Αγορά αυτοκινήτου: Πτώση στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις, στην κορυφή παραμένουν τα υβριδικά αυτοκίνητα
Σημαντική πτώση κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη – την μεγαλύτερη των τελευταίων δέκα μηνών.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), κατά τον μήνα Ιούνιο, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 7,3% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε 1,01 εκατ. οχήματα.
Η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται, όμως η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς, λειτουργώντας ως τροχοπέδη και στις πωλήσεις.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η ACEA σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί – πιο ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της ζήτησης θα είναι καθοριστικά για να επιταχυνθεί η μετάβαση».
Το πρόβλημα που δημιουργείται εν προκειμένω για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σημαντικό, καθώς τα μερίδια πωλήσεων στην Κίνα συρρικνώνονται. Τόσο η Volkswagen όσο και η BMW και η Mercedes-Benz χάνουν σημαντικά μερίδια από την κινεζική αγορά, εν μέρει λόγω του υψηλού ανταγωνισμού από τις εγχώριες εταιρείες.
Σε πρόσφατη σύσκεψη, η Κομισιόν παρουσίασε έναν μηχανισμό στον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να έχουν μια προθεσμία τριών ετών (αρχής γενομένης από το 2025) για να κατεβάσουν τους συνολικούς ρύπους των οχημάτων τους σε ένα προκαθορισμένο όριο (93,6 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο). Η ευελιξία αυτή επετράπη προκειμένου να διευκολυνθούν οι εταιρείες να επιτύχουν τους στόχους τους, καθώς μετά τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τα περιθώρια κερδοφορίας περιορίστηκαν σημαντικά.
Ανάμεσα στις κύριες αγορές που παρατηρήθηκαν μειώσεις στις ταξινομήσεις ήταν η Γαλλία και η Ιταλία, με -6,7% και -17,4% αντίστοιχα, για τον μήνα Ιούνιο. Όμως η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη σημείωσε μια πολύ σημαντική πτώση στις ταξινομήσεις: -13,8% για τον μήνα Ιούνιο και -4,7% συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 15,6% του μεριδίου της αγοράς της Ε.Ε., σημειώνοντας μια μετριοπαθή αύξηση από το 12,5% για το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς και παραμένουν η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών της Ε.Ε.. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.