Από το hatchback στο Fastback – Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4 – Cars Electric

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4


Το Kia EV4 Fastback, δεν αποτελεί έκπληξη, όσον αφορά το μικρό ποσοστό πωλήσεων, ακριβώς επειδή το πιο πρακτικό hatchback EV4, έχει μεγαλύτερη έλξη. Το Fastback φέρνει επιπλέον αυτονομία, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από το λιγότερο ευρύχωρο και πιο «λεπτό» σχήμα ενός σεντάν. Στα μάτια μας, δεν δείχνει τόσο συνεκτικό όσο το hatchback, αλλά μοιάζει λίγο πιο «σφιχτό». Όμως, αν σας ταιριάζει και είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε το επιπλέον κόστος, τότε αποζημιώνεστε: είναι εξίσου εκλεπτυσμένο, απολαυστικό στην οδήγηση και κομψό στο εσωτερικό, όσο και το «κανονικό» EV4.

Οι εποχές των mainstream τετράθυρων σεντάν που κυριαρχούσαν στις λίστες πωλήσεων έχουν περάσει. Σε έναν κόσμο όπου τα SUV (και σε μικρότερο βαθμό, τα hatchback) κυριαρχούν, το παραδοσιακό τριών όγκων αμάξωμα, δεν γίνεται πια τόσο επιθυμητό όσο παλιά. Παρ’ όλα αυτά, η Kia αποφάσισε να λανσάρει το νέο EV4 Fastback στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το τετραγωνισμένο hatchback, το πιο κομψό σεντάν, απευθύνεται σαφώς σε «αγοραστές στόλου» και ιδιωτικής μίσθωσης. Αναμένεται ότι μόνο περίπου το 15% των αγοραστών του EV4, θα επιλέξει αυτή την έκδοση.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Αλλά το Fastback δεν είναι απλώς πιο μακρύ EV4 – είναι ουσιαστικά διαφορετικό στην κατασκευή και στη χρήση. Με μήκος 4.730 χιλιοστά (από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα), είναι 300 mm μεγαλύτερο από το hatchback, αν και διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο. Αυτό το επιπλέον μήκος, καταλαμβάνεται στον πίσω πρόβολο, επιτρέποντας έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών 490 λίτρων.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Παρά το μεγάλο πορτμπαγκάζ, η είσοδός του περιορίζεται από ένα άνοιγμα «γραμματοκιβωτίου», αν και η φόρτωση μέσα, παραμένει εύκολη χάρη στο μεγάλο και βαθύ χώρο, ενώ κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, υπάρχει και χώρος αποθήκευσης για τα καλώδια φόρτισης.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Στην καμπίνα, η ελαφρώς κεκλιμμένη οροφή, δεν περιορίζει δραματικά το ύψος για τους πίσω επιβάτες. Άνετα μπορούν να καθίσουν και ενήλικες ύψους 1,80 μέτρων, χάρη και στο εντελώς επίπεδο πάτωμα, που επιτρέπει σε τρεις επιβάτες, να καθίσουν δίπλα-δίπλα σε μικρά ταξίδια.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Στο δρόμο, η εμπειρία οδήγησης του Fastback, είναι πολύ κοντά σε αυτή του βασικού EV4. Μπορεί να είναι ελαφρώς πιο «λεία», αφού το πιο ολισθηρό σχήμα, μειώνει τον συντελεστή οπισθέλκουσας από 0,26 Cd σε 0,23 Cd. Και οι δύο εκδόσεις όμως, παραμένουν εντυπωσιακά ήσυχες, ακόμη και στους αυτοκινητόδρομους. Αυτό το ήρεμο προφίλ, συνδυάζεται με εξαιρετική άνεση οδήγησης, ενώ το αυτοκίνητο δείχνει άνετο ακόμα και όταν εξοπλίζεται με ζάντες 19 ιντσών, απορροφώντας λακκούβες και ανωμαλίες με σχετική ευκολία.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Δεν υπάρχει «καυτή» έκδοση hatchback στο EV4 (τουλάχιστον πριν το αναμενόμενο GT), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το Fastback είναι αδύναμο, ή βαρετό στις επαρχιακές διαδρομές με στροφές. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση, οι αποκρίσεις στο μπροστινό μέρος είναι ήπιες και αθόρυβες και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι καλός. Το πεντάλ των φρένων είναι προοδευτικό και η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί μέσω χειριστηρίων πίσω από το τιμόνι, ένα πρακτικό και φιλικό σύστημα.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Υπάρχει μόνο μία επιλογή κινητήρα (μέχρι να εμφανιστεί η έκδοση GT). Η ισχύς φτάνει τους 201 ίππους, που αντιστοιχούν περίπου σε 204 PS. Αυτοί οι 204 PS δεν «ξεχειλώνουν» τους μπροστινούς τροχούς, αλλά είναι ικανοί να δώσουν δυναμική επιτάχυνση, περισσότερο από ό,τι θα περίμενε. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 7,9 δευτερόλεπτα, και υπάρχουν αρκετά περιθώρια ισχύος για άνετες προσπεράσεις.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Όσον αφορά την αυτονομία, στις δοκιμές βρέθηκε ότι το EV4 Fastback, είχε κατανάλωση περίπου 6,4 χλμ/kWh σε μικτό κύκλο οδήγησης. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 853 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Σημειώστε ότι το όχημα της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με την προαιρετική αντλία θερμότητας , η οποία προσφέρεται μόνο στην έκδοση GT-Line S. Η Kia αναφέρει ότι, σε ήπια κλίματα όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, αυτή η αντλία δεν είναι απαραίτητη, όμως το επιπλέον κόστος των περίπου €1.000 είναι αισθητό, ειδικά δεδομένου ότι σε αρκετούς ανταγωνιστές είναι στάνταρ.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης καθορίζεται στα 127 kW, που σημαίνει ότι η φόρτιση από 10% σε 80% διαρκεί λίγο πάνω από μισή ώρα. Παρόλο που η Mercedes CLA με 800 βολτ φορτίζει πολύ πιο γρήγορα, η συνολική απόδοση του EV4 Fastback, είναι τέτοια που δεν απαιτεί τη χρήση μόνο πανάκριβων ταχυφορτιστών.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Στην καμπίνα, η διάταξη είναι ίδια με του EV4 hatchback και σχεδόν ταυτόσημη με εκείνη του EV3 SUV. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, και όλα δείχνουν καλά συναρμολογημένα. Μπορεί να μην είμαστε οπαδοί των διάτρητων καθισμάτων και του δίχρωμου ταμπλό που δοκιμάσαμε, όμως συνολικά η αίσθηση είναι καθαρή και ευάερη. Η χαμηλή κεντρική κονσόλα, αφήνει πολύ αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα.

Δείτε ακόμα: Kia EV4: Το νέο ηλεκτρικό που συνδυάζει άνεση, στυλ και απίστευτη αυτονομία!

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Διαθέτει δύο οθόνες 12,3 ιντσών (μία για τα όργανα, μία για infotainment) και ανάμεσά τους ένα πάνελ 5,3 ιντσών για τα χειριστήρια του κλιματισμού. Αν και τα όργανα είναι εντελώς ψηφιακά, η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται μέσω αφής, κάτι που προσδίδει μια κομψή πινελιά. Από την άλλη, η πληθώρα απτικών διακοπτών κάτω από την κεντρική οθόνη δεν μας κέρδισε — είναι δύσκολο να διαβαστούν εν κινήσει και απαιτούν αρκετή πίεση για να πατηθούν. Στο τιμόνι υπάρχουν συντομεύσεις για λειτουργίες όπως υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, αλλά κάποιες από αυτές απενεργοποιούνται εύκολα από λάθος.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Η κύρια οθόνη είναι γρήγορη στην πλοήγηση, γεμάτη λειτουργίες, και υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, τα οποία λειτούργησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής.

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4

Το προφανές μειονέκτημα στην αγορά είναι το επιπλέον κόστος σε σχέση με το EV4 hatchback. Το Fastback δεν διατίθεται με τη μικρότερη μπαταρία και δεν υπάρχει επιλογή στην βασική έκδοση «Air». Αυτό σημαίνει ότι η έκδοση Fastback ξεπερνά το όριο των €45.000 στη Βρετανία.

Δείτε ακόμα: Νέο Kia EV4 GT: Ηλεκτρικό «όπλο» με 400 PS και τετρακίνηση!

Από το hatchback στο Fastback - Τι πραγματικά αλλάζει στο Kia EV4
Συμπέρασμα

Το Kia EV4 Fastback είναι μια στιλάτη, αποδοτική και αρκετά ευρύχωρη εναλλακτική στο hatchback EV4, με σαφή στόχευση σε ιδιώτες που θέλουν κομψότητα αλλά δεν θυσιάζουν επιδόσεις. Η αυξημένη αυτονομία (περίπου 853 χλμ), η καλή επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώρα σε 7,9 δλ.), και η ποιοτική καμπίνα, είναι τα δυνατά του σημεία. Ωστόσο, το επιπλέον κόστος, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη. Αν τα συν υπερτερούν των πλην για εσάς, τότε το κορεάτικο Fastback, μπορεί να είναι η ιδανική επιλογή.

Πηγή: autoexpress.co.uk

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων