το R5 και από αρκετούς ανταγωνιστές στην κατηγορία του. Με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα, δημιουργείται επίπεδη περιοχή φόρτωσης πάνω από δύο μέτρα, ιδανική για αθλητικό εξοπλισμό ή DIY αγορές.
Στο πίσω κάθισμα, ωστόσο, οι ενήλικες άνω του 1,85 μ. θα αισθανθούν περιορισμό σε χώρο κεφαλιού και ποδιών. Το μοντέλο φαίνεται πιο κατάλληλο για οικογένειες με μικρά παιδιά, ή ως ένα ευέλικτο δεύτερο αυτοκίνητο.
Κινητήρες και μπαταρίες: Δύο επιλογές ηλεκτρικής ισχύος
Η Renault προσφέρει το R4 σε δύο εκδόσεις:
-
Βασική με 90 kW (122 hp), μπαταρία 40 kWh και αυτονομία WLTP έως 305 km
-
Comfort Range με 110 kW (150 hp), μπαταρία 52 kWh και αυτονομία WLTP έως 409 km
Η επιτάχυνση 0-100 km/h κυμαίνεται από 8,2 έως 9,2 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 150 km/h – αρκετή ακόμη και για ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο.
Η φόρτιση γίνεται με 11 kW AC (πλήρης φόρτιση εν μία νυκτί) ή με ταχυφόρτιση 80–100 kW DC, φτάνοντας 15%–80% σε περίπου 30 λεπτά. Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: η μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ρεύματος (Vehicle-to-Load) και μελλοντικά, να επιστρέφει ενέργεια στο δίκτυο (Vehicle-to-Grid).
Στο δρόμο: Άνεση και ευελιξία
Κατά την οδήγηση, το R4 αποδεικνύεται ισορροπημένο. Η ανάρτηση είναι άνετη, απορροφά ανωμαλίες χωρίς υπερβολική σκληρότητα, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και ακριβές, κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα, στους επαρχιακούς δρόμους της Γερμανίας.
Η λειτουργία «one-pedal drive» διευκολύνει την αστική οδήγηση, ενώ η κατανάλωση ενέργειας σε κανονικές συνθήκες παραμένει χαμηλή (13,5–13,9 kWh/100 km). Μόνο στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλές ταχύτητες, αυξάνεται αισθητά και γίνεται αντιληπτός θόρυβος αέρα πάνω από τα 110 km/h.
Εκδόσεις και τιμές: Από 29.400 € στη Γερμανία
Το Renault R4 τοποθετείται πάνω από το R5, αλλά κάτω από τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας.
-
Evolution: από περίπου €29.400, βασικός εξοπλισμός με αντλία θερμότητας και Google infotainment
-
Techno: από περίπου €34.400, μόνο με τη μεγάλη μπαταρία και περισσότερη άνεση
-
Iconic: από περίπου €36.400, πλούσιος εξοπλισμός, δίχρωμο αμάξωμα και premium λεπτομέρειες
Με επιπλέον επιλογές (π.χ. ηχοσύστημα Harman Kardon, πακέτο υποβοήθησης, υφασμάτινη οροφή “Plein Air”), η τιμή μπορεί να πλησιάσει τις €40.000, όπου ήδη υπάρχουν ισχυροί ανταγωνιστές με μεγαλύτερη μπαταρία και ταχύτερη φόρτιση.
Δείτε ακόμη: Renault 4 vs Ford Puma Gen-E: Ποιο είναι η καλύτερη επιλογή;
Συμπέρασμα: Ρετρό ψυχή, σύγχρονη ουσία
Το νέο Renault R4 είναι κάτι παραπάνω από ένα ρετρό βλέμμα στο παρελθόν. Είναι ένα καλοσχεδιασμένο, πρακτικό και αποδοτικό ηλεκτρικό SUV, ιδανικό για την πόλη και τις καθημερινές μετακινήσεις, με στυλ που τραβάει βλέμματα. Ωστόσο, οι περιορισμοί στον χώρο πίσω, οι μέτριες δυνατότητες ταχείας φόρτισης και η τιμή που φλερτάρει με ανώτερες κατηγορίες, μπορεί να κάνουν ορισμένους να το σκεφτούν λίγο παραπάνω.
Πηγή: helektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.