Το ηλεκτρικό «τέρας» της Mercedes AMG με 1341 ίππους είναι εδώ! – Cars Electric

Η Mercedes-AMG παρουσίασε πρόσφατα το GT XX Concept, προκαλώντας κύματα ενθουσιασμού – αλλά και διαφωνίας – στον κόσμο των performance αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δεν περνά απαρατήρητο: με εμφάνιση που χωρίζει το κοινό στα δύο, τεχνολογία από το μέλλον και επιδόσεις που απειλούν ακόμα και την Porsche Taycan Turbo GT, το GT XX δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο — είναι ένα τολμηρό preview του μέλλοντος της AMG.
Στην καρδιά αυτής της αποκάλυψης, βρίσκεται μια σημαντική υπόσχεση: το Mercedes-AMG προορίζεται να μεταμορφωθεί σε ένα πλήρως ηλεκτρικό sedan παραγωγής υψηλών επιδόσεων — το φημολογούμενο AMG GT4 EV — και να γίνει το απόλυτο statement της AMG στην ηλεκτρική εποχή.
Σχεδίαση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο – Έρωτας ή απογοήτευση με την πρώτη ματιά;
Το GT XX προκαλεί. Από όποια γωνία κι αν το δεις, οι σχεδιαστικές του επιλογές φωνάζουν “AMG”, αλλά με μια νεωτεριστική, ηλεκτρική ερμηνεία. Η χαμηλή σιλουέτα τύπου fastback και οι αναλογίες τετράθυρου coupe, συνδυάζονται με λεπτομέρειες υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης, ενώ η χαρακτηριστική μάσκα, εμπνέεται από ρύγχος καρχαρία, ενισχύοντας τον επιθετικό του χαρακτήρα.
Η μάσκα με ενεργά κλείστρα διαμορφώνεται δυναμικά για να εξισορροπεί την ψύξη και τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Οι τριπλοί προβολείς LED με DRL (Daytime Running Lights) θυμίζουν το αστέρι της Mercedes, δημιουργώντας μια μοναδική φωτεινή υπογραφή.
Στο πλάι, το GT XX διατηρεί αναλογίες κλασικού ICE (εσωτερικής καύσης) οχήματος, με τονισμένο καπό, χαμηλωμένη γραμμή οροφής και «φουσκωμένους» πίσω ώμους. Οι επίπεδες λαβές και τα frameless παράθυρα, ενισχύουν την καθαρή αισθητική, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε κάτι απρόσμενο: κυκλικά φωτιστικά στοιχεία που παραπέμπουν στη Ferrari 812 Superfast, με τη διαφορά πως εδώ έχουμε τριπλούς κύκλους, σε ένα στυλιστικό σχόλιο γεμάτο αυτοπεποίθηση. Ο ενεργός πίσω διαχύτης σε πλήρες πλάτος και η αναδιπλούμενη αεροτομή, προσθέτουν το κερασάκι στην τούρτα του performance design.
Mercedes-AMG: Εσωτερικό με τεχνολογία αιχμής και βιώσιμη πολυτέλεια
Περνώντας στο εσωτερικό, το GT XX αποτελεί επιτομή της τεχνολογικής αρμονίας και της οδηγικής εμπειρίας. Το πρωτότυπο διαθέτει ένα οδηγοκεντρικό ταμπλό με ψηφιακά όργανα και τεράστια κεντρική οθόνη infotainment — χαρακτηριστικά που αναμένεται να μεταφερθούν και στην έκδοση παραγωγής.
Το τιμόνι τύπου ζυγού, εμπνευσμένο από αγωνιστικά, πιθανόν να αντικατασταθεί από πιο συμβατικό σχέδιο, ωστόσο στοιχεία όπως τα χειριστήρια αφής, η φωτιζόμενη μπάρα αλλαγής λειτουργιών και το εξελιγμένο κάλυμμα του αερόσακου, φαίνεται ότι θα παραμείνουν.
Η AMG εισάγει καινοτομίες και στο υλικό: χρησιμοποιεί μια νέα, βιώσιμη εναλλακτική του δέρματος που ονομάζεται LABFIBER, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα αγωνιστικά ελαστικά. Η προσέγγιση αυτή αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της μάρκας στη βιωσιμότητα, χωρίς συμβιβασμούς στην αίσθηση πολυτέλειας.
