Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος: Ένα βήμα μπροστά για τη Δυτική Ελλάδα – Cars Electric

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία o νέος άξονας Πύργος – Αλισσός, με 65 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου να δίνονται στους οδηγούς. Η πλήρης ολοκλήρωση του έργου αναμένεται μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Σε λειτουργία τέθηκε το μεγαλύτερο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, με 65 από τα συνολικά 74,8 χιλιόμετρα να παραδίδονται στην κυκλοφορία. Πρόκειται για το σκέλος από τον Πύργο έως τον Αλισσό, το οποίο εγκαινιάστηκε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με το υπόλοιπο τμήμα ως το Μιντιλόγλι να αναμένεται μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Κατά την τελετή παράδοσης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας έκανε λόγο για έργο «εθνικής εμβέλειας», το οποίο ανταποκρίνεται σε χρόνια αιτήματα της Δυτικής Πελοποννήσου αλλά και συνολικά της χώρας. «Η στασιμότητα μετατράπηκε σε κίνηση», ανέφερε, επισημαίνοντας την τήρηση του χρονοδιαγράμματος και την επιστροφή της αξιοπιστίας στα δημόσια έργα.
Οδική ασφάλεια και ανάπτυξη στο επίκεντρο
Στη διάρκεια της εκδήλωσης, κοινός τόπος όλων των τοποθετήσεων αποτέλεσε η σημασία του νέου δρόμου για την οδική ασφάλεια. Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε πως, σε αντίθεση με τα περισσότερα έργα, εδώ το κύριο ζητούμενο δεν είναι απλώς η ταχύτερη πρόσβαση, αλλά η προστασία της ανθρώπινης ζωής, λόγω του αιματηρού παρελθόντος της παλαιάς εθνικής οδού.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης αφιέρωσε την ημέρα «στη ζωή», κάνοντας λόγο για ένα έργο που έρχεται να κλείσει πληγές και να θεμελιώσει ένα διαφορετικό μέλλον για την περιοχή. «Το είπατε και το κάνατε», ανέφερε απευθυνόμενος στον Πρωθυπουργό, τονίζοντας τη σημασία της συνέπειας λόγων και πράξεων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και προοπτικές
Ο νέος αυτοκινητόδρομος κατασκευάστηκε με υψηλές προδιαγραφές: δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και μεσαίο στηθαίο από σκυρόδεμα. Διαθέτει συνολικά 9 κόμβους, 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις και 28 άνω διαβάσεις, ενώ προβλέπει τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης και δύο σημεία πελατών.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 385 εκατομμυρίων ευρώ με συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει και μια σειρά από συμπληρωματικά έργα, όπως συνδέσεις με τοπικούς δρόμους, ασφαλτοστρώσεις παράπλευρου δικτύου και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις.
Με τη λειτουργία του νέου τμήματος, ο χρόνος διαδρομής Πάτρα – Πύργος περιορίζεται στα 45 λεπτά, ενώ η διαδρομή από την Αθήνα φτάνει πλέον στις 2 ώρες και 45 λεπτά, με αισθητά βελτιωμένη άνεση και ασφάλεια.
Νέο κεφάλαιο για την Ολυμπία Οδό
Η επέκταση του άξονα ενισχύει τη στρατηγική σημασία της Ολυμπίας Οδού, η οποία πλέον καλύπτει 277 χιλιόμετρα, συνδέοντας πέντε περιφέρειες. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της εταιρείας παραχώρησης Παναγιώτης Παπανικόλας, στόχος είναι η πλήρης ενσωμάτωση καινοτομιών και προηγμένων υπηρεσιών, που έχουν ήδη φέρει εντυπωσιακή μείωση των ατυχημάτων.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.