Πρώην μηχανικοί της Tesla αποκαλύπτουν το Longbow Speedster
Στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που δύσκολα περνά απαρατήρητο: το βάρος. Ακόμη και μοντέλα με συμπαγείς διαστάσεις, όπως το Kia EV6, πλησιάζουν τους δύο τόνους. Ωστόσο, μια νέα βρετανική εταιρεία, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη λογική και να ξαναγράψει τους κανόνες. Η Longbow, μια νεοσύστατη εταιρεία που ιδρύθηκε από τους πρώην μηχανικούς της Tesla Daniel Davy και Mark Tapscott, μαζί με έμπειρα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και του ναυτικού χώρου, έχει θέσει έναν ξεκάθαρο στόχο: να επαναφέρει την ελαφρότητα στην ηλεκτροκίνηση — εκεί όπου η απόδοση συνδυάζεται με την καθαρή οδηγική αίσθηση.
Η φιλοσοφία της ελαφρότητας
Εμπνευσμένοι από το μότο του θρυλικού Colin Chapman, «Απλοποιήστε και προσθέστε ελαφρότητα», οι δημιουργοί της Longbow, παρουσίασαν δύο μοντέλα: το Speedster, χωρίς οροφή και παράθυρα, και τον κλειστού τύπου αδελφό του, το Roadster. Και τα δύο στοχεύουν να προσφέρουν την απόλυτη εμπειρία οδήγησης, χωρίς το περιττό βάρος των συνηθισμένων ηλεκτρικών. Μόλις έξι μήνες μετά την ανακοίνωση, η εταιρεία αποκάλυψε το πρώτο λειτουργικό πρωτότυπο του Speedster — ένα μοντέλο επίδειξης, που ενσαρκώνει πλήρως το όραμά της για «καθαρή δύναμη μέσα από την απλότητα».

Το πρώτο FEV στην ιστορία
Η Longbow αποκαλεί το δημιούργημά της το πρώτο FEV (Featherweight Electric Vehicle), δηλαδή «ηλεκτρικό όχημα με βάρος φτερού». Και δεν υπερβάλλει: το Speedster ζυγίζει μόλις 895 κιλά, μια επίδοση σχεδόν αδιανόητη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η έκδοση παραγωγής υπόσχεται επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και αυτονομία 420 χιλιομέτρων, δείχνοντας ότι η απόδοση δεν χρειάζεται απαραίτητα να συνδέεται με το βάρος.

Κατασκευασμένο από λευκό χαρτί
Το Speedster έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από την αρχή. Διαθέτει ένα ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο, ηλεκτροκινητήρα μικρών διαστάσεων και μπαταρία ενσωματωμένη στη δομή του αμαξώματος, μειώνοντας το βάρος και αυξάνοντας την ακαμψία. Η Longbow το αποκαλεί «πνευματικό διάδοχο» θρυλικών αυτοκινήτων όπως η Lotus Elise και η Jaguar E-Type, δύο μοντέλων που καθόρισαν τι σημαίνει οδηγοκεντρική κατασκευή. Ο CEO της εταιρείας, Daniel Davy, τόνισε ότι το Speedster έχει ήδη κερδίσει τις καρδιές των φίλων της αυτοκίνησης, περιγράφοντάς το ως «την πιο πιστή απεικόνιση της φιλοσοφίας μας, για την ταχύτητα μέσα από την ελαφρότητα».

Το ντεμπούτο και η επόμενη μέρα
Το πρωτότυπο, γνωστό ως Aesthetic Dynamic Demonstrator, παρουσιάστηκε στο Λονδίνο σε ένα εκλεκτό κοινό πελατών και συνεργατών, σηματοδοτώντας το πρώτο μεγάλο βήμα της Longbow. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το 2026, εφόσον το μοντέλο περάσει επιτυχώς το τελικό στάδιο ανάπτυξης. Η Longbow παραδέχεται ότι το βάρος αποτελεί «τον μεγαλύτερο εχθρό της οδηγικής απόλαυσης», καθώς «προσθέτει πολυπλοκότητα, αφαιρεί ευελιξία και αδρανοποιεί τις αισθήσεις». Με αυτή τη φιλοσοφία, φιλοδοξεί να αποδείξει ότι η ηλεκτροκίνηση, μπορεί να είναι συναρπαστική, ελαφριά και απολαυστική.

Οι άνθρωποι πίσω από το όραμα
Για να ενισχύσει τις φιλοδοξίες της, η Longbow έχει προσελκύσει κορυφαία ονόματα της βιομηχανίας. Στο συμβουλευτικό συμβούλιο της εταιρείας βρίσκονται ο πρώην επικεφαλής της McLaren, Mike Flewitt, ο πρώην επικεφαλής της Lotus Europe, Dan Balmer, καθώς και ο Michael van der Sande, με εμπειρία σε Lucid, JLR και Alpine. Με τέτοιο υπόβαθρο, το Longbow Speedster, δεν είναι απλώς ένα ακόμα ηλεκτρικό concept, αλλά μια νέα σχολή σκέψης, που φιλοδοξεί να ανατρέψει το κατεστημένο — ίσως ακόμη και να προλάβει το Roadster της Tesla, πριν εκείνο καν μπει στην παραγωγή.
Πηγή: carscoops.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




