Αποστολή στην Κίνα: Η Changan Automobile μοιράζεται το μέλλον μαζί μας (+videos)

Πώς θα σας φαινόταν ένα σπορ σεντάν χωρίς πίσω παρμπρίζ, ένα οικογενειακό SUV που γίνεται pick-up, ή ένα προσωπικό drone; Μια επίσκεψη στον Όμιλο Changan Automobile διέλυσε και το παραμικρό ίχνος δυσπιστίας για την παραγωγική δυνατότητα και την ικανότητα εξέλιξης νέων τεχνολογιών που διακρίνει τους Κινέζους. Η Changan κάνει το μότο της “Sharing The Future” πράξη και μοιράζεται το μέλλον της μαζί μας.
Το προβλέπαμε, το λέγαμε εδώ και πολλά χρόνια και έχει γίνει πλέον πράξη: Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους κατασκευαστές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Κορέα και την Ιαπωνία!
Ως μέλη μιας επιλεγμένης ομάδας δημοσιογράφων & influencers από την Ευρώπη, ταξιδέψαμε στο Chongqing (Τσοτσίνγκ) της Κίνας, τη μεγαλύτερη πόλη του κόσμου με πληθυσμό πάνω από 32 εκατομμύρια κατοίκους, η οποία αποτελεί και την έδρα της Changan Automobile.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Εκεί είχαμε την δυνατότητα να επισκεφθούμε το τοπικό εργοστάσιο οχημάτων, το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης (R&D), καθώς και το κέντρο σχεδιασμού για να δούμε τα νέα και τα μελλοντικά μοντέλα με τα σήματα της Changan, της Deepal και της AVATR (προφέρεται «άβαταρ»). Δεν χάσαμε φυσικά την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με στελέχη του ομίλου για το όραμα και τη στρατηγική για το μέλλον, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
” data-medium-file=”https://www.motorone.gr/wp-content/uploads/2025/06/Changan_Chongqing_2025_-7-231×300.jpg” data-large-file=”http://auto-moto-news.gr/wp-content/uploads/2025/06/Changan_Chongqing_2025_-7.jpg” width=”672″ height=”871″ align=”left” title=”Changan Chongqing 2025 (7)”>
Μέσα σε δύο μόλις ημέρες γίναμε μάρτυρες αυτού που ήδη γνωρίζαμε: δεκαετίες εξέλιξης της υπόλοιπης παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν καλυφθεί σε λίγα μόλις χρόνια από τους Κινέζους. Και αυτό ακριβώς είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους: η ταχύτητα! Χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα και την καινοτομία.
Ο δρόμος προς την ευρωπαϊκή αγορά
Ο Όμιλος Changan Automobile δραστηριοποιείται 41 χρόνια στην κατασκευή αυτοκινήτων και είναι μια από τις 4 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα. Διαθέτει 34 εργοστάσια και απασχολεί 82.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, ενώ έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο R&D (Έρευνα και Εξέλιξη) σε 6 χώρες: Κίνα, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Γερμανία, ΗΠΑ και Ιαπωνία.
Το πορτφόλιο περιλαμβάνει τις μάρκες:
- Changan με συμβατικά (ICE) αυτοκίνητα,
- Changan Nevo με γκάμα αποκλειστικά εξηλεκτρισμένων μοντέλων,
- Changan Deepal με ηλεκτρικά & υβριδικά μοντέλα και έμφαση στη τεχνολογία και την καινοτομία,
- Avatr με πολυτελή χαρακτήρα,
- Changan LCV με επαγγελματικά οχήματα.
Ο κινεζικός όμιλος συμμετέχει επίσης σε κοινοπραξίες με τις Ford, Mazda και JMC.
Το 2024 η Changan Automobile διέθεσε 2,68 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ μέχρι σήμερα έχει πουλήσει συνολικά περισσότερα από 28,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Το “Vast Ocean Strategy“ αποτελεί τον επόμενο μεγάλο στόχο της Changan Automobile, που δεν είναι άλλος από τη δυναμική επέκταση εκτός Κίνας – φυσικά και στην ευρωπαϊκή αγορά. Πυλώνες για την επίτευξη του στόχου είναι η υπερσύγχρονη παραγωγική διαδικασία, η διαρκής έρευνα και ανάπτυξη, αλλά και η καινοτομία στο σχεδιασμό.
Στα άδυτα της Changan Automobile
Την πρώτη μέρα του ταξιδιού επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο Changan Digital Intelligence Factory, στο Chongqing. Περπατήσαμε ανάμεσα σε γραμμές παραγωγής, αυτόνομα οχήματα μεταφοράς (AGV) και εργαζόμενους. Η εικόνα ήταν αντίστοιχη ενός σύγχρονου εργοστασίου στην Ευρώπη.
Εδώ όλα γίνονται με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ): περισσότερα από 800 ευφυή μηχανήματα, 1.400 ρομπότ, 650 AGV, 200 αυτοματοποιημένοι χώροι εργασίας και συνολικά πάνω από 12.000 συνδεδεμένες συσκευές, ελέγχονται και καθοδηγούνται διαρκώς μέσω 334 σταθμών 5G, με χρήση τεχνολογία IoT (Internet of Things).
Στην απαιτούμενη ενέργεια για τη λειτουργία του εργοστασίου συμβάλλει στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 19%, ένα εγκατεστημένο φωτοβολταϊκό πάρκο έκτασης 260.000 μ3 με ισχύ 36 megawatts και ετήσια παραγωγή 26 εκ. kWh, η οποία μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 24.000 τόνους περίπου.
Επόμενοι σταθμοί ήταν το Global R&D και το Forward-Looking Technology Research Institute, όπου εξελίσσονται και ενσωματώνονται στα αυτοκίνητα του ομίλου οι νέες τεχνολογίες κίνησης, άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Από τα λίγα που μας αποκάλυψαν οι Κινέζοι, αξίζει να αναφερθούμε στην τεχνολογία “Golden Shield Battery“ η οποία με τη βοήθεια αλγορίθμων AI αυξάνει την απόδοση, τη μακροζωία και την ασφάλεια της μπαταρίας.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διπλής ενέργειας (Plug-in & REV) που πετυχαίνει παραγωγή 3,63 kWh ηλεκτρικής ενέργειας ανά λίτρο βενζίνης στη λειτουργία επέκτασης αυτονομίας (REV = range extender) και κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση του βενζινοκινητήρα / γεννήτριας (44,28%)!
Εξακριβώσαμε επίσης την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και εντυπωσιαστήκαμε από τις ευφυείς λύσεις και τον πλούσιο εξοπλισμό, με στοιχεία όπως η οθόνη στο σκιάδιο του συνοδηγού, η κονσόλα με ψυγείο που κινείται ηλεκτρικά από τις εμπρός στις πίσω θέσεις, αλλά και τη δυνατότητα του Changan 07 να μετατρέπεται από SUV σε pick-up, χάρη στο πίσω παρμπρίζ που σύρεται ηλεκτρικά πάνω από την οροφή και την πίσω πόρτα που ανοίγει επίσης ηλεκτρικά! Επιτρέψτε μας να σχολιάσουμε ακόμη ότι, αισθητικά, είναι πολύ πιο όμορφο από το Cybertruck της Tesla.
@motorone.gr Η @CHANGAN έρχεται Ελλάδα, αλλά εμείς είμαστε ήδη Κίνα για να τη γνωρίσουμε! 😉 #changan ♬ πρωτότυπος ήχος – MotorOne.gr
DEEPAL: Στην Ελλάδα το Φθινόπωρο με δύο SUV
Ο όμιλος Changan υπέγραψε το Μάιο συμφωνία συνεργασίας με την Autohellas του Όμιλου Βασιλάκη. Το λανσάρισμα στην Ελλάδα είναι προγραμματισμένο για το φθινόπωρο, αρχικά με δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Deepal.
Το πρώτο είναι το Deepal S07. Πρόκειται για ένα D-SUV με μήκος 4,8 μέτρων, ηλεκτροκινητήρα 217 ίππων, μπαταρία 79,9 kWh και αυτονομία 475 χιλιομέτρων.
Το δεύτερο μοντέλο είναι το Deepal S05, ένα C-SUV με μήκος 4,6 μέτρων που θα είναι διαθέσιμο με μπαταρία 68,8 kWh, σε δύο εκδόσεις. Η μία έχει ισχύ 238 ίππους, πίσω κίνηση και αυτονομία 470 χλμ., ενώ η δεύτερη είναι τετρακίνητη με 400 ίππους και αυτονομία 430 χλμ..
@motorone.gr Ποια μοντέλα Deepal έρχονται στην Ελλάδα; Βρισκόμαστε στην Κίνα για να τα δούμε και να σας πούμε την εμπειρία μας… 🧐 @CHANGAN #Deepal #DeepalS07 #Changan #autohellas ♬ πρωτότυπος ήχος – MotorOne.gr
AVATR: Το επόμενο μεγάλο στοίχημα
Πρόκειται για τη μάρκα υπέρ-πολυτελών οχημάτων της Changan Automobile, η οποία θα κάνει ντεμπούτο στην Ευρώπη αρχικά με το SUV AVATR 11 και το σεντάν AVATR 12.
Ορόσημα στην 41χρονη ιστορία της Changan
- 1984: Παραγωγή των πρώτων microcar της Changan.
- 2001: Είσοδος στον κλάδο των εξηλεκτρισμένων οχημάτων. Ίδρυση σχεδιαστικού κέντρου στο Τορίνο.
- 2004: Κατασκευή των πρώτων 100% κινεζικών μοντέλων.
- 2005: Έναρξη στρατηγικών συνεργασιών με εταιρίες όπως η Ford και η Mazda.
- 2007: Λανσάρισμα του πρώτου ανεξάρτητα εξελιγμένου υβριδικού αυτοκινήτου στην Κίνα.
- 2010: Ίδρυση του Global R&D Center στο Ηνωμένο Βασίλειο.
- 2018: Ντεμπούτο της luxury μάρκας AVATR. Ο όμιλος σπάει το φράγμα των 17 εκ. πελατών ύστερα από επέκταση στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Νότια Αμερική.
- 2022: Λανσάρισμα του νέου brand Deepal.
- 2023: Λανσάρισμα της νέας μάρκας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Changan Nevo.
- 2024: Προετοιμασία για την είσοδο στην Ευρώπη με κεντρικά γραφεία στη Γερμανία (Μόναχο).
- 2025: Επίσημο λανσάρισμα στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.