Αγορά Αυτοκινήτου: Άνοδος 9% στις ταξινομήσεις τον Απρίλιο σε σχέση με πέρσι
Αυξημένες κατά 9% ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Απρίλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 14.656 οχήματα έναντι 13.445 το 2024.
Συνολικά ωστόσο η ελληνική αγορά συνεχίζει να καταγράφει πτώση -4,5% το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.
Μειωμένες είναι και οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-10,5%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται σημαντική άνοδος 107,6%!
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Απρίλιος
2025
Απρίλιος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια
επιβατικά
14.656
13.445
9,0%
Καινούργια
φορτηγά
(ελαφρά
και βαρέα)
923
819
12,7%
Καινούργια
λεωφορεία
97
81
19,8%
Ιανουάριος
– Απρίλιος
2025
Ιανουάριος
– Απρίλιος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια
επιβατικά
47.851
50.113
-4,5%
Καινούργια
φορτηγά
(ελαφρά
και βαρέα)
3.312
3.701
-10,5%
Καινούργια
λεωφορεία
353
170
107,6%
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο τετράμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-4,5%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment
Απρίλιος
2025
Απρίλιος
2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Απρίλιος
2025
Ιανουάριος – Απρίλιος
2024
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)
A
10,5%
6,8%
+3,8
7,0%
6,4%
+0,6
A-SUV
2,5%
4,4%
-1,8
2,5%
2,8%
-0,3
(A TOTAL)
(13,1%)
(11,1%)
(+2,0)
(9,5%)
(9,2%)
(+0,3)
B
21,3%
23,9%
-2,6
20,9%
25,4%
-4,5
B-SUV
34,7%
34,0%
+0,7
35,6%
33,0%
+2,6
(B TOTAL)
(56,1%)
(57,9%)
(-1,8)
(56,4%)
(58,4%)
(-1,9)
C
7,2%
6,9%
+0,3
7,4%
7,4%
+0,0
C-SUV
14,9%
15,3%
-0,4
18,0%
16,5%
+1,5
(C TOTAL)
(22,1%)
(22,2%)
(-0,1)
(25,4%)
(23,9%)
(+1,5)
D
0,7%
1,7%
-1,1
1,1%
1,8%
-0,8
D-SUV
5,2%
3,7%
+1,6
5,2%
4,3%
+0,9
(D TOTAL)
(5,9%)
(5,4%)
(+0,5)
(6,2%)
(6,1%)
(+0,1)
E
0,1%
0,1%
+0,0
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,4%
0,6%
-0,1
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,6%)
(-0,1)
(0,5%)
(0,5%)
(-0,0)
F-G
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,2%
0,3%
-0,1
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,3%)
(0,4%)
(-0,2)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,1)
SPORTS
0,2%
0,2%
+0,0
0,1%
0,2%
-0,0
MPV
0,0%
0,0%
-0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
1,8%
2,1%
-0,2
1,4%
1,3%
+0,0
(SUV TOTAL)
(58,1%)
(58,1%)
(-0,1)
(61,9%)
(57,3%)
(+4,7)
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,9%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 4-μηνο έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 5,5% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15,2%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,4%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Απρίλιος
2025
Απρίλιος
2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιανουάριος – Απρίλιος
2025
Ιανουάριος – Απρίλιος
2024
Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘25
Βενζίνη
35,2%
45,1%
-9,9
34,4%
41,7%
-7,3
28,7%
Πετρέλαιο
3,7%
9,3%
-5,7
3,7%
10,3%
-6,6
9,5%
Υβριδικά (HEV)
47,9%
33,6%
+14,3
48,5%
36,3%
+12,1
35,5%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
5,6%
5,8%
-0,2
6,0%
5,6%
+0,4
7,6%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
4,3%
4,5%
-0,2
5,5%
4,4%
+1,2
15,2%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
-0,0
0,0%
0,1%
-0,1
3,4%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
3,3%
1,6%
+1,7
1,9%
1,7%
+0,3
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2025
Μάρτιος 2024
Μεταβολή
Ιαν. – Μάρ. 2025
Ιαν. – Μάρ. 2025
Μεταβολή
ΕΕ(1)
1.029.519
1.031.889
-0,2%
2.715.008
2.768.982
-1,9%
ΕΕ 14(2)
898.828
909.856
-1,2%
2.363.563
2.421.784
-2,4%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
1.065.525
1.065.637
+0,0%
2.801.555
2.849.140
-1,7%
Ελλάδα
12.719
12.465
+2,0%
33.196
36.668
-9,5%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.