Ανατροπή στην Alfa Romeo: «Φρένο» στα ηλεκτρικά έως το 2027

Ανατροπή στην Alfa Romeo: «Φρένο» στα ηλεκτρικά έως το 2027


Η Alfa Romeo αλλάζει ριζικά τη στρατηγική της, βάζοντας προσωρινό «φρένο» στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της μάρκας, Santo Ficili, η εταιρεία δεν θα παρουσιάσει κανένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το τέλος του 2027, ακυρώνοντας τους πλήρως ηλεκτρικούς διαδόχους των Giulia και Stelvio. Αυτό σημαίνει ότι η ιταλική φίρμα εγκαταλείπει —προς το παρόν— το σχέδιο να μετατραπεί αποκλειστικά σε ηλεκτρική από το 2027, όπως αρχικά είχε ανακοινώσει.

Αλλαγή στρατηγικής και νέα προσέγγιση

Κατά την πρόσφατη παρουσίαση της ανανεωμένης Tonale στα μέσα Οκτωβρίου, ο Ficili εξήγησε, ότι η ευρωπαϊκή αγορά για μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα παρουσιάζει πτώση, ενώ τα plug-in υβριδικά, γνωρίζουν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση. Έτσι, η Alfa Romeo θα υιοθετήσει μια πιο «ρεαλιστική» προσέγγιση, προσφέροντας συνδυασμό ηλεκτρικών και θερμικών εκδόσεων, αντί για αποκλειστικά EVs.

Η μητρική εταιρεία Stellantis, έχει ήδη αναθεωρήσει τον σχεδιασμό της για να στηρίξει αυτή τη στρατηγική. Η πλατφόρμα STLA Medium, που υποστηρίζει τόσο ηλεκτρικούς όσο και κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιτρέπει στην Alfa Romeo να μειώσει τα κόστη και να αξιοποιήσει υπάρχουσες τεχνολογίες χωρίς ριζικές αλλαγές.

Οικονομικά και αγοραστικά οφέλη

Όπως επισημαίνει ο αναλυτής Matthias Schmidt (Schmidt Automotive Research), η αλλαγή κατεύθυνσης είναι απολύτως λογική, από οικονομικής σκοπιάς. Οι αγοραστές δείχνουν διστακτικοί απέναντι στα μεγάλα ηλεκτρικά, προτιμώντας ευέλικτες λύσεις με υβριδική τεχνολογία. Η Stellantis, με αυτόν τον τρόπο, δίνει στη μάρκα τη δυνατότητα να προσφέρει πιο προσιτές και πρακτικές επιλογές, ενισχύοντας την εμπορική της παρουσία τα επόμενα χρόνια.

Τέλος εποχής για το «Dare Forward 2030»

Το αρχικό σχέδιο του πρώην CEO της Stellantis, Carlos Tavares, προέβλεπε ότι η Alfa Romeo θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2025, και θα είχε πλήρως ηλεκτρική γκάμα έως το 2030. Όμως, το φιλόδοξο αυτό πλάνο εγκαταλείφθηκε μέσα στο 2024. Ο διάδοχός του, Antonio Filosa, αναμένεται να παρουσιάσει το νέο στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026, το οποίο θα περιλαμβάνει όχι μόνο νέα μοντέλα αλλά και αναδιάρθρωση στο δίκτυο αντιπροσώπων και στις εσωτερικές δομές.

Νέα κατεύθυνση: συμπαγή και μεσαία μοντέλα

Ο Ficili ξεκαθαρίζει ότι στο μέλλον η Alfa Romeo, θα εστιάσει στις μικρές, συμπαγείς και μεσαίες κατηγορίες, αφήνοντας τα μεγάλα πολυτελή οχήματα, σε άλλες μάρκες του ομίλου. «Τα μεγάλα μοντέλα, δεν ανήκουν στο πεδίο δράσης της μάρκας μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Giulia και Stelvio: Διατηρώντας το ενδιαφέρον

Τα εμβληματικά Giulia (2015) και Stelvio (2017) συνεχίζουν να αποτελούν θεμέλιο λίθο της γκάμας. Παρότι οι ηλεκτρικοί διάδοχοί τους ακυρώθηκαν, η Alfa Romeo διατηρεί το ενδιαφέρον γύρω από αυτά μέσα από ειδικές εκδόσεις και συνεργασίες, όπως αυτή με την ιστιοπλοϊκή ομάδα Luna Rossa.

Η ανανεωμένη Tonale

Το Tonale, που πρωτοεμφανίστηκε το 2022, ανανεώθηκε πρόσφατα με πιο δυναμική σχεδίαση εμπρός μέρους και κινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6e. Προσφέρεται:

  • Ως ήπια υβριδικό 1.5 λίτρων με 173 ίππους,

  • Ως PHEV 1.3 λίτρων με 266 ίππους,

  • Και, σε ορισμένες αγορές, με ντίζελ κινητήρα 1.6 λίτρων με 128 ίππους.

Παρότι οι πωλήσεις του Tonale μειώθηκαν κατά 42% (σε περίπου 11.000 μονάδες από Ιανουάριο έως Αύγουστο), το νέο Alfa Romeo Junior, κατάφερε να ενισχύσει τη συνολική παρουσία της μάρκας, οδηγώντας σε αύξηση 37% στην Ευρώπη (41.200 μονάδες συνολικά). Αντίθετα, οι Giulia και Stelvio σημείωσαν πτώση 24% και 40% αντίστοιχα.

Επιστροφή στις ΗΠΑ

Στην αμερικανική αγορά, οι πωλήσεις παρουσίασαν μείωση κατά 30% (περίπου 5.000 οχήματα τον Σεπτέμβριο), ωστόσο ο Ficili αναφέρει ότι η κατάσταση βελτιώνεται σταδιακά, μετά τις πρόσφατες προσαρμογές τιμών και τη στήριξη των αντιπροσώπων, που απορρόφησαν μέρος των επιπλέον δασμών. Η απόφαση της Alfa Romeo να καθυστερήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αντικατοπτρίζει μια νέα, πιο ρεαλιστική στρατηγική: προτεραιότητα στην κερδοφορία και στην ευελιξία, χωρίς να χάνει το πάθος και το DNA, που την καθιστούν μία από τις πιο εμβληματικές μάρκες της Ευρώπης.

Πηγή: Automobilwoche

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων