Τα μυστικά της μεταφοράς του εξοπλισμού της F1 από αγώνα σε αγώνα – motorone.gr

Η μεταφορά του «circus» της Formula 1 σε καθέναν από τους 24 πλέον προορισμούς του στον πλανήτη κατά τη διάρκεια της χρονιάς, δεν είναι απλή υπόθεση. Η DHL, επίσημος συνεργάτης της F1, μεταφέρει έως και 1.200 τόνους εξοπλισμού, αξίας εκατομμυρίων ευρώ για κάθε αγώνα, οι οποίοι αποστέλλονται με συνδυασμό θαλάσσιας, αεροπορικής και χερσαίας μεταφοράς.
Για τους αγώνες εκτός Ευρώπης, η θαλάσσια μεταφορά είναι η πιο αργή, αλλά είναι πολύ πιο βιώσιμη. Χρησιμοποιείται συνήθως για ογκώδη αντικείμενα που δεν είναι κρίσιμα για την απόδοση στον αγώνα, όπως ο εξοπλισμός των γκαράζ και οι υποδομές για τις ζώνες των οπαδών. Οι ομάδες συνήθως μεταφέρουν 5-6 σετ πανομοιότυπων κιβωτίων μέσω θαλάσσης, επιτρέποντας την εναλλαγή τους κατά τη διάρκεια της σεζόν
Για παράδειγμα, τα θαλάσσια φορτία για τον GP Κίνας (που διεξήχθη 21-23 Μαρτίου) μεταφέρθηκαν κατευθείαν στο Μαϊάμι (2-4 Μαΐου), ενώ τα φορτία που χρησιμοποιήθηκαν στο GP Ιαπωνίας (4-6 Απριλίου) μεταφέρθηκαν στη Σιγκαπούρη και στο Μπακού, αγώνες που διεξήχθησαν στις αρχές Οκτωβρίου και τέλη Σεπτεμβρίου, αντίστοιχα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η F1 εξαρτάται πλέον περισσότερο τις θαλάσσιες μεταφορές, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα του Πρωταθλήματος. Οι αεροπορικές μεταφορές είναι ταχύτερες και απαραίτητες για συντομότερες διαδρομές. Προορίζονται για κρίσιμα εξαρτήματα, όπως τα μονοθέσια, καθώς και τον ευαίσθητο ηλεκτρικονικό εξοπλισμό και τηλεοπτικής μετάδοσης, ο οποίος αποτελεί ζωτικό μέρος ενός αγώνα F1 και έχει κορυφαία προτεραιότητα να φτάσει στον επόμενο προορισμό εγκαίρως.
Οι οδικές μεταφορές είναι ένα άλλο ζωτικό μέρος των logistics της F1. Για τους ευρωπαϊκούς αγώνες, σχεδόν όλα τα φορτία μεταφέρονται με αυτόν τον τρόπο. Mε έως και 400 φορτηγά να βρίσκονται ταυτόχρονα στο δρόμο, συχνά με πολλούς οδηγούς για να εξασφαλίζεται η συνεχής κίνηση, ο εξοπλισμός μπορεί να μεταφερθεί γρήγορα σε μεγάλες αυτοκινητοπομπές, με πιο βιώσιμο τρόπο.
Για τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν του 2025 στη Μελβούρνη, τα θαλάσσια φορτία αποθηκεύτηκαν στο Κατάρ και αποστάλθηκαν 42 ημέρες πριν από τον αγώνα. Τα αεροπορικά φορτία έφτασαν 10 ημέρες πριν. Εάν παρεμβάλλεται μεταξύ των αγώνων χρονικό διάστημα δύο εβδομάδων ή περισσότερο, υπάρχει ένα χρονικό περιθώριο 10 ημερών για τη μεταφορά.
Ωστόσο, για δυάδες και τριάδες αγώνων που πραγματοποιούνται σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, υπάρχουν πολύ περισσότερες προκλήσεις, ιδιαίτερα όταν εμπλέκονται διαφορετικές ζώνες ώρας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κάθε ομάδα επιλέγει τα πιο σημαντικά κιβώτια που θα μεταφερθούν αεροπορικά, για να φτάσουν πρώτα στο επόμενο Grand Prix.
Μεγάλο μέρος του φορτίου έχει ήδη συσκευαστεί πριν από τον αγώνα της Κυριακής, όπως ανταλλακτικά και κινητήρες που δεν θα χρησιμοποιηθούν. Η πίστα αρχίζει να αδειάζει λίγες ώρες μετά το τέλος του αγώνα. Μέχρι τις 10:00 το πρωί της επόμενης ημέρας, όλα τα αεροπορικά φορτία έχουν συνήθως αναχωρήσει. Τα φορτία τοποθετούνται στο pit lane της επόμενης πίστας.
Ωστόσο, προκειμένου να διατηρηθεί ο έλεγχος της εφοδιαστικής αλυσίδας, καμία ομάδα δεν επιτρέπεται να ξεκινήσει την εκφόρτωση μέχρι να φτάσει το φορτίο της τελευταίας ομάδας στην πίστα, συνήθως την Τρίτη. Μέχρι τις 6:00 μ.μ. της Τετάρτης, όλα τα φορτία πρέπει να έχουν απομακρυνθεί από το pit lane, ενώ οι εργασίες συνεχίζονται στα γκαράζ για να διασφαλιστεί ότι όλα είναι πλήρως λειτουργικά και έτοιμα για το αγωνιστικό τριήμερο Σαββατοκύριακο.
Λόγω των στενών χρονοδιαγραμμάτων, δεν υπήρχε φέτος αρκετός χρόνος για να μεταφερθεί ο εξοπλισμός με φορτηγά από το Μπαχρέιν στη Σαουδική Αραβία. Αντ’ αυτού, τμήματα του εξοπλισμού μετάδοσης της F1, περίπου 65 τόνοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από την Ιαπωνία στη Σαουδική Αραβία. Για να λειτουργήσουν σωστά τα πράγματα σε τριάδες αγώνων σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, η F1 βασίζεται σε τρία ξεχωριστά σύνολα θαλάσσιων μεταφορών που εναλλάσσονται σύμφωνα με το πρόγραμμα της σεζόν
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της φετινής σεζόν αποτελεί η μεταφορά από το GP Λας Βέγκας στο GP Κατάρ μέσα σε λίγες. Το γεγονός ότι το GP Λας Βέγκας πραγματοποιείται Σάββατο είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς η διαφορά 10 ωρών θα έκανε ανέφικτη την έγκαιρη μεταφορά του εξοπλισμού στο Κατάρ, αφού ο καθαρός χρόνος πτήσης μεταξύ των δύο προορισμών (που απέχουν 8.000 μίλια) είναι 20 ώρες. To Boeing 777 που χρησιμοποιείται μπορεί να πραγματοποιήσει την πτήση με μόνο μία στάση για ανεφοδιασμό.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.