Βουλή: Με 154 «ναι» εγκρίθηκε η προανακριτική για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, στη βάση της πρότασης της ΝΔ – «Δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα»

Βουλή: Με 154 «ναι» εγκρίθηκε η προανακριτική για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, στη βάση της πρότασης της ΝΔ – «Δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα»


Απορρίφθηκαν οι προτάσεις της Αντιπολίτευσης

Τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής προς διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα. Αχ. Καραμανλή, στη βάση της σχετικής πρότασης της ΝΔ για διερεύνηση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος (πλημμέλημα) αποφάσισε, μετά από μυστική ψηφοφορία, η Ολομέλεια της Βουλής με ψήφους 154 «ναι» έναντι 13 «κατά» και 1 «παρών».

Από την ψηφοφορία απείχαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Νέα Αριστερά, ενώ απουσίαζαν και οι Ανεξάρτητοι βουλευτές Αντώνης Σαμαράς, Παύλος Σαράκης καθώς και ο βουλευτής της Πλεύσης Διαμαντής Καραναστάσης.

Ανακοινώνοντας το αποτέλεσμα ο Α’ Αντιπρόεδρος του σώματος Γιάννης Πλακιωτάκης πρότεινε, η Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διεξαγωγή προκαταρτικής εξέτασης να αποτελείται από 26 μέλη και να υποβάλει το πόρισμά της σε δύο μήνες από την συγκρότηση της Επιτροπής.

Παράλληλα, η ολομέλεια της Βουλής απέρριψε:

1. την πρόταση του ΠΑΣΟΚ κατά των πρώην Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνου Αχ. Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη, καθώς και κατά των πρώην Υφυπουργών Μιχαήλ Παπαδόπουλου, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, Γεωργίου Καραγιάννη, Μαρίνας Χρυσοβελώνη, Νικόλαου Μαυραγάνη και Αθανάσιου Μωραΐτη», καθώς και,

2. την κοινή πρόταση των ΚΟ της Ελληνικής Λύσης, της Νίκης, της Πλεύσης Ελευθερίας και των 6 Ανεξάρτητων βουλευτών-μελών του Κινήματος Δημοκρατίας «κατά: 1) του Κυριάκου Μητσοτάκη του Κωνσταντίνου, Πρωθυπουργού, 2) του Κωνσταντίνου Καραμανλή του Αχιλλέα, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και νυν βουλευτή, 3) του Ιωάννη Κεφαλογιάννη, πρώην Υφυπουργού Μεταφορών και Υποδομών και νυν Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, 4) του Γεωργίου Καραγιάννη, πρώην Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, 5) του Μιχάλη Παπαδόπουλου, πρώην Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, 6) του Γεώργιου Γεραπετρίτη, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και νυν Υπουργού Εξωτερικών, 7) του Ιωάννη Τσακίρη, πρώην Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 8) της Ζωής Ράπτη, πρώην Υφυπουργού Υγείας και πρώην Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 9) του Αθανάσιου Πλεύρη, πρώην Υπουργού Υγείας και νυν κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, 10) του Νικολάου Παπαθανάση, πρώην Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και νυν Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και 11) του Χρήστου Σπίρτζη, πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών».

Αναλυτικά:

Κάλπη 1 – Κων. Αχ. Καραμανλής

Ευρέθησαν 235 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 231. ‘Ακυρα: 3 Λευκά: 1

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 47, ΟΧΙ 156 , “ΠΑΡΩΝ” 0

Πρόταση ΝΔ: ΝΑΙ 154, ΟΧΙ 13, “ΠΑΡΩΝ” 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ.: ΝΑΙ 40 , ΟΧΙ 150, “ΠΑΡΩΝ” 0

Κάλπη 2 – Χρήστος Σπίρτζης

Ευρέθησαν 236 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 229. ‘Ακυρα: 6. Λευκά: 1

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 46, ΟΧΙ 157, “ΠΑΡΩΝ” 0

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, ΠΕ και Ανεξ.: ΝΑΙ 39, ΟΧΙ 154, “ΠΑΡΩΝ” 0

Κάλπη 3 – Μιχαήλ Παπαδόπουλος

Ευρέθησαν 235 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 230. ‘Ακυρα: 3. Λευκά: 2

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 46, ΟΧΙ 156, “ΠΑΡΩΝ” 0

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 39, ΟΧΙ 153, “ΠΑΡΩΝ” 0

Κάλπη 4 – Ιωάννης Κεφαλογιάννης

Ευρέθησαν 235 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 232. ‘Ακυρα: 2. Λευκά: 1

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 45, ΟΧΙ 158, “ΠΑΡΩΝ” 2

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ.: ΝΑΙ 38, ΟΧΙ 152, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 5 – Γεώργιος Καραγιάννης

Ευρέθησαν 236 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 233. ‘Ακυρα: 2. Λευκά: 1

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 46, ΟΧΙ 159, “ΠΑΡΩΝ” 0

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ.: ΝΑΙ 39, ΟΧΙ 155, “ΠΑΡΩΝ” 0

Κάλπη 6 – Μαρίνα Χρυσοβελώνη

Ευρέθησαν 236 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 217. ‘Ακυρα: 3. Λευκά: 16

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 55, ΟΧΙ 160, “ΠΑΡΩΝ” 2

Κάλπη 7 – Νικόλαος Μαυραγάνης

Ευρέθησαν 236 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 217. ‘Ακυρα: 4. Λευκά: 15

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 56, ΟΧΙ 160, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 8 – Αθανάσιος Μωραΐτης

Ευρέθησαν 236 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 214. ‘Ακυρα: 6. Λευκά: 16

Πρόταση ΠΑΣΟΚ: ΝΑΙ 50, ΟΧΙ 163, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 9 – Κυριάκος Μητσοτάκης

Ευρέθησαν 201 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 197. ‘Ακυρα: 3. Λευκά: 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 38, ΟΧΙ 159, “ΠΑΡΩΝ” 0

Κάλπη 10 – Γεώργιος Γεραπετρίτης

Ευρέθησαν 202 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 196. ‘Ακυρα: 5 Λευκά: 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 40, ΟΧΙ 155, “ΠΑΡΩΝ” 1.

Κάλπη 11 – Ιωάννης Τσακίρης

Ευρέθησαν 202 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 199. ‘Ακυρα: 2. Λευκά: 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 41, ΟΧΙ 157, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 12 – Ζωή Ράπτη

Ευρέθησαν 201 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 198. ‘Ακυρα: 1. Λευκά: 2.

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 40, ΟΧΙ 157, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 13 – Αθανάσιος Πλεύρης

Ευρέθησαν 201 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 198. ‘Ακυρα: 2. Λευκά: 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 38, ΟΧΙ 159, “ΠΑΡΩΝ” 1

Κάλπη 14 – Νικόλαος Παπαθανάσης

Ευρέθησαν 201 ψηφοδέλτια. Έγκυρα: 198. ‘Ακυρα: 2. Λευκά: 1

Πρόταση Ε.Λ, Νίκης, Π.Ε και Ανεξ: ΝΑΙ 39, ΟΧΙ 157, “ΠΑΡΩΝ” 2.

Η πρόταση της ΝΔ για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, που έγινε δεκτή από την ολομέλεια της Βουλής, αφορά στο «τραγικό δυστύχημα, που έλαβε χώρα στις 28/02/2023 στην περιοχή Ευαγγελισμός Τεμπών Λάρισας» για την ενδεχόμενη τέλεση του αδικήματος «της παράβασης καθήκοντος (259 ΠΚ) και ειδικότερα της κατά το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο 2021 έως και τις 28.2.2023, κατά παράβαση του άρθρου 40 παρ.3 του νόμου 4974/2022 και προς τον σκοπό πρόκλησης οικονομικής βλάβης στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΑΕ», εκ προθέσεως παράλειψής του,

α. να καθορίσει ένα επαρκές πλαίσιο χρηματοδότησης για τον τομέα των σιδηροδρόμων,

β. να μεριμνήσει για τη διασφάλιση διάθεσης προς τον ΟΣΕ των δημόσιων πόρων που ήταν απαραίτητοι για τη συντήρηση, επισκευή, επέκταση και ανακαίνιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ορθή κατάρτιση του προϋπολογισμού με βάση ένα πολυετές Στρατηγικό Πρόγραμμα Σιδηροδρομικών Επενδύσεων που χρηματοδοτείται από το συγχρηματοδοτούμενο ή το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χάριν και της στελέχωσης της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ με το αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία του προσωπικό», κατά την άσκηση των καθηκόντων του και σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην πρόταση, «από τον κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή του Αχιλλέως, πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών».

