Δήμας: «Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο» | Επενδυτής

Δήμας: «Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο»
Θέλουμε μια σύγχρονη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και γι’ αυτό υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τoν EASA, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, στην ERTNEWS.
Ο κ. Δήμας είπε ότι από την ανάληψη των καθηκόντων του ξεκίνησε μια συνεργασία με τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς και Οργανισμούς, μαζί με τις διοικήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να καταρτιστεί ένα ολιστικό σχέδιο δράσης για να γίνει ένα άλμα προόδου στον τομέα της αεροναυτιλίας.
Όπως σημείωσε: «Μέσα σε έναν μήνα συμφωνήσαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τον EASA και ήδη υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων. Κάθε έξι εβδομάδες στέλνουμε έκθεση προόδου. Το σχέδιο αυτό έχει επτά διαφορετικούς πυλώνες. Ένας από αυτούς είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για τα πιο απλά ζητήματα – από την καθαριότητα στις τουαλέτες μέχρι το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια – χρειάζεται υπογραφή Υπουργού. Αυτά θα σταματήσουν να υπάρχουν. Η ΥΠΑ θα αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και πιο σύγχρονη διοίκηση».
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις των πτήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τις τελευταίες ημέρες, ο κ. Δήμας είπε ότι στόχος είναι να βελτιώνουμε την κατάσταση και πρόσθεσε:
«Επειδή συζητάμε με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και με τις άλλες ομάδες εργαζομένων της ΥΠΑ, μας έχουν θίξει πολύ συγκεκριμένα θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα οποία δεν αφορούν μόνο τη μετεξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό, θα έλεγα, έχουμε συμφωνήσει με τους ελεγκτές και μάλιστα μας επιβράβευαν που προχωράμε τόσο γρήγορα. Ειδικότερα τους τελευταίους έξι μήνες έχουμε περάσει και κάποιες πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αυτό έχει να κάνει με την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους, τη δυνατότητα δηλαδή να εργαστούν ως ελεγκτές. Συνήθως αυτό συμβαίνει 1-2 χρόνια πριν από τη σύνταξή τους, το οποίο είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε έναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση με το Υπουργείο Οικονομικών για την επιπλέον αποζημίωση της υπερεργασίας, όπως επίσης και για την ωριαία αποζημίωση που λαμβάνουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις απολαβές και τα αιτήματα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απάντησε:
«Ο εκσυγχρονισμός είναι στόχος όλων. Γι’ αυτό έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο των 364 σημείων. Όσον αφορά τις απολαβές, ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του «Eurocontrol». Είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους. Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον».
Όσον αφορά στις δράσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ο κ. Δήμας, παρουσίασε ένα σύνολο πρωτοβουλιών, αφού διευκρίνισε ότι η αρμοδιότητα για το κυκλοφοριακό αφορά πολλά Υπουργεία και βεβαίως την τοπική αυτοδιοίκηση, τόσο τον πρώτο όσο και τον δεύτερο βαθμό.
Ο κ. Δήμας είπε ότι η αντικατάσταση των αστικών λεωφορείων στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη είναι κάτι που ο πολίτης βλέπει στην καθημερινότητά του, καθώς πάνω από τα μισά λεωφορεία είναι νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με πλήρη προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία.
Σε ερώτηση για τα οδικά έργα που δρομολογούνται στην Αττική, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε: «Στην Αττική Οδό, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, οι οδηγοί που έρχονται από την Αττική Οδό και θέλουν να μπουν στην Εθνική Οδό προς Λαμία, συναντούν τα αυτοκίνητα που έρχονται από την άλλη κατεύθυνση, από την Ελευσίνα. Έτσι, δύο λωρίδες γίνονται μία και προκαλείται μποτιλιάρισμα. Έχουμε ανακοινώσει ότι θα γίνει μια σημειακή παρέμβαση: θα διαχωριστούν οι λωρίδες. Πρώτα θα μπαίνουν αυτοί που έρχονται από Ελευσίνα και περίπου 150 μέτρα πιο κάτω θα μπαίνουν αυτοί που έρχονται από το αεροδρόμιο. Η παρέμβαση αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του 2026 και αυτό θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση στο συγκεκριμένο σημείο.
Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε την προκήρυξη για τον διαγωνισμό του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά. Ο στόχος είναι να αποσυμφορήσουμε τον αστικό ιστό της πόλης από τα βαρέα οχήματα. Να υπάρχει δηλαδή εναλλακτική, ώστε να μην μπαίνουν τα φορτηγά μέσα στην πόλη. Έτσι θα υπάρξει σημαντική αποσυμφόρηση».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Δήμας πρόσθεσε ότι πριν από λίγους μήνες ψηφίστηκε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχωρά η τοποθέτηση καμερών, που θα βοηθήσουν στην εφαρμογή του ΚΟΚ, ώστε να έχουμε ασφαλέστερες και καλύτερες μετακινήσεις στον αστικό ιστό.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.