Ένα μοναδικό αυτοκίνητο με ξύλινο αμάξωμα και ηλικία ενός αιώνα – motorone.gr

Μία αποκλειστική Hispano Suiza H6C Nieuport-Astra Torpedo του 1924 έλαβε το βραβείο Best of Show στο 74ο Pebble Beach Concours d’Elegance, την πιο διάσημη εκδήλωση στον κόσμο των συλλεκτών αυτοκινήτων. Αυτό το εμβληματικό μοντέλο κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας του αεροπόρου και οδηγού αγώνων Andre Dubonnet.
Ως οδηγός αγώνων, ο Dubonnet αναζητούσε ένα αυτοκίνητο που να είναι ανταγωνιστικό και ανθεκτικό, αλλά και κομψό, ικανό να ξεχωρίζει σε ένα περιβάλλον που χαρακτηριζόταν από τον έντονο ανταγωνισμό των πιο δημοφιλών αγώνων της εποχής, όπως το θρυλικό Targa Florio, ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες αντοχής της εποχής.
Με αυτό το στόχο κατά νου, στράφηκε στη Hispano Suiza, η οποία, σε συνεργασία με τον κατασκευαστή αεροσκαφών Nieuport-Astra, δημιούργησε μια έκδοση που θα έμενε στην ιστορία ως «Tulipwood Torpedo» λόγω της εκτεταμένης χρήσης ξύλου και του μοναδικού σχήματος του αμαξώματος.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η βάση του μοντέλου ήταν ένα πλαίσιο Hispano-Suiza H6C εξοπλισμένο με έναν 8λιτρο κινητήρα εξοπλισμένο με εκκεντροφόρο επικεφαλής. Στη surbaissé (χαμηλωμένη) διαμόρφωσή του, διέθετε ένα χαμηλότερο ψυγείο από τις άλλες H6C και μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, σχεδιασμένο για να αντιμετωπίζει αξιόπιστα απαιτητικούς αγώνες αντοχής.
Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετήθηκε ένα αμάξωμα εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική της Nieuport-Astra, κατασκευασμένο από εξαιρετικά λεπτές λωρίδες από μαόνι, πάχους μόλις 3 χιλιοστών, συναρμολογημένες με χιλιάδες καρφιά αλουμινίου και βερνικωμένες με το χέρι. Το αποτέλεσμα ήταν μια εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή, βάρους μόλις 70 κιλών, ένα επαναστατικό επίτευγμα για εκείνη την εποχή.
Χάρη σε αυτή την καινοτομία, το αυτοκίνητο όχι μόνο ξεχώριζε για την κομψότητά του, αλλά επέτρεψε επίσης στον Dubonnet να ανταγωνιστεί ισάξια τις άλλες μάρκες και να τερματίσει σε μια αξιόλογη 6η θέση στο Targa Florio και την 5η θέση στο Coppa Florio.
Μετά τη χρήση του αυτοκινήτου σε αγώνες, ο Dubonnet το προσάρμοσε για χρήση στο δρόμο με παρμπρίζ, φώτα και άλλες λεπτομέρειες. Λίγο αργότερα, αποφάσισε να το πουλήσει. Το αυτοκίνητο άλλαξε πολλές φορές χέρια μεταξύ συλλεκτών από διάφορα μέρη του κόσμου.
Παρά το γεγονός ότι υπέστη ελαφρές ζημιές κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και το πέρασμα του χρόνου, η αρχική του κατάσταση έχει διατηρηθεί. Για αυτόν τον λόγο, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 2022 πωλήθηκε σε δημοπρασία το 2022 έναντι του αστρονομικού ποσού των 9.245.000 δολαρίων.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.