Καραμανλής: «Εκανα όσα μπορούσα στην διάρκεια της θητείας μου, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο»

«Στηρίζω την πρόταση της ΝΔ για σύσταση προκαταρτικής Επιτροπής. Και θέτω τον ευατό μου ενώπιον της κρίσης της Δικαιοσύνης, όχι μόνο γιατί δεν θέλω να υπάρχει καμία υπόνοια ότι αναζητώ πολιτική ασπίδα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία της ΝΔ, αλλά γιατί έχω απόλυτο σεβασμό στην μνήμη όσων χάθηκαν στα Τέμπη» ξεκαθάρισε ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλή απευθυνόμενος νωρίτερα το απόγευμα της Τετάρτης στην Ολομέλεια και ζήτησε να την υπερψηφίσουν ακόμα και από εκείνους «που θεωρούν άδικη ή παράνομη. Δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία ασυλία ή κυβερνητική πλειοψηφία».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως «ξέρω ότι είμαι αθώος προσβλέπω και προσβλέπω στη κρίση της Δικαιοσύνης για να το μάθει όλη η Ελλάδα» και πρόσθεσε «πιστεύω στους Θεσμούς, έχω σταθερή προσήλωση στην νομιμότητα και απόλυτη εμπιστοσύνη στην Δικαιοσύνη. Οι πολίτες δεν ζητούν κραυγές αλλά την Αλήθεια» είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «η πολιτική αντιπαράθεση και η πολιτική εκμετάλλευση δεν οδηγεί στην Αλήθεια. Την Δικαιοσύνη την θέλουν όλοι και πρώτα από όλα οι γονείς και οι συγγενείς των θυμάτων, αλλά Δικαιοσύνη θέλω και εγώ»

Ο πρώην υπουργός, απευθύνθηκε στους πολίτες λέγοντας ότι «έκανα όσα μπορούσα στην διάρκεια της θητείας μου, δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα για τον σιδηρόδρομο. Το αντίθετο».

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας σε προσωπικό τόνο για εκείνες τις τραγικές εκείνες ώρες της νύχτας της σιδηροδρομικής τραγωδία είπε ότι «δεν θα τις ξεχάσω ποτέ, τις σκέψεις που με κατέκλεισαν την αγωνία και την οδύνη που με συνετάραξε όταν αντίκρισα τον τόπο της τραγωδίας, τα βαγόνια της αμαξοστοιχίας. Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά. Οι εικόνες αυτές παραμένουν ανεξίτηλες μέσα μου και δεν περνάει ημέρα ή νύχτα που να μην τις σκεφτώ». Ο πρώην υπουργός σημείωσε όμως ότι τα Τέμπη είναι μια εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους, αλλά τα Τέμπη έγιναν σημείο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης- κι εγώ βρέθηκα στο κέντρο της- που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση», επισημαίνοντας πως « σε όσες πολιτικές και προσωπικές εάν δέχθηκα εγώ και η οικογένειά μου δεν ανταπάντησα, δεν αντιπαρατέθηκα. Ακόμα και όταν η συνειδητή απουσία μου από τα ΜΜΕ πριν ολοκληρώσει το έργο του ο Ανακριτής παρερμηνεύτηκε ως ενοχή». Ο κ. Καραμανλής είπε πως «πιστεύω στους θεσμούς γι αυτό και όποτε μου ζητήθηκε τοποθετήθηκα εδώ από το βήμα του Κοινοβουλίου»

Ο πρώην υπουργός ανέφερε ότι «όταν η Αντιπολίτευση ζητάει την κακουργηματική μου δίωξη, αισθάνομαι την ανάγκη να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και θα πώς ορισμένες αλήθειες – τις δικές μου αλήθειες- που φωτίζουν ανακριβείς και ψέματα που υπάρχουν στις προτάσεις της Αντιπολίτευσης». Χαρακτηριστικά, αντέτεινε έξι αλήθειες, και όπως είπε είναι ότι «το δυστύχημα δεν έγινε γιατί δεν ψάξαμε να βρούμε προσωπικό». Το δυστύχημα «δεν έγινε γιατί δεν βάλαμε λεφτά στον σιδηρόδρομο – που τα ψάξαμε και τα βρήκαμε από όπου μπορέσαμε». «Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί αδιαφορήσαμε για την ασφάλεια των τρένων». «Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί δεν έκλεισε ο σιδηρόδρομος όπως τάχα ισχυρίζονται σήμερα κάποιοι». «Το δυστύχημα δεν έγινε επειδή δεν υπήρχε σύστημα ασφάλειας» και «το δυστύχημα δεν έγινε γιατί οι παρατάσεις οδηγήσαν στην καθυστέρηση υλοποίησης της 717».

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής , αναφερόμενος στις κατηγορίες για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, πως «ασφαλώς και θέλαμε να υπάρχουν τα αυτόματα συστήματα ασφάλειας στους σιδηροδρόμους της χώρας. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε αποφασιστικά μετά το 2019 τις συμβάσεις για την ολοκλήρωση των συστημάτων αυτών. Συμβάσεις που εκκρεμούσαν για δεκαετίες». Και χαρακτήρισε ως αντίφαση της Αντιπολίτευσης που, ενώ τον κατηγορεί για καθυστερηση στην ολοκλήρωση της σύμβασης, την ίδια ώρα του καταλογίζει ότι δεν την ακύρωσε: «Αν είχε ακυρωθεί η σύμβαση- είπε- η καθυστέρηση θα ήταν πολύ μεγαλύτερη. Το ίδιο και η ζημία του Ελληνικού Δημοσίου. Αυτό λέει η κοινή λογική. Δώσαμε παρατάσεις όπως έκανε και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που έδωσε πολύ περισσότερες. Δεν υπήρχε άλλη λύση».

Για τα συστήματα ασφαλείας ο πρώην υπουργός είπε ότι «τα αυτόματα συστήματα διαχείρισης βοηθούν στην αποτροπή του δυστυχήματος. Όμως η έλλειψή τους δεν προκαλεί από μόνη της δυστυχήματα». Αλλωστε, όπως είπε, αν ισχυε αυτό «τότε σε όλα τα τμήματα του σιδηροδρόμου, όπου η κυκλοφορία γινόταν και εξακολουθεί να γίνεται χωρίς αυτόματα συστήματα, θα συνέβαιναν διαρκώς δυστυχήματα» και διευκρίνισε ότι “όταν έγινε το δυστύχημα των Τεμπών, τέτοια αυτοματοποιημένα συστήματα, όπως το ERTMS λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% του βασικού Ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου”. Και σημείωσε ότι ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας είναι αυτός που αποτρέπει τα δυστυχήματα και αυτός παραβιάστηκε πολλαπλά το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών» υπενθυμίζοντας, παράλληλα, πως “ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας επικαιροποιήθηκε το 2019 επί ΣΥΡΙΖΑ”.

Αναφερόμενος στις επικρίσεις τις ελλείψεις προσωπικού στον ΟΣΕ όπως ετέθη στα υπηρεσιακά σημειώματα, ανέφερε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2021, κατεγράφη στο γνωστό υπηρεσιακό σημείωμα του τότε Γενικού Διευθυντή Μεταφορών, η ανάγκη για 290 προσλήψεις. Εξαντλώντας κάθε νόμιμη διαδικασία δρομολόγησα στον ΟΣΕ, 417 νέες προσλήψεις για τα επόμενα χρόνια, μέσω ΑΣΕΠ και με προσλήψεις ορισμένου χρόνου» και εξηγώντας τις κινήσεις του είπε ότι από «τον Νοέμβριο του 2021, δύο μόλις μήνες αφότου έλαβα την επιστολή ζητήσαμε 293 άτομα. Δυο Πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου πιστοποιούν τις παραπάνω προσλήψεις. Γνωρίζοντας τις αργόσυρτες διαδικασίες του ΑΣΕΠ, έγιναν άμεσα προσλήψεις 200 ατόμων με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου. Διότι ακόμα και μέχρι σήμερα οι 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ – αν και έχουν δρομολογηθεί- δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους». Επεσήμανε μάλιστα ότι «συγκριτικά τη δεκαετία από το 2010 μέχρι το 2020 προσλήφθηκαν μόλις 32 μόνιμοι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ», αφετέρου ότι με το νόμο Ρέππα είχε επέλθει μείωση προσωπικού σε ποσοστό 50%».

Σχετικά με την χρηματοδότηση του ΟΣΕ ο κ. Καραμανλής είπε σε αντίθεση με τα χρόνια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, από το 2015 ως το 2019 που η ενίσχυση του ΟΣΕ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μόλις που ξεπερνούσε τα 12 εκατομμύρια ευρώ, από το δεύτερο εξάμηνο του 2019, με κυβέρνηση της ΝΔ , η επιχορήγηση πενταπλασιάστηκε στα 60 εκατομμύρια ευρώ». Παράλληλα, όπως είπε ο πρώην υπουργός, έγιναν κινήσεις για διαγραφή χρεών από τη δεκαετία του ’80, εξυγιαίνοντας την οικονομική θέση της εταιρείας, η οποία εντάχθηκε στην πορεία και στο Πρόγραμμα Τομεακών Επενδύσεων, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Ως Υπουργός τόνισε «δεν κώφευσα, όπως με κατηγορούν. Δεν αδιαφόρησα στις εκκλήσεις και στις επιστολές για τα χρόνια προβλήματα του ΟΣΕ και του σιδηροδρόμου. Προσπάθησα, με τους συνεργάτες μου, να αντιμετωπίσω τις συνέπειες εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου για πάνω από 10 χρόνια» και «τα κονδύλια που διοχετεύτηκαν στον ΟΣΕ την τετραετία 2019-2023, ήταν συνολικά περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον», σημειώνοντας πως «στην Ελλάδα του Μνημονίου, το ταβάνι του ΟΣΕ ήταν 45 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος. Εμείς αυξήσαμε τη χρηματοδότηση σε 75 εκατομμύρια ευρώ, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο τέλος του 2022 ώστε να μπουν στον προϋπολογισμό του 2023, καθώς η ετήσια επιχορήγηση δε μπορούσε να αυξηθεί πριν το 2022, λόγω του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως τα ζήτημα της αρμοδιότητας των θεμάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου είναι της ΡΑΣ, εξηγώντας πως «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2013 ζήτησε να γίνει η εθνική αρχή ασφάλειας. Και αυτή η απαίτηση υλοποιήθηκε με το νόμο 4199/2013 που ορίζει την ΡΑΣ ως τη μοναδική Εθνική Αρχή Ασφαλείας για τους Σιδηροδρόμους».

Ο πρώην υπουργός επισήμανε ότι «πολλές φορές το ψέμα είναι πολύ πιο βολικό από τις σκληρές αλήθειες, αλλά ο πολιτικός κόσμος οφείλει να λέει τις αλήθειες στον ελληνικό λαό» και σημείωσε ότι υπέβαλα την παραίτησή μου αμέσως γιατί την θεώρησα αυτονόητη παρόλο που δεν υπήρχε προηγούμενο στο Ελληνικό πολιτικό σύστημα στα χρόνια της Μεταπολίτευσης και εξήγησε για την κάθοδό του στις εκλογές λέγοντας ότι «Ως εκλεγμένος βουλευτής της ΝΔ στις Σέρρες τέθηκα στην κρίση των ψηφοφόρων στις εκλογές του 2023. Δεν κρύφτηκα. Κι αυτό αυτονόητο είναι σε μια κοινοβουλευτική Δημοκρατία» και επέκρινε την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας των Τεμπών από την Αντιπολίτευση, η οποία, όπως είπε: «έφτασε σε τόσο χαμηλό σημείο όπου κατηγορείτε και στοχοποιείτε όποιον με πλησιάζει. Τους συμπατριώτες μου επειδή με ψήφισαν. Τους συναδέλφους επειδή τόλμησαν να με χειροκροτήσουν. Φτάσατε να αμφισβητείτε την ηθική, όχι μόνο τη δική μου αλλά και ολόκληρης της ιστορικής μας παράταξης, της παράταξης του Κωνσταντίνου Καραμανλή».

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων