Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Octavia RS με τους 265 ίππους – motorone.gr


To Skoda Octavia είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Για περισσότερα από 25 χρόνια αποτελεί τον βασικό πυλώνα της τσεχικής μάρκας, χτίζοντας όνομα γύρω από την πρακτικότητα, την απόδοση και το value for money.

Η έκδοση RS, ωστόσο, ήταν πάντα κάτι ξεχωριστό. Ένα μοντέλο που έπαιρνε τα γνωστά πλεονεκτήματα του Octavia και τα συνδύαζε με επιδόσεις και οδηγική απόλαυση που κανείς δεν περίμενε.

Σήμερα, με την τελευταία γενιά, το Octavia RS δείχνει πιο ώριμο από ποτέ. Χωρίς να χάνει τη σπορ ταυτότητα, βελτιώνεται σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας, καταφέρνοντας να σταθεί ως μια ξεχωριστή πρόταση της κατηγορίας του.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Σχεδίαση: Η χρυσή ισορροπία

Η εμφάνιση του νέου Octavia RS ακολουθεί τη γνώριμη γραμμή της Skoda: λιτή, κομψή, με έμφαση στη λειτουργικότητα. Δεν “φωνάζει”, ούτε προκαλεί… Παρόλ’αυτά, συναντάμε αρκετές πινελιές που υποδηλώνουν αμέσως ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό.

Skoda Octavia RS red test 15

Η μαύρη γυαλιστερή μάσκα με το σήμα RS, οι πιο έντονες εισαγωγές αέρα, τα LED φώτα με την χαρακτηριστική υπογραφή ημέρας και οι σπορ προφυλακτήρες κάνουν τη διαφορά εμπρός.

Στο πλάι, η γραμμή οροφής που κατεβαίνει προς τα πίσω χαρίζει μια coupe αίσθηση στη χαμηλωμένη σιλουέτα, ενώ οι ζάντες 19 ιντσών (διατίθενται δύο σχέδια) γεμίζουν αρμονικά τους θόλους. Στο πίσω μέρος, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και ο διακριτικός διαχύτης ολοκληρώνουν ένα πακέτο που συνδυάζει διακριτικότητα και δυναμισμό.

Δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα τραβήξει τα βλέμματα με υπερβολές, αλλά εκείνος που ξέρει θα το ξεχωρίσει αμέσως.

Με μήκος 4,70 μέτρα και μεταξόνιο 2,68 μέτρων, το Octavia RS εξακολουθεί να παίζει δυνατά και στον τομέα της πρακτικότητας. Δεν είναι ένα σπορ sedan που θυσιάζει τους χώρους στο βωμό της εμφάνισης ή των επιδόσεων – κάθε άλλο.

Skoda Octavia RS red test 35

Καμπίνα: Σπορ πινελιές, άφθονοι χώροι

Ανοίγοντας την πόρτα, σε υποδέχεται ένα γνώριμο περιβάλλον. Η καμπίνα του Octavia έχει αυτή τη μινιμαλιστική λογική με τις μεγάλες οθόνες, την καλή εργονομία και την καθαρή σχεδίαση. Στο RS, η εικόνα διαφοροποιείται με πιο σκούρες επενδύσεις, κόκκινες ραφές και καθίσματα που προσφέρουν πιο έντονη πλευρική στήριξη. Τα ημι-bucket εμπρός καθίσματα, με προαιρετικά επένδυση Alcantara, δίνουν μια ξεκάθαρη σπορ αίσθηση, χωρίς όμως να γίνονται κουραστικά σε πολύωρα ταξίδια.

Skoda Octavia RS red test 14

Το τιμόνι, με το επίπεδο κάτω τμήμα, είναι ευχάριστο στο κράτημα και προσφέρει σωστό πάχος, ενώ τα αλουμινένια πεντάλ θυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε έκδοση RS. Παρόλα αυτά, και εδώ, δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εσωτερικό που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με υπερβολές. Αντίθετα παραμένει ένα Octavia, με όλα τα θετικά που συνεπάγεται αυτό.

Οι χώροι είναι υποδειγματικοί. Στην πράξη, τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν με αρχοντική άνεση, ενώ ακόμα και ο πέμπτος δεν θα παραπονεθεί. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ο τεράστιος χώρος αποσκευών των 600 λίτρων δίνει άλλον ορισμό στη λέξη «οικογενειακό».

Skoda Octavia RS red test 43

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit είναι στάνταρ και παραμετροποιείται εύκολα, ενώ η κεντρική οθόνη 10 ιντσών του infotainment προσφέρει γρήγορη απόκριση, καθαρά γραφικά και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto ασύρματα.

Υπάρχουν επιπλέον φυσικά πλήκτρα αφής για τις βασικές λειτουργίες, αν και η πλήρης απουσία κλασικών διακοπτών για τον κλιματισμό μπορεί να ξενίσει στην αρχή. Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει είτε από την οθόνη είτε από το φυσικό κουμπί το μενού του κλιματισμού και από εκεί να το ρυθμίσει ανάλογα με τις ανάγκες του.

Στο δρόμο: Δύναμη και άνεση

Η “καρδιά” του Skoda Octavia RS χτυπά κάτω από το καπό: ο 2.0 TSI κινητήρας με 265 ίππους και 370 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο DSG, δίνει τον παλμό. Οι επιδόσεις είναι εκεί: 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτερόλεπτα και τελική 250 χλμ./ώρα.

Στην καθημερινή χρήση, ο κινητήρας είναι ήσυχος, ελαστικός και κινεί το Octavia με άνεση. Το κιβώτιο DSG αλλάζει ταχύτητες ομαλά, χωρίς δισταγμούς, δίνοντας την αίσθηση ενός καλοκουρδισμένου συνόλου. Όταν περάσεις στο πρόγραμμα Sport, η ατμόσφαιρα αλλάζει: οι αλλαγές γίνονται πιο άμεσες, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη και το RS δείχνει την πιο «σκοτεινή» πλευρά του.

Skoda Octavia RS red test 33

Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, αλλά δεν γίνεται ποτέ κουραστική. Στην πόλη φιλτράρει ικανοποιητικά τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες, ενώ στον ανοιχτό δρόμο προσφέρει σιγουριά και σταθερότητα. Στις στροφές, το τιμόνι βαραίνει και σου δίνει την πληροφόρηση που χρειάζεσαι για να εμπιστευτείς το μπροστινό μέρος και να επιτεθείς σε οποιαδήποτε στροφή βρεθεί μπροστά του. Άλλωστε, ό,τι φέρει το λογότυπο RS σε…. “γαργαλάει” λίγο παραπάνω.

Skoda Octavia RS red test 32

Το Octavia RS δεν είναι ένα «καθαρόαιμο» sport sedan με εκρηκτικό χαρακτήρα. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσεις γρήγορα χωρίς να σε τρομάξει ποτέ. Προσφέρει ένα πλαίσιο στιβαρό, με την ισορροπία να είναι η λέξη-κλειδί. Είναι σαφώς πιο ώριμο και πιο ευχάριστο από την προηγούμενη γενιά.

Skoda Octavia RS red test 34

Στην πράξη: Οικονομία και ευκολία

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Skoda Octavia RS είναι ότι δεν απαιτεί παραχωρήσεις στην καθημερινότητα. Παρά τους 265 ίππους, η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και με νορμάλ οδήγηση κυμαίνεται γύρω στα 8,0 – 8,5 λτ./100 χλμ.. Σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, με σταθερή ταχύτητα, μπορείς να δεις ακόμα χαμηλότερες τιμές, αποδεικνύοντας ότι ο TSI κινητήρας είναι αποδοτικός.

Skoda Octavia RS red test 31

Η ηχομόνωση είναι καλή, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, και σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (adaptive cruise control, lane assist, blind spot monitor) το αυτοκίνητο γίνεται εξαιρετικός σύντροφος σε πολύωρα ταξίδια. Η αίσθηση στο εσωτερικό παραπέμπει περισσότερο σε premium μοντέλο, παρά στη μεσαία κατηγορία.

Skoda Octavia RS red test 4

Στην πόλη, το Octavia RS δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα παρά τις διαστάσεις του. Οι κάμερες και οι αισθητήρες στάθμευσης κάνουν τη ζωή εύκολη, ενώ η θέση οδήγησης, με καλή ορατότητα και σωστή εργονομία, σε βάζει άμεσα στο κλίμα.

Skoda Octavia RS red test 5

Συμπέρασμα: Πληρέστατος σπορ χαρακτήρας

Το νέο Skoda Octavia RS δεν είναι ένα αυτοκίνητο που κυνηγάει υπερβολές. Δεν έχει στόχο να εντυπωσιάσει με φανταχτερές λεπτομέρειες ή με απόλυτες επιδόσεις. Ο στόχος του είναι να συνδυάσει όλα όσα περιμένει κανείς από ένα Octavia – χώρους, πρακτικότητα, ποιότητα – με ένα σπορ χαρακτήρα που σου χαρίζει χαμόγελο όταν το θελήσεις.

Skoda Octavia RS red test 3

Δεν θα βάλει δύσκολα σε ένα hot hatch στις στροφές, ούτε θα σταθεί δίπλα σε ένα premium sedan των 400 ίππων. Θα σου δώσει όμως αυτό που δύσκολα βρίσκεις αλλού: την αίσθηση ότι έχεις ένα αυτοκίνητο «για όλα». Θα σε πάει στη δουλειά, θα μεταφέρει άνετα την οικογένεια, θα χωρέσει τις βαλίτσες για τις διακοπές και όταν βρεις την αγαπημένη σου διαδρομή, θα σε ανταμείψει με οδηγική απόλαυση.

Αν κάτι χαρακτηρίζει κυρίως το νέο Skoda Octavia RS, είναι η ωριμότητά του. Ένα αυτοκίνητο που ξέρει τι είναι και δεν προσπαθεί να αποδείξει τίποτα. Και αυτό, τελικά, είναι το μεγαλύτερο ατού του.

Skoda Octavia RS red test 19


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων