Το SUV της McLaren θα είναι ηλεκτρικό, ριζοσπαστικό και αμφιλεγόμενο – motorone.gr

Geely: Εκτοξεύει 11 δορυφόρους - Πώς αυτοί επηρεάζουν τα αυτοκίνητά της - motorone.gr


Η McLaren Automotive βρίσκεται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι, καθώς με το καθεστώς της νέας ιδιοκτησίας και ηγεσίας, ετοιμάζεται να αναθεωρήσει την γκάμα των μοντέλων της, παρουσιάζοντας, μεταξύ άλλων, και ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.

Τον Απρίλιο του 2025, η CYVN Holdings από το Άμπου Ντάμπι απέκτησε το τμήμα μοντέλων δρόμου και ένα μέρος της αγωνιστικής ομάδας Formula One της McLaren. Η CYVN συγχώνευσε αμέσως τη McLaren με τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, δημιουργώντας την McLaren Group Holdings, υπό την ηγεσία του Nick Collins, πρώην επικεφαλής της Jaguar Land Rover στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης.

Ο νέος CEO, σε αποκλειστική συνέντευξη στους Auto Express, δήλωσε: «Θα κάνουμε ό,τι έκανε πάντα η McLaren, αλλά θα το κάνουμε σε μεγαλύτερο βαθμό και ακόμα καλύτερα».

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Η McLaren W1, το υβριδικό supercar της εταιρείας, θα κυκλοφορήσει το 2026, ενώ θα ακολουθήσουν μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά SUV, πιθανότατα από το 2027.

Η McLaren εξερευνούσε την αγορά των SUV και υπό την ηγεσία του Michael Leiters, ο οποίος όμως έδωσε γρήγορα τη θέση του στον Collins, μετά την εξαγορά της CYVN. Ο Leiters υποστήριζε ότι μια τετράθυρη McLaren θα έπρεπε να είναι αντίπαλος της Ferrari Purosangue και της Aston Martin DBX. Το όραμά του ήταν η δημιουργία ενός σπορ SUV, το οποίο πιθανότατα θα κινείτο από μια λιγότερο ισχυρή έκδοση του κινητήριου συστήματος της W1, το οποίο συνδυάζει έναν V8 twin-turbo 4 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης.

Όμως, η ομάδα μηχανικών της Forseven, μέλος της McLaren Group Holdings, είχε ήδη σχεδιάσει ένα πολυτελές SUV, το οποίο ήταν πολύ κοντά στις επιβλητικές αναλογίες του Range Rover. Καθώς η Forseven δεν πρόκειται να λανσάρει το δικό της μοντέλο, είναι πιθανό αυτό το σχέδιο να καταλήξει στην McLaren.

Αυτό το σχέδιο είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που οραματίστηκε ο Leiters, όπως διαφορετικό είναι και το προτεινόμενο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. H προηγούμενη ηγεσία της McLaren δεν πίστευε ότι οι άνθρωποι που θα ήθελαν να αγοράσουν ένα από τα μοντέλα της θα επέλεγαν ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, κρίνοντας από το γεγονός ότι δύο από τους πιο σημαντικούς ανταγωνιστές της, η Ferrari και η Lamborghini, εγκατέλειπαν ή ανέβαλαν τα σχέδιά τους για αντίστοιχα μοντέλα.

Αυτό είναι το «ναρκοπέδιο» στο οποίο κινείται ο έξυπνος Nick Collins και η ομάδα του. Ως αρχιτέκτονας της τελευταίας γενιάς του Range Rover, ο Collins δημιούργησε την πλατφόρμα για να δεχτεί θερμικούς και αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες. Μιλώντας στο Auto Express, ανέφερε ότι η McLaren θα είναι εξίσου ευέλικτη.

«Πιστεύω ότι κάθε μάρκα πρέπει να έχει ένα μέλλον με πολλαπλά κινητήρια σύνολα», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος. «Ο ρυθμός των αλλαγών στους κανονισμούς και της υιοθέτησης από τους καταναλωτές είναι διαφορετικός σε διάφορα μέρη του κόσμου. Θα γίνει ποτέ η McLaren μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα; Απολύτως όχι».

Ο Collins δεν επιβεβαίωσε αν η τεχνολογία μπαταρίας και κινητήρων της Nio (επίσης μέλος της McLaren Group Holdings) θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της McLaren. Η CYVN κατέχει το 20% της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και βοηθάει την εταιρεία καθώς προσπαθεί να επεκταθεί στην Ευρώπη. «Έχουμε πρόσβαση σε ορισμένες τεχνολογίες της Nio με την άδειά μας. Και αυτό είναι μια καταπληκτική ευκαιρία, διότι, ειλικρινά, μερικές από τις καλύτερες τεχνολογίες αυτοκινήτων στον κόσμο βρίσκονται στην Κίνα», υποστηρίζει.

Ο Leiters πίστευε πάντα ότι για να κατασκευαστεί ένα πετυχημένο ηλεκτρικό supercar θα χρειαζόταν αλματώδης εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών, η οποία θα βελτίωνε την ενεργειακή πυκνότητα, ενισχύοντας τη μεγάλη διάρκεια λειτουργίας. Υπήρξαν επικοινωνίες με την BMW, προκειμένου η McLaren να αξιοποιήσει την αρχιτεκτονική της iX ή της Neue Klasse, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα.

Η CYVN κατάφερε όμως να επιτύχει συμφωνία με την Forseven, με τον Nick Collins στο επίκεντρο: «Αυτή η συναλλαγή με τη McLaren ήταν η αρχική μου πρόταση”, εξήγησε. Ο Collins ήρθε στη Forseven τον Ιανουάριο του 2024 και «σύντομα, άρχισα να προτείνω να εξετάσουμε [την εξαγορά]. Έτσι, ό,τι έκανε η Forseven από τα μέσα του περασμένου έτους και μετά, ήταν με μια εικόνα-στόχο για το πού φτάσαμε τον Απρίλιο».

Σε μία στιγμή, η McLaren Automotive – η οποία τα τελευταία χρόνια πέρναγε  από τη μία κρίση χρηματοδότησης στην άλλη, χάνοντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ το 2023 – βρίσκεται σε ισχυρότερη οικονομική βάση. Παρ’ όλα αυτά, το κόστος πρέπει να μειωθεί για να φτάσει στο «νεκρό σημείο», καταργώντας 500 θέσεις εργασίας σε όλο τον όμιλο.

«Έχουμε εξοφλήσει όλα τα χρέη», επιβεβαιώνει ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος. «Ανακεφαλαιοποιήσαμε την επιχείρηση και έχουμε ένα απίστευτο διοικητικό συμβούλιο».

Ο Luca di Montezemolo, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Ferrari  προστέθηκε ως σύμβουλος, ενώ το Δ.Σ. συμπληρώνεται από το πρώην αφεντικό της Rolls-Royce cars, Torsten Müller-Ötvös και τον εξαιρετικά έμπειρο εκτελεστικό πρόεδρο της McLaren, Paul Walsh.

Μαζί με τον Collins, αυτή η έμπειρη ομάδα θα πρέπει να αποφασίσει για το νέο χαρτοφυλάκιο της McLaren. Η Forseven εργάζεται πάνω σε ένα δεύτερο, πιο σπορ SUV για να ανταγωνιστεί το Range Rover Sport. Οι επικεφαλής πρέπει να αποφασίσουν για την τελική μορφή των SUV, τα κινητήρια σύνολα και την τιμή τους.