Mercedes-AMG: Καταιγιστική ισχύς: 1341 ίπποι και επιτάχυνση που «παγώνει» τον χρόνο
Στο τεχνικό κομμάτι, το GT4 EV βασίζεται σε μια εντελώς νέα, αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα: την AMG.EA. Χάρη στους τρεις ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής (ένας εμπρός και δύο πίσω), από τη θυγατρική YASA της Mercedes στο Ηνωμένο Βασίλειο, το όχημα αγγίζει τη συγκλονιστική απόδοση των 1341 ίππων (986 kW).
Για όσους θέλουν κάτι πιο… «γήινο», θα διατίθεται και μια έκδοση με 945 ίππους (695 kW).
Επιδόσεις:
-
0–100 km/h σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα
-
Τελική ταχύτητα: 320 km/h
-
Τετρακίνηση και έξυπνη κατανομή ροπής
-
Εξελιγμένη ψύξη για βέλτιστη απόδοση
Mercedes-AMG: Ο ήχος… επιστρέφει! Με τεχνητό V8 και «ψεύτικες» αλλαγές ταχυτήτων
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στα EV, είναι η απουσία συναισθημάτων. Η AMG προσπαθεί να καλύψει αυτό το «συναισθηματικό κενό» με εξωτερικά ηχεία ενσωματωμένα στους προβολείς, τα οποία παράγουν προσομοιωμένο ήχο κινητήρα V8. Σε συνδυασμό με εικονικές αλλαγές ταχυτήτων, δημιουργείται μια πολυαισθητηριακή εμπειρία, που φέρνει τους οδηγούς πιο κοντά στην ένταση των ICE supercars.
Mercedes-AMG: Μπαταρία εμπνευσμένη από F1: Ταχύτητα, ισχύς και αυτονομία χωρίς συμβιβασμούς
Η ενεργειακή καρδιά του GT XX είναι μια υψηλής πυκνότητας μπαταρία άνω των 100 kWh, κατασκευασμένη με περισσότερα από 3.000 κυλινδρικά στοιχεία, το καθένα μεμονωμένα υγροψυχόμενο για βέλτιστη θερμοκρασία.
Φόρτιση:
-
Έως 400 χλμ. αυτονομίας ανακτώνται σε μόλις 5 λεπτά
-
Πλήρης αυτονομία: περίπου 724 χλμ.
-
800V σύστημα, έτοιμο για super fast charging υποδομές
Αντίπαλοι σε… αμηχανία – Ποιους “στοχοποιεί” η AMG;
Η AMG δεν μασάει τα λόγια της. Το GT4 EV θα ανταγωνιστεί μετωπικά τα κορυφαία ηλεκτρικά sedan επιδόσεων, όπως:
-
Porsche Taycan Turbo GT
-
Tesla Model S Plaid
-
Lucid Air Sapphire
-
Lotus Emeya
-
Polestar 5
-
Audi RS e-tron GT
-
Xiaomi SU7 Ultra
-
BMW i5 M60
Mercedes-AMG: Πότε έρχεται; Τιμή και ημερομηνίες κυκλοφορίας
Η επίσημη αποκάλυψη αναμένεται μέσα στο 2025, με την παραγωγή να ξεκινά το 2026. Θα λανσαριστεί ως μοντέλο 2027MY, πιθανόν με τιμή εκκίνησης άνω των $200.000. Αυτό το τοποθετεί σταθερά στην ultra-premium κατηγορία, δίπλα σε ηλεκτρικά έργα τέχνης – και τεχνολογίας.
Mercedes-AMG: Πώς σας φαίνεται το GT4 EV; Η AMG κάνει comeback ή αλλάζει για πάντα;
Θα αγοράζατε ένα ηλεκτρικό super sedan με ψεύτικο ήχο V8 και σχεδίαση που θυμίζει… όλα μαζί; Ή μήπως ο κόσμος δεν είναι έτοιμος για τόσο “ηλεκτρική” αλλαγή;
Πηγή: Mercedes-AMG
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.