Δοκιμάζουμε την εκρηκτική BMW M5 των 727 ίππων

BMW Μ5: Μια πανίσχυρη λιμουζίνα εκ πρώτης όψεως, που όσο και αν προσπαθεί, δυσκολεύεται να κουκουλώσει την πληθωρικότητα της σπορ εικόνας της. Μια αριστοκρατική υπόθεση όμως που ταυτόχρονα ζυγίζει τεχνηέντως τα δεδομένα που πρεσβεύει.
Η αλήθεια είναι ότι η σύγχρονη M5 δύσκολα κρύβει τον πραγματικά αφηνιασμένο λύκο που κρύβει μέσα της, έτοιμο να κατασπαράξει οτιδήποτε βρει στο διάβα του και να εντυπωσιάσει με τα κατορθώματά του. Και η αλήθεια επίσης είναι ότι για να το πετύχει αυτό χωρίς να κυκλοφορεί με ταμπέλα επικηρυγμένου, ζητάει την βοήθεια του εξηλεκτρισμού.
Σήμερα που τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα έρχονται με λάβαρο την «οικονομία και προστασία του περιβάλλοντος», η λύση είναι γνωστή και υιοθετείται ως μονόδρομος τουλάχιστον για την ώρα. Βέβαια αν μιλάμε για κάποια από τις δημιουργίες της BMW M division τα οφέλη είναι διπλά.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Και όταν ενσωματώνεις ηλεκτροκινητήρα σε έναν θερμικό υπερτροφοδοτούμενο V8, τότε καταφέρνεις έναν γάμο δυο αντιφατικών κόσμων. Αυτόν της κορυφαίας απόδοσης και της απαράμιλλης εμπειρίας οδήγησης με αυτόν της σιωπηλής μετακίνησης και της φαινομενικής τουλάχιστον οικολογίας. Όλα αυτά μαζί, χωράνε σε ένα γράμμα και έναν αριθμό!
My name is M5. BMW M5!
Το sedan υπερ-υψηλών επιδόσεων πρώτα σε σαγηνεύει με την αισθητική του και σε ιντριγκάρει με την επιβλητικότητά του. Έπειτα, σε γοητεύει με το πολυτελές εσωτερικό του, πριν σε ταξιδέψει σε μια εντελώς νέα διάσταση, σε ότι αφορά τις καθηλωτικές επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση. Ένας πράκτορας ειδικών αποστολών, που θα ανταπεξέλθει άριστα στις πιο διαστροφικές απαιτήσεις που απαιτεί η εποχή σήμερα.
Πριν από όλα αυτά όμως και πολύ πριν πάρεις μια γεύση προσφοράς τεχνολογίας και απόδοσης, αυτό το ταλαντούχο είδος αυτοκίνησης με τις πολύπλευρες δεξιότητες, σε εντυπωσιάζει με την εικόνα που επιβάλλεται στην ματιά.
Το μήκους 5,1 μέτρων αμάξωμα κάθεται χαμηλά στην άσφαλτο, ως οφείλει σαν sport sedan, τη στιγμή που το αγριεμένο βλέμμα των προβολέων, οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, τα προτεταμένα σπόιλερ σε μαρσπιέ, οι αιχμηρές γραμμές στο καπό, την οροφή και τους προφυλακτήρες, δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα του περί τίνος πρόκειται και ανοίγουν την όρεξη για τη συνέχεια.
Πατάει σε τροχούς 20” εμπρός και 21” πίσω (285/40 εμπρός, 295/35 πίσω), ενώ μέρος της προσπάθειας ελάφρυνσης εστιάζεται στο σύστημα εξαγωγής, το αλουμινένιο καπό και στην οροφή από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) κάτι που συμβάλει και στο χαμηλά τοποθετημένο κέντρο βάρους.
Εκεί, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου. Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας.
Στην ατμόσφαιρα του εσωτερικού ξεχωριστό ρόλο διαδραματίζουν επίσης η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το BMW Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, συμπεριλαμβανομένου του Welcome Animation, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή.
Η 7η γενιά Μ5 – όπως και η προηγούμενη – είναι και τετρακίνητη! Ναι καλά διαβάσατε, ταυτόχρονα βέβαια δεν χάνει τον χαρακτηρισμό πισωκίνητη, έτσι όπως τη μάθαμε στις πέντε γενιές που προηγήθηκαν – και σαφώς στην προγενέστερη, που έκανε την μετάβαση στην νέα εποχή της.
Για να ακριβολογούμε όμως για την νεότερη, η G90 έρχεται με σωρεία αλλαγών που σχεδόν επανασυστήνεται με την προσθήκη ενός plug-in υβριδικού συστήματος. Το μεγάλο νέο λοιπόν είναι ότι μέσα στο 8άρι αυτόματο σασμάν της ZF φωλιάζει ένας ηλεκτροκινητήρας 197 ίππων και 280 Nm ροπής, ενώ με την 22αρα μπαταρία ιόντων λιθίου (18,6 kWh καθαρής χωρητικότητας) μπορεί να κινηθεί για σχεδόν 70 χλμ. αυτονομίας και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα.
Για την επαναφόρτιση, θα χρειαστείς δυο ώρες και ένα τέταρτο σε AC 11kW και θα μπορείς να καυχιέσαι ότι κινείσαι με ένα θωρηκτό συνολικής απόδοσης 727 ίππων και 1.000 Nm ροπής που σύμφωνα με τον κατασκευαστή όταν είναι χορτάτη η μπαταρία του μπορεί να δείξει κατανάλωση – άκουσον άκουσον – 1,6 λτ./100 χλμ.!
Βέβαια στην πράξη αν λειτουργείς σαν καταδιωκόμενος, μην εκπλαγείς αν δεις να δεκαπλασιάζεται…
Το θετικό είναι ότι όσο κι αν μαστιγώνεις το εξηλεκτρισμένο θωρηκτό από την Βαυαρία, δεν μένεις από ηλεκτρικό μπουστάρισμα, κάτι εμφανέστατο στις επιταχύνσεις που σε κολλάνε στο κάθισμα. Η σοφιστικέ ενεργή τετρακίνηση με το πισωκίνητo set-up αλλάζει συνεχώς την κατανομή εμπρός πίσω ανάλογα με τις συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 3 διαφορετικά set up, από τα DSC modes (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και άλλα τόσα από τα M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Εν ολίγοις μπορείς να την απολαμβάνεις τόσο με τετρακίνηση, αλλά να μην ξεχνάς πως δοξάστηκε χρόνια τώρα, ως πισωκίνητη.
Παρόλα αυτά με πατημένα τα 2.500 κιλά, σχεδόν 600 επιπλέον μετά τον εξηλεκτρισμό της, δεν τη λες ελαφριά αλλά δεν θα μπορούσε κάτι θεαματικότερο με βάση τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά της.
Σημαντικό βέβαια είναι ότι κρύβει επιμελώς διαστάσεις και βάρος με το αριστοτεχνικό της στήσιμο και την ενεργή τετραδιεύθυνση, να συμβάλλουν στην αίσθηση ευελιξίας κάτι που νιώθεις από τα πρώτα μέτρα, μόλις φέρεις σε ζωή το ιππικό. Η θηριώδης ροπή κάνει τα θαύματα φυσιολογικά και το 8άρι αυτόματο ρυθμίζει την ταχύτητα των αλλαγών του, ώστε η M5 απλά να εξαφανίζεται μπροστά στο πάτημα του γκαζιού.
Σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα και δεν είναι τυχαίες οι επιδόσεις των 3,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση. Παράλληλα οι τέσσερις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής παράγουν πλούσιο σπορ ήχο, που μπορείς με ένα μπουτόν να κοπάσεις ανάλογα με τη διάθεση.
Στο βασικό σετάρισµα, με ενεργοποιημένο το DSC και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρό γλίστρημα των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών κάτι που συμβάλει στην σπορ ευελιξία.
Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), η ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος κάνει την εμφάνισή της ως πρόγευση του τι μπορεί να επακολουθήσει αν απενεργοποιήσεις το DSC και επιλέξεις το 2WD. Σε αυτή τη φάση η Μ5 θυμάται την ένδοξη ιστορία της και προσφέρει μια υπερδραστήρια ουρά που ζητάει γνώση από τον ενθουσιώδη οδηγό και ενδεχομένως πίστα για να απλώσει τα παραπανω απο 5 μέτρα μήκους και το μεταξόνιο των 3 μετρων με το πλάι σε κάθε στροφή της.
Ένα ακόμα συστατικό που πουσάρει τον σπορ χαρακτήρα είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.
Φυσικά υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με M ρύθμιση και επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus, ενώ η ενδελεχής δουλειά στην ανάρτηση ύστερα από εξαντλητικές δοκιμές που πραγματοποίησαν έμπειροι οδηγοί αγώνων του team εξέλιξης της BMW, απέδωσε το ιδανικό αποτέλεσμα για κάθε είδους οδήγηση.
Πρακτικά η νέα M5 κρύβει τον όγκο και τις διαστάσεις της ακόμα και όταν «ξεκλειδώσεις» τα ηλεκτρονικά δεσμά και αναζητήσεις την εξωστρέφεια της ουράς. Απόλυτος έλεγχος τόσο από τιμόνι και την ανάρτηση όσο και από ένα πλαίσιο στιβαρό για να οδηγείς στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Και μέσα σε όλα αυτά συμπληρώστε και τα φρένα με τις θηριώδης 6πίστονες δαγκάνες που ρίχνουν άγκυρα σε βάρος και ταχύτητα ώστε το απίθανο να γίνεται ρεαλιστικό και να γονατίζουν την M5 από όποια ταχύτητα ξανά και ξανά και με αναισθησία στην βαναυσότητα.
Θερμόαιμος Βαυαρός και επαναφορτιζόμενος
Είσαι εραστής της υπερβολής, έχεις καταρχήν χρήμα για να την αποκτήσεις και ωραιότατες δικαιολογίες να συνοδέψεις την επιλογή σου με σοβαρότερη ότι θέλεις ένα που τα κάνεις όλα. Αρχίζεις να τσεκάρεις τα κουτιά των επιθυμιών. Χρειάζεσαι κάτι τεχνολογικά επίκαιρο, σαφώς premium και με αποδεκτή ταμπέλα αναγνώρισης, δυνατό και σπορ «δια πάσαν χρήση», επιβλητικό και θηριώδες σε όλα, ευρύχωρο, ταξιδιάρικο, έως και ήσυχο για να μπορεί να αντικρούει πιθανές γκρίνιες, εξηλεκτρισμένο για να βουλώνει οικολογικά στόματα και να καλμάρει τις φορολογικές απαιτήσεις. Ε τότε, μια σύγχρονη BMW M5 είναι για σένα!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.