Το νέο Range Rover EV είναι πιο γρήγορο από ποτέ και φορτίζει πριν τελειώσεις τον καφέ σου! – Cars Electric

Η Jaguar Land Rover ετοιμάζεται να φέρει την επανάσταση στην κατηγορία των πολυτελών SUV, με την κυκλοφορία ενός εντελώς νέου, μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικού Range Rover στις αρχές του 2026. Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο νέο μοντέλο της εταιρείας εδώ και τέσσερα χρόνια, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής ηλεκτροκίνησης.
Το όχημα θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια EMA (Electric Modular Architecture) – μια πλατφόρμα που υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις, κορυφαία τεχνολογία και μοντέρνα σχεδίαση. Μην το μπερδεύετε με την ηλεκτρική έκδοση της ναυαρχίδας Range Rover – το νέο μοντέλο θα σταθεί αυτόνομα, δίπλα στο σημερινό Velar, αλλά χωρίς να υιοθετεί το ίδιο όνομα, υπογραμμίζοντας τον εντελώς νέο χαρακτήρα του.
Παραγωγή με επένδυση εκατομμυρίων
Η JLR έχει ήδη επενδύσει 250 εκατομμύρια λίρες στο εργοστάσιο του Halewood, στο Merseyside, για να το μετατρέψει σε ένα υπερσύγχρονο κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Το νέο Range Rover EV, θα έχει μήκος περίπου 4,8 μέτρα και θα κατασκευάζεται σε πλήρως ανανεωμένες γραμμές παραγωγής, με αναβαθμισμένο βαφείο, ικανό να προσφέρει ακόμα και έντονες διχρωμίες οροφής. Οι πρώτες φωτογραφίες από δοκιμαστικά πρωτότυπα, δείχνουν ένα αμάξωμα πιο κομψό και δυναμικό από του Velar, με χαμηλή κεκλιμένη οροφή και σιλουέτα που θυμίζει κουπέ-SUV. Ο σχεδιασμός, μινιμαλιστικός και σύγχρονος, στοχεύει να επαναπροσδιορίσει την αισθητική των Range Rover.
Η τεχνολογία EMA
Η πλατφόρμα EMA είναι αποκλειστικά ηλεκτρική και θα υποστηρίξει τουλάχιστον τρία με τέσσερα νέα μοντέλα της JLR. Η τεχνολογία της αντλεί έμπνευση από τη ναυαρχίδα Range Rover Electric, αλλά έχει προσαρμοστεί για πιο μικρά SUV. Καρδιά του οχήματος είναι οι νέες μπαταρίες, που θα κατασκευάζονται στο Gigafactory της Tata στο Somerset. Θα υπάρχουν εκδόσεις περίπου 100kWh και 80kWh, με αυτονομία έως 600 χλμ., χάρη σε προηγμένη θερμική διαχείριση, που αυξάνει την απόδοση κατά 40% σε σχέση με το Jaguar I-Pace. Το ηλεκτρικό σύστημα 800V επιτρέπει φόρτιση DC έως 350kW, γεμίζοντας την μπαταρία από 10% στο 80% σε περίπου 20 λεπτά!
Επιδόσεις και οδήγηση
Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν σχεδιαστεί εσωτερικά, προσφέροντας ιδανικό συνδυασμό ισχύος και αντοχής. Σε διαμόρφωση διπλού κινητήρα, η ισχύς φτάνει τους 542 ίππους και η ροπή τα 850 Nm, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακές επιταχύνσεις. Η αεροδυναμική σχεδίαση και η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ, ενισχύουν την αποδοτικότητα και την αίσθηση πολυτέλειας. Δεν αποκλείεται να δούμε και έκδοση με έναν κινητήρα για μέγιστη αυτονομία, ιδανική για εκείνους που προτιμούν την οικονομία, χωρίς να θυσιάζουν την εμφάνιση.
Απόλυτη εκτός δρόμου ικανότητα
Παρά τον κομψό σχεδιασμό, η εκτός δρόμου απόδοση, παραμένει σήμα κατατεθέν της μάρκας. Το νέο Range Rover EV, θα διαθέτει το Terrain Response, επιτρέποντας την προσαρμογή του συστήματος τετρακίνησης σε διαφορετικά εδάφη – από άμμο και χαλίκι, μέχρι χιόνι και βραχώδεις διαδρομές. Η δυνατότητα διέλευσης από νερό μέχρι 900 χιλιοστά διατηρείται, ενώ η ηλεκτρονική διαχείριση πρόσφυσης, μπορεί να ελέγχει την ολίσθηση 100 φορές ταχύτερα, από τα μηχανικά συστήματα.
Τεχνολογία και άνεση
Το εσωτερικό θα αξιοποιεί την ηλεκτρική αρχιτεκτονική για προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης Επιπέδου 2+, όπως ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο και αυτόματη στάθμευση. Οι over-the-air αναβαθμίσεις, θα διατηρούν το όχημα τεχνολογικά επίκαιρο, ενώ η καμπίνα θα προσφέρει κορυφαία άνεση και την εμβληματική ορατότητα της Land Rover.
Κυκλοφορία και τιμή
Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2026, με την τιμή να τοποθετείται κοντά στις €75.500 για τη βασική έκδοση. Η είσοδος του νέου Range Rover EV υπόσχεται να ανατρέψει τα δεδομένα στα premium ηλεκτρικά SUV, προσφέροντας τον τέλειο συνδυασμό πολυτέλειας, τεχνολογίας και αυθεντικής ικανότητας εκτός δρόμου.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.