Ένα άλλο βασικό ερώτημα είναι πού – αλλά και πώς – θα συναρμολογηθούν. Με την εξαγορά της Gordon Murray Technologies, η CYVN απέκτησε τα δικαιώματα στο σύστημα κατασκευής iStream, τα δύο ηλεκτρικά οχήματα που ανέπτυσσε το τμήμα, καθώς και τις συμβουλές του ίδιου του Gordon Murray. Η διαδικασία iStream έχει σχεδιαστεί για να περιορίζει την πολυπλοκότητα και συνεπώς το βάρος, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορους τύπους οχημάτων και να παρέχει οικονομικά αποδοτική κατασκευή, ώστε οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να λανσάρουν εξειδικευμένα προϊόντα χαμηλού όγκου.

Το σύστημα θα μπορούσε να είναι κατάλληλο για τετραψήφια ετήσια παραγωγή, όμως δεν θα επαρκούσε αν η McLaren στοχεύει να παράγει το 25% του όγκου της Range Rover, δηλαδή περίπου 20.000 SUV ετησίως. Με την Κίνα να αποκλείεται για λόγους δασμών, είναι πιθανό η CYVN να θέλει να κατασκευάσει το εργοστάσιό της στη Μέση Ανατολή. Οι προκλήσεις όμως θα ήταν τεράστιες, δεδομένου ότι η τεχνογνωσία και η βάση προμηθευτών θα πρέπει να κατασκευαστούν από το μηδέν. Το πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιηθεί ένας υφιστάμενος κατασκευαστής με σύμβαση.

Εκκρεμούν και άλλες σημαντικές αποφάσεις για το χαρτοφυλάκιο. Οι τεράστιες απώλειες του 2023 προήλθαν από την McLaren Artura, καθώς καθυστέρησε να κυκλοφορήσει, ενώ, ένα προβληματικό εξάρτημα προκάλεσε πυρκαγιές σε μερικά οχήματα. Περαιτέρω προβλήματα λογισμικού κατέστρεψαν την κυκλοφορία του.

Τα στελέχη της πιθανότατα σκέφτονται μια πλήρη ανανέωση, ακολουθώντας την παράδοση της Ferrari, η οποία πρόσφατα μεταμόρφωσε την Roma στην Amalfi. Μία «επανεκκίνηση» θα έδινε την ευκαιρία στον Alister Whelan να εκφράσει τη νέα σχεδιαστική του γλώσσα σε ένα supercar, ενώ ένα νέο σήμα και μια νέα στρατηγική ονομασίας θα δημιουργούσε μεγαλύτερη διαφοροποίηση στη γκάμα.

Η McLaren εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο μιας πιο συναισθηματικής στρατηγικής μάρκετινγκ, που θα αντικατοπτρίζει την προσέγγιση που είχε το «Drive To Survive» και θα εξανθρωπίζει προσωπικότητες όπως ο ιδρυτής της, Bruce McLaren. «Η μάρκα είναι καταπληκτική», λέει ο Collins. «Βλέπετε τι συμβαίνει στους αγώνες. Είχα την τύχη να βρίσκομαι στο Silverstone {για το βρετανικό Grand Prix}. Η αγάπη για {το} πορτοκαλί Papaya {αγωνιστικό χρώμα της McLaren} είναι πρωτοφανής».

Ο νέος CEO καταλήγει: «Αυτό δεν έχει να κάνει με την επιβίωση τα επόμενα πέντε χρόνια ή την επόμενη εισφορά κεφαλαίου. Πρόκειται για την οικοδόμηση μιας βιώσιμα κερδοφόρας εταιρείας που επενδύει συνεχώς στον εαυτό της. Μια εταιρεία που βρίσκεται στην παγκόσμια σκηνή, για την οποία η χώρα θα πρέπει να είναι υπερήφανη».

Πρόκειται για ένα μεγάλο όραμα που απαιτεί ένα μεγαλόπνοο σχέδιο. Περιμένουμε να ακούσουμε περισσότερα επίσημα νέα πριν από το τέλος του έτους.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS
Απόδοση: Νίκος Ναούμ

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων