Αγορά Αυτοκινήτου: Στις 78.165 οι ταξινομήσεις το Ά εξάμηνο του 2025
Ελαφρώς αυξημένες κατά 3,6% ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 14.651 οχήματα έναντι 14.147 πέρσι.
Συνολικά η ελληνική αγορά ανέκαμψε και έφτασε το πρώτο εξάμηνο στα περσινά επίπεδα. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2025 έκλεισε στις 78.165 ταξινομήσεις, έναντι 78.020 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024 (+0,2%).
Μειωμένες το πρώτο μισό του έτους είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-7%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται άνοδος 7,4%!
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οι ταξινομήσεις αναλυτικά
Ιούνιος
2025
Ιούνιος
2024
Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά
14.651
14.147
3,6%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
1.135
1.446
-21,5%
Καινούργια λεωφορεία
137
40
242,5%
Ιανουάριος – Ιούνιος
2025
Ιανουάριος – Ιούνιος
2024
Μεταβολή
2025/2024
Καινούργια επιβατικά
78.165
78.020
0,2%
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)
5.486
5.901
-7,0%
Καινούργια λεωφορεία
540
503
7,4%
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 34,7% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 21,4% που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,4%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.
Ταξινομήσεις ανά κατηγορία
Segment
Ιούνιος
2025
Ιούνιος
2024
Διαφορά
Ιαν. – Ιούν.
2025
Ιαν. – Ιούν.
2024
Διαφορά
A
9,2%
8,2%
0,9
8,1%
7,5%
+0,6
A-SUV
2,4%
6,2%
-3,8
2,6%
4,5%
-1,9
(A TOTAL)
(11,5%)
(14,4%)
(-2,9)
(10,7%)
(12,0%)
(–1,3)
B
24,3%
23,7%
0,6
21,4%
24,8%
-3,4
B-SUV
31,1%
35,7%
-4,6
34,7%
32,9%
+1,9
(B TOTAL)
(55,5%)
(59,4%)
(-4,0)
(56,2%)
(57,7%)
(–1,5)
C
4,9%
4,6%
0,3
6,7%
6,8%
-0,1
C-SUV
17,3%
14,6%
+2,7
17,3%
15,6%
+1,7
(C TOTAL)
(22,2%)
(19,3%)
(+2,9)
(24,0%)
(22,3%)
(+1,7)
D
1,1%
1,8%
-0,8
1,0%
1,7%
-0,7
D-SUV
7,3%
3,4%
+3,9
5,6%
4,0%
+1,5
(D TOTAL)
(8,4%)
(5,2%)
(+3,1)
(6,6%)
(5,7%)
(+0,9)
E
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
0,4%
0,3%
+0,1
0,4%
0,4%
+0,0
(E TOTAL)
(0,5%)
(0,4%)
(+0,1)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)
F-G
0,2%
0,1%
+0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,3%
0,2%
0,0
0,2%
0,3%
-0,1
(F-G TOTAL)
(0,4%)
(0,4%)
(0,1)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,0)
SPORTS
0,4%
0,1%
+0,3
0,2%
0,2%
+0,1
MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
MPV-M/COMBI
1,1%
0,8%
+0,3
1,5%
1,2%
+0,3
(SUV TOTAL)
(58,7%)
(60,4%)
(-1,7)
(60,8%)
(57,6%)
(+3,2)
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0
Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,4%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 6-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54,7% της συνολικής αγοράς!
Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα διατηρούνται σε ποσοστό 5,5% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15,4%.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,1%).
Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης
Ιούνιος
2025
Ιούνιος
2024
Διαφορά
Ιαν. – Ιούν.
2025
Ιαν. – Ιούν.
2024
Διαφορά
Μερίδιο
στην
ΕΕ
Ιαν.-Μάι. ‘25
Βενζίνη
32,1%
36,9%
-4,9
34,1%
40,7%
-6,6
28.,6%
Πετρέλαιο
2,0%
7,3%
-5,3
2,9%
9,2%
-6,3
9,5%
Υβριδικά (HEV)
48,8%
45,6%
+3,3
48,4%
39,3%
+9,1
35,1%
Plug in Υβριδικά (PHEV)
6,9%
4,2%
+2,7
6,3%
5,2%
+1,1
8,2%
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
5,9%
5,3%
+0,6
5,5%
4,3%
+1,2
15,4%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
3,3%
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
4,3%
0,7%
+3,6
2,9%
1,4%
+1,5
Ευρωπαϊκή αγορά
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2025
Μάιος 2024
Μεταβολή
Ιανουάριος – Μάιος
2025
Ιανουάριος – Μάιος
2025
Μεταβολή
ΕΕ(1)
926.582
911.581
+1,6%
4.566.970
4.594.302
-0,6%
ΕΕ 14(2)
803.928
790.723
+1,7%
3.968.072
4.006.605
-1,0%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
963.124
944.645
+2,0%
4.721.555
4.740.214
-0,4%
Ελλάδα
15.670
13.760
+13,9%
63.515
63.873
-0,6%
(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.