Αγορά αυτοκινήτου: Συνεχίζει η ανοδική πορεία για τον Οκτώβριο, με ώθηση 11,4% σε σχέση με πέρσι – motorone.gr

Google News icon


Η αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να παρουσιάζει ανοδική πορεία, καθώς, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις για τον μήνα Οκτώβριο ανήλθαν σε 10.768 οχήματα έναντι 9.670 το 2024.

Αυτό βοήθησε έτσι ώστε συνολικά η ελληνική αγορά να σημειώνει άνοδο 4,5% το πρώτο δεκάμηνο συγκριτικά με πέρσι. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουάριος – Οκτώβριος 2025 έκλεισε στις 123.000 ταξινομήσεις, έναντι 117.705 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024.

Αυξημένες είναι οι ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων φορτηγών (+10,8%), ενώ κατακόρυφη αύξηση καταγράφουν εκείνες των λεωφορείων (+124,2%).

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Οι ταξινομήσεις αναλυτικά

Οκτώβριος
2025

Οκτώβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Ιανουάριος

Οκτώβριος
2025

Ιανουάριος

Οκτώβριος
2024

Μεταβολή
2025/2024

Καινούργια επιβατικά

10.768

9.670

11,4%

123.000

117.705

4,5%

Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα)

1.156

1.043

10,8%

9.597

9.361

2,5%

Καινούργια λεωφορεία

74

33

124,2%

823

791

4,0%

 

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, και το 2025 δημοφιλέστερη παραμένει η BSUV με ποσοστό 36% επί του συνόλου των ταξινομήσεων. Ακολουθούν τα C-SUV, με 26%, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα supermini (B) με ποσοστό 16%.

Ταξινομήσεις ανά κατηγορία

Segment

Οκτώβριος
 2025

Οκτώβριος
 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2025

Ιανουάριος Οκτώβριος
 2024

Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)

A

4,1%

5,3%

-1,3

6,9%

7,1%

-0,2

A-SUV

2,2%

2,8%

-0,7

2,4%

4,1%

-1,7

(A TOTAL)

(6,2%)

(8,2%)

(-1,9)

(9,3%)

(11,2%)

(–1,9)

B

16,0%

17,8%

-1,8

20,4%

23,9%

-3,5

B-SUV

36,0%

32,2%

+3,8

35,6%

32,7%

+2,9

(B TOTAL)

(52,0%)

(49,9%)

(+2,1)

(56,0%)

(56,6%)

(–0,5)

C

5,1%

10,5%

-5,4

6,2%

6,8%

-0,6

C-SUV

26,0%

21,2%

+4,8

18,9%

16,9%

+2,0

(C TOTAL)

(31,1%)

(31,7%)

(-0,6)

(25,1%)

(23,7%)

(+1,4)

D

0,5%

1,7%

-1,2

0,9%

1,8%

-0,9

D-SUV

8,8%

6,3%

+2,5

6,3%

4,6%

+1,7

(D TOTAL)

(9,3%)

(8,0%)

(+1,3)

(7,2%)

(6,4%)

(+0,8)

E

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,5%

0,4%

+0,1

0,4%

0,4%

+0,0

(E TOTAL)

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0)

(0,5%)

(0,5%)

(+0,0)

F-G

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

+0,0

F-G-SUV

0,2%

0,3%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,2%)

(0,4%)

(-0,2)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,1)

SPORTS

0,1%

0,2%

-0,1

0,2%

0,2%

+0,1

MPV

0,0%

0,0%

+0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

0,5%

1,0%

-0,6

1,2%

1,1%

+0,1

(SUV TOTAL)

(73,6%)

(63,2%)

(+10,4)

(63,9%)

(58,9%)

(+4,9)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

 

Σε επίπεδο κινητήρων, τα υβριδικά (HEV & MHEV) συνεχίζουν να κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση καθώς ένα στα δύο (50%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο δεκάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plugin hybrid (PHEV), το ποσοστό φτάνει σχεδόν το 58% της συνολικής αγοράς! Μάλιστα, τα PHEV σημείωσαν άνοδο 4,4% τον φετινό Οκτώβριο σε σχέση με τον περσινό.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούν το 5,7% της αγοράς, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση στο δεκάμηνο (+0,1%) αλλά όχι και τον Οκτώβριο που σημείωσαν πτώση -2%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (21,4%).

Ταξινομήσεις ανά καύσιμο / σύστημα κίνησης

Οκτώβριος
 2025

Οκτώβριος
 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2025

Ιανουάριος – Οκτώβριος
 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Σεπ. ‘25

Βενζίνη

21,4%

26,9%

-5,5

30,4%

37,2%

-6,9

27,7%

Πετρέλαιο

2,7%

4,1%

-1,4

3,3%

7,6%

-4,3

9,3%

Υβριδικά (HEV)

52,4%

48,3%

+4,1

50,0%

41,8%

+8,2

34,7%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

12,2%

7,8%

+4,4

7,5%

5,8%

+1,7

9,0%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

7,4%

9,5%

-2,0

5,7%

5,5%

+0,1

16,1%

Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9%

3,5%

+0,4

3,1%

2,0%

+1,2

3,2%

 

Ευρωπαϊκή αγορά

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Οκτώβριο ως εξής:

Σεπτέμβριος 2025

Σεπτέμβριος 2024

Μεταβολή

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
2025

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος
 2025

 
Μεταβολή

ΕΕ(1)

888.672

807.909

+10,0%

8.057.335

7.987.177

+0,9%

ΕΕ 14(2)

764.938

704.525

+8,6%

6.962.747

6.949.215

+0,2%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

923.985

841.736

+9,8%

8.350.355

8.263.049

+1,1%

Ελλάδα

12.273

9.661

+27,0%

112.232

108.035

+3,9%

 

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων