Τα 3 εκρηκτικά σπορ μοντέλα που οδηγήσαμε και κέρδισαν τις εντυπώσεις

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


Στο MotorOne δοκιμάζουμε όλα τα «γήινα» μοντέλα της αγοράς – από αυτοκίνητα πόλης μικρών διαστάσεων μέχρι πιο μεγάλα και πληθωρικά SUV.

Κάποιες φορές όμως, έρχονται στα χέρια μας και αυτά τα αυτοκίνητα που δεν τα αγοράζει κανείς απαραίτητα με το «μυαλό» και την λογική, αλλά κυρίως με το συναίσθημα. Αυτά τα μοντέλα είτε έχουν θηριώδη ισχύ, είτε οδηγοκεντρικό προφίλ, είτε απλά είναι γεμάτα χαρακτήρα, είτε – στην περίπτωση των BMW M5, Ford Mustang Dark Horse και Hyundai Ioniq 5 N – έχουν όλα τα παραπάνω.

Παρακάτω θα διαβάσετε την άποψή μας για τα τρία μοντέλα που κερδίζουν το ενδιαφέρον κάθε petrolhead, καθώς και links με τις αναλυτικές δοκιμές.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

BMW M5

BMW M5 (19)

Η 7η γενιά Μ5 – όπως και η προηγούμενη – είναι και τετρακίνητη! Ναι καλά διαβάσατε, ταυτόχρονα βέβαια δεν χάνει τον χαρακτηρισμό πισωκίνητη, έτσι όπως τη μάθαμε στις πέντε γενιές που προηγήθηκαν – και σαφώς στην προγενέστερη, που έκανε την μετάβαση στην νέα εποχή της.

Για να ακριβολογούμε όμως για την νεότερη, η G90 έρχεται με σωρεία αλλαγών που σχεδόν επανασυστήνεται με την προσθήκη ενός plug-in υβριδικού συστήματος. Το μεγάλο νέο λοιπόν είναι ότι μέσα στο 8άρι αυτόματο σασμάν της ZF φωλιάζει ένας ηλεκτροκινητήρας 197 ίππων και 280 Nm ροπής, ενώ με την 22αρα μπαταρία ιόντων λιθίου (18,6 kWh καθαρής χωρητικότητας) μπορεί να κινηθεί για σχεδόν 70 χλμ. αυτονομίας και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα.

BMW M5 (38)

Για την επαναφόρτιση, θα χρειαστείς δυο ώρες και ένα τέταρτο σε AC 11kW και θα μπορείς να καυχιέσαι ότι κινείσαι με ένα θωρηκτό συνολικής απόδοσης 727 ίππων και 1.000 Nm ροπής που σύμφωνα με τον κατασκευαστή όταν είναι χορτάτη η μπαταρία του μπορεί να δείξει κατανάλωση – άκουσον άκουσον – 1,6 λτ./100 χλμ.!

BMW M5 (28)

Το θετικό είναι ότι όσο κι αν μαστιγώνεις το εξηλεκτρισμένο θωρηκτό από την Βαυαρία, δεν μένεις από ηλεκτρικό μπουστάρισμα, κάτι εμφανέστατο στις επιταχύνσεις που σε κολλάνε στο κάθισμα. Η σοφιστικέ ενεργή τετρακίνηση με το πισωκίνητo set-up αλλάζει συνεχώς την κατανομή εμπρός πίσω ανάλογα με τις συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 3 διαφορετικά set up, από τα DSC modes (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και άλλα τόσα από τα M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Εν ολίγοις μπορείς να την απολαμβάνεις τόσο με τετρακίνηση, αλλά να μην ξεχνάς πως δοξάστηκε χρόνια τώρα, ως πισωκίνητη.

Ford Mustang Dark Horse

Ford Mustang Dark Horse (2)

Αν έπρεπε εν τάχει να περιγράψεις αυτοκίνητο και κατορθώματα, θα μιλούσες για έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα με μελωδία ηχητικά στεντόρεια, αρώματα καύσης από γαλόνια βενζίνης και μαλακή γόμα ελαστικού που αντιστέκεται στην υψηλή πρόσφυση. Κάπως έτσι και έχεις μια σύντομη περιγραφή της! Σήμερα σε μια εποχή που καταδικάζει οτιδήποτε θερμικό σηκώνει κεφάλι, όταν ζεις έτσι όπως απλόχερα μπορεί να σου προσφέρει στιγμές οδήγησης αυτή η Mustang Dark Horse, μπορείς να θεωρείσαι και με την βούλα επικηρυγμένος.

