Αγορά Αυτοκινήτου: Στις 78.165 οι ταξινομήσεις το Ά εξάμηνο του 2025

Google News icon


Ελαφρώς αυξημένες κατά 3,6% ήταν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 14.651 οχήματα έναντι 14.147 πέρσι.

Συνολικά η ελληνική αγορά ανέκαμψε και έφτασε το πρώτο εξάμηνο στα περσινά επίπεδα. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2025 έκλεισε στις 78.165 ταξινομήσεις, έναντι 78.020 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024 (+0,2%).

Μειωμένες το πρώτο μισό του έτους είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (-7%). Στα λεωφορεία αντίθετα, καταγράφεται άνοδος 7,4%!

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Ιούνιος
 2025

Ιούνιος
 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά
14.651
14.147
3,6%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.135
1.446
-21,5%

Καινούργια λεωφορεία
137
40
242,5%

Ιανουάριος –  Ιούνιος

2025

Ιανουάριος –  Ιούνιος

 2024

Μεταβολή

2025/2024

Καινούργια επιβατικά
78.165
78.020
0,2%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

5.486
5.901
-7,0%

Καινούργια λεωφορεία
540
503
7,4%

 

Σε ότι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 34,7% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) με 21,4% που όμως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,4%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα CSUV.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment

Ιούνιος
 2025

Ιούνιος
 2024

Διαφορά

Ιαν. – Ιούν.
 2025

Ιαν. Ιούν.
 2024

Διαφορά

 

A
9,2%
8,2%
0,9
8,1%
7,5%
+0,6

A-SUV
2,4%
6,2%
-3,8
2,6%
4,5%
-1,9

(A TOTAL)
(11,5%)
(14,4%)
(-2,9)
(10,7%)
(12,0%)
(–1,3)

B
24,3%
23,7%
0,6
21,4%
24,8%
-3,4

B-SUV
31,1%
35,7%
-4,6
34,7%
32,9%
+1,9

(B TOTAL)
(55,5%)
(59,4%)
(-4,0)
(56,2%)
(57,7%)
(–1,5)

C
4,9%
4,6%
0,3
6,7%
6,8%
-0,1

C-SUV
17,3%
14,6%
+2,7
17,3%
15,6%
+1,7

(C TOTAL)
(22,2%)
(19,3%)
(+2,9)
(24,0%)
(22,3%)
(+1,7)

D
1,1%
1,8%
-0,8
1,0%
1,7%
-0,7

D-SUV
7,3%
3,4%
+3,9
5,6%
4,0%
+1,5

(D TOTAL)
(8,4%)
(5,2%)
(+3,1)
(6,6%)
(5,7%)
(+0,9)

E
0,1%
0,1%
-0,1
0,1%
0,1%
-0,0

E-SUV
0,4%
0,3%
+0,1
0,4%
0,4%
+0,0

(E TOTAL)
(0,5%)
(0,4%)
(+0,1)
(0,5%)
(0,5%)
(+0,0)

F-G
0,2%
0,1%
+0,1
0,1%
0,1%
+0,0

F-G-SUV
0,3%
0,2%
0,0
0,2%
0,3%
-0,1

(F-G TOTAL)
(0,4%)
(0,4%)
(0,1)
(0,4%)
(0,4%)
(-0,0)

SPORTS
0,4%
0,1%
+0,3
0,2%
0,2%
+0,1

MPV
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0

MPV-M/COMBI
1,1%
0,8%
+0,3
1,5%
1,2%
+0,3

(SUV TOTAL)
(58,7%)
(60,4%)
(-1,7)
(60,8%)
(57,6%)
(+3,2)

 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0

 

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,4%) καινούρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο 6-μηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54,7% της συνολικής αγοράς!

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα διατηρούνται σε ποσοστό 5,5% της αγοράς, ποσοστό που θα μπορούσε να είναι υψηλότερο αν το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» λειτουργούσε απρόσκοπτα. Συγκριτικά, το ποσοστό των ηλεκτρικών στην Ε.Ε βρίσκεται πολύ ψηλότερα, στο 15,4%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,1%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

Ιούνιος
 2025

Ιούνιος
 2024

Διαφορά

Ιαν.Ιούν.
 2025

Ιαν. Ιούν.
 2024

Διαφορά

Μερίδιο 
στην
ΕΕ
Ιαν.-Μάι. ‘25

Βενζίνη
32,1%
36,9%
-4,9
34,1%
40,7%
-6,6
28.,6%

Πετρέλαιο
2,0%
7,3%
-5,3
2,9%
9,2%
-6,3
9,5%

Υβριδικά (HEV)
48,8%
45,6%
+3,3
48,4%
39,3%
+9,1
35,1%

Plug in Υβριδικά (PHEV)
6,9%
4,2%
+2,7
6,3%
5,2%
+1,1
8,2%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)
5,9%
5,3%
+0,6
5,5%
4,3%
+1,2
15,4%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)
0,0%
0,0%
+0,0
0,0%
0,0%
-0,0
3,3%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

4,3%
0,7%
+3,6
2,9%
1,4%
+1,5

 

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:

Μάιος 2025

Μάιος 2024

Μεταβολή

Ιανουάριος – Μάιος
2025

Ιανουάριος – Μάιος
 2025

 
Μεταβολή

ΕΕ(1)
926.582
911.581
+1,6%
4.566.970
4.594.302
-0,6%

ΕΕ 14(2)
803.928
790.723
+1,7%
3.968.072
4.006.605
-1,0%

ΕΕ(1) + EFTA(3)
963.124
944.645
+2,0%
4.721.555
4.740.214
-0,4%

Ελλάδα
15.670
13.760
+13,9%
63.515
63.873
-0,6%

 

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων