Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.6T 4WD N Line με τους 170 ίππους
Αν βρίσκεστε στην αγορά για ένα ευρύχωρο SUV, η δεύτερη γενιά του Hyundai Kona, έχοντας αυξημένες διαστάσεις που το τοποθετούν καλύτερα στη γκάμα της κορεατικής μάρκας, το κάνουν να ξεχωρίζει στο άνω άκρο της κατηγορίας Β. Είναι αρκετά λογικό να κεντρίζει το ενδιαφέρον καθώς συνδυάζει μεγάλους χώρους, υψηλή ποιότητα κατασκευής και στιβαρότητα.
Ίσως όμως έχετε μία μικρή ανησυχία όσον αφορά τις εισαγωγικές εκδόσεις κινητήριου συνόλου του μοντέλου. Έχει αρκετή ισχύ ώστε να είναι άνετο σε ένα οικογενειακό ταξίδι, βαρυφορτωμένο με όλα τα πράγματα που θα χρειαστείτε για ένα μικρό ταξίδι διακοπών;
Η Hyundai έχει την απάντηση σε αυτό το ερώτημα και αυτή έρχεται με τη μορφή ενός turbo κινητήρα 1.600 κ. εκ., με απόδοση 170 ίππων, η οποία θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες σας σε οποιεσδήποτε συνθήκες και θα κάνει ακόμη περισσότερα. Στην ισχυρότερη αυτή έκδοση, έρχεται να προστεθεί και η τετρακίνηση, για ευκολία μετακινήσεων και σε χωματόδρομους ή σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης. Το κερασάκι στην τούρτα προσθέτει η έκδοση Ν Line, με μικρές αισθητικές λεπτομέρειες που κάνουν το Kona να δείχνει ακόμη πιο premium.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Το πρώτο στοιχείο που τραβά το βλέμμα στο Kona N Line είναι η -αρκετά ουσιαστική- διαφοροποίηση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Η μάσκα και οι προφυλακτήρες είναι ειδικά σχεδιασμένοι, με περισσότερο δυναμισμό, ενώ πίσω ξεχωρίζει η διπλή απόληξη εξάτμισης στη δεξιά πλευρά, πλαισιωμένη από έναν διακοσμητικό διαχύτη. Τα προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος ενισχύουν την αίσθηση ενός αστικού crossover με σπορ αισθητική. Οι ζάντες αλουμινίου 18” N Line, με ελαστικά διαστάσεων 215/55, ολοκληρώνουν μια συνολική εικόνα που αποπνέει νεύρο και στιβαρότητα.
Το γεγονός ότι ο επιλογέας κίνησης είναι τοποθετημένος στην κολώνα του τιμονιού ελευθερώνει πολύ χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπου υπάρχουν αναδυόμενες -μέσω ενός κουμπιού- ποτηροθήκες, αν τις χρειάζεστε, ή ένα ευρύ αποθηκευτικό τμήμα. Πολύ ευρύχωρες είναι και οι θήκες στα πάνελ των θυρών.
Οι ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, τα σκούρα πίσω κρύσταλλα και ο εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός προσθέτουν ευχαρίστηση στην καθημερινή χρήση. Η καμπίνα των επιβατών φωτίζεται πλουσιοπάροχα από την ηλιοροφή που ανοίγει ηλεκτρικά και βρίσκεται πάνω από το κεφάλι των εμπρός επιβατών, και διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο αλεξήλιο.
Κάτω από το καπό του τετρακίνητου Hyundai Kona N Line που είχαμε στα χέρια μας, βρίσκεται ο T-GDi τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 170 ίππους και ροπή 265 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7-DCT) και σύστημα τετρακίνησης, γεγονός που προσφέρει καλή πρόσφυση ακόμη και σε ολισθηρά οδοστρώματα, καθώς και εκτός δρόμου διαδρομές.
Στις καθημερινές συνθήκες, το Kona είναι άνετο και εύκολο στη χρήση, ενώ όταν πιεστεί περαιτέρω, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,8 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα στα 201 χλμ./ώρα. Η απόκριση του κινητήρα γίνεται πιο «ζωηρή», ανεβάζοντας στροφές, όταν επιλεγεί το προφίλ Sport μέσω του πολύ βολικού περιστροφικού επιλογέα των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport) που είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα.
Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί καλύτερα σε ήπιες εντολές στο γκάζι. Mε λίγη υπομονή, μαθαίνεις πώς να διαχειρίζεσαι καλύτερα το γκάζι για να προσαρμοστείς στη συμπεριφορά του κιβωτίου. Επίσης, η Hyundai έχει δώσει τη δυνατότητα πλήρη ελέγχου στον οδηγό, μέσω των paddle αλλαγής σχέσεων που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, τα οποία αποδεικνύονται χρήσιμα όταν θέλεις να μεταβείς από χαλαρό ρυθμό σε έντονη επιτάχυνση, με 1-2 κατεβάσματα. Όταν θέλεις να κάνεις ένα γρήγορο προσπέρασμα, το κορεατικό SUV σου αποδεικνύει ότι διαθέτει την ροπή για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις.
Η -θερμαινόμενη- στεφάνη του τιμονιού είναι μεγάλη σε διαστάσεις και έχει διάτρητο δέρμα στα πλαϊνά του. Το λογότυπο N Line κοσμεί το κάτω μέρος του. Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι αρκετά ελαφριά και προσφέρει λίγη πληροφόρηση στον οδηγό. Η ποιότητα κύλισης όμως είναι εντυπωσιακή, με την ανάρτηση να εστιάζει στην άνεση, και αποφεύγει τη μετάδοση κραδασμών στην καμπίνα, χωρίς όμως να θυσιάζει το στιβαρό πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο με απέριττες αναπηδήσεις του αμαξώματος.
Σε αυτό συμβάλλει η αντικατάσταση του ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο και ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης. Τα δυνατά φρένα, με δίσκους 16 ιντσών (αεριζόμενους) εμπρός και 15” πίσω, παρουσιάζουν καλή απόδοση και γραμμική αίσθηση στο πεντάλ. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, τόσο προς τα εμπρός όσο και πίσω.
Στο δρόμο, η συμπεριφορά του Kona είναι προβλέψιμη και επικεντρώνεται στην ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Η τετρακίνηση εισέρχεται στην εξίσωση για περαιτέρω πρόσφυση ανά πάσα στιγμή, ανεξαρτήτως των συνθηκών, προσφέροντας σιγουριά σε χωμάτινες ή γλιστερές διαδρομές. Με απόσταση από το έδαφος στα 160 χλστ., δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα και σε ήπιες off-road αποδράσεις.
Κατά τη δική μας εμπειρία, η μέση κατανάλωση καυσίμου σε μεικτές συνθήκες, διαμορφώθηκε στα 8,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με εκτεταμένη χρήση κλιματισμού, τιμή που βρίσκεται εντός του αποδεκτού πλαισίου, αν σκεφτεί κανείς τον υψηλό κυβισμό του κινητήρα και του συστήματος τετρακίνησης.
Παράλληλα, το Kona N Line 1.6T είναι εξοπλισμένο πληρέστατα. Στα highlights περιλαμβάνονται φώτα LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα 6 ηχείων της Bose, ηλεκτρικό χειρόφρενο και λειτουργία auto hold για ξεκούραστη εμπειρία στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, έξυπνο κλειδί με Start Button, καθώς και τελευταίας γενιάς οθόνες και δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων. Κάμερες εμπρός και πίσω παρέχουν στον οδηγό οπτική 360 μοιρών του οχήματος.
Επίσης, όταν ανάβεις φλας, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προβάλλεται η μετόπισθεν εικόνα από την κάμερα στην αντίστοιχη πλευρά, κάτι που μπορεί να βοηθήσει και στο παρκάρισμα.
Το τετρακίνητο Hyundai Kona N Line με τον πιο ισχυρό turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων δεν είναι ένα απλώς ένα «ωραίο» τετρακίνητο SUV. Είναι ένα πλήρως εξοπλισμένο, ευχάριστο στην οδήγηση και πρακτικό αυτοκίνητο, που μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις απαιτήσεις της καθημερινής χρήσης, κάνοντας και το κάτι παραπάνω.
Για κάποιον που απαιτεί ευρυχωρία και είναι λίγο πιο περιπετειώδης, θέλοντας να εξερευνήσει διαδρομές εκτός του οδικού δικτύου, το συγκεκριμένο Hyundai Kona συνδυάζει τα κατάλληλα στοιχεία με εξαιρετικά ικανοποιητικό τρόπο, αποτελώντας κορυφαία λύση, εγγυώμενο άνετα ταξίδια ανεξαρτήτως φορτίου. Η έκδοση N Line προσθέτει στυλιστικό μπρίο σε καλή δόση, ώστε να μην γίνεται εξεζητημένο το look, για μία πιο σπορ πλευρά της καθημερινότητας.
Η τιμή του Hyundai Kona για την έκδοση N Line με τον tubro κινητήρα 1,6 λίτρων, ξεκινάει από 36.690 ευρώ, γεγονός που το τοποθετεί σε ανταγωνιστική θέση, αν σκεφτεί κανείς τον εξοπλισμό και τις δυνατότητές του. Συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.