Ford Mustang Dark Horse (36)

Ένας αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός 5λιτρος V8, σε εισαγωγή, στρόφαλο, μπιέλες (σφυρήλατες) και εκκεντροφόρους, ώστε να κατοχυρώνει το δικαίωμα του ισχυρότερου για την ώρα που συναντάς σε Mustang, αναβάθμισε το μηχανολογικό του υπόβαθρο και κατάφερε ακόμα και φιμωμένος για την Ευρώπη να προσφέρει 453 ίππους και 540 Nm ροπής. Νούμερα ικανά για να προσφέρουν φλογερές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 263 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ.) στην βάρους σχεδόν 1.840 κιλών Mustang Dark Horse.

Ford Mustang Dark Horse (30)

Η Dark Horse διαβάζει σωστά το δρόμο, δεν αφήνει το αμάξωμα να χαζεύει και δεν επηρεάζει την άνεση, ενώ δείχνει ότι ο τομέας δράσης δεν είναι μόνο οι ευθείες, αλλά αναζητά με θέρμη στριφτερές διαδρομές. Αν της δώσεις το δικαίωμα η ουρά συχνά θα πάρει πρωτοβουλία πλαγιολίσθησης, με το τιμόνι, την ανάρτηση, το πλαίσιο και τα φρένα να συμβάλλουν στο συνολικό αποτέλεσμα χαμογελαστής έκφρασης για τον οδηγό της.

Hyundai IONIQ 5 N

HYUNDAI IONIQ 5 N TEST 2024 FORNT 3-4

Πάνω στη βάση λοιπόν του IONIQ 5, ενός αυτοκίνητου με συνεχείς παγκόσμιες βραβεύσεις από τότε που εμφανίστηκε, έρχεται ένας ξεκάθαρα υπέρμαχος της σπορ οδήγησης. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απασχόλησε την Hyundai N Division στην πράξη, στο δρόμο δηλαδή, κάνει… παπάδες!

Οι δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη προσφέρουν την συνδυαστική ισχύ των 609 ίππων που στην λειτουργία boost μεταφράζεται σε επιπλέον 41 ίππους για 10 δλ.. Η συνολική συνδυαστική ισχύς των 650 ίππων (με την χρήση του κόκκινου μπουτόν N Grin Boost) και η ροπή των 770 Nm είναι νούμερα που διαπρέπουν και δηλώνουν μυϊκή υπερεπάρκεια που εκδηλώνεται με καταιγιστικές επιταχύνσεις.

Hyundai IONIQ 5 N(46)

Πατάς και εξαφανίζεσαι, η ώθηση σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα, τα φρένα επίσης κάνουν θαύματα με τους σχεδόν 2,3 τόνους της κατασκευής, ενώ το ενισχυμένο με 42 επιπλέον πρόσθετα σημεία συγκόλλησης πλαίσιο και η αποδοτική καλοστημένη και σφιχτή ανάρτηση δημιουργούν ένα κομμάτι που εμπνέει εμπιστοσύνη να επιτεθείς στο στροφιλίκι. Δεν θα σε εντυπωσιάσει τόσο η τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα, παρά το γεγονός ότι δεν θα αργήσουν να έρθουν, όσο το γεγονός ότι σε μόλις 3,4 δλ. έχεις ολοκληρώσει τα 0-100 χλμ./ώρα και ότι τα χιλιόμετρα που μαζεύεις είναι εντυπωσιακά στο ταχύμετρο αλλά όχι τόσο στην αίσθηση που λαμβάνεις.

Hyundai IONIQ 5 N(2)

Όλα έρχονται πληθωρικά αλλά δεν τρομάζουν, ακόμα και αν πέσει το μάτι στα χιλιόμετρα που κινείσαι. Νιώθεις την αυτοπεποίθηση δίπλα σου, έναν απόλυτο έλεγχο και αναρωτιέσαι αν πρέπει να ανησυχήσεις για την ταχύτητά σου – η «τροχαία» επιβεβαιώνει ότι όχι μόνο θα έπρεπε να ανησυχείς, αλλά μάλλον να τους αφιερώσεις άμεσα το δίπλωμα και κάμποσα ευρώ, αλλά τέλος πάντων.